Strana 3 z 5
Na čem každé správné RPG stojí je zvyšování úrovně postavy a jejích vylepšování, hledání nových předmětů a hlavně příběh. Nutno říci, že Fallout3 staví hlavně na úkolech, nikoliv honu za lepšími předměty a vyššími levely. Osobně jsem, než jsem začal vůbec nějak více řešit hlavní příběh, dostal na levelu až skoro k maximu. Teď už hrou procházím na maximálním levelu s minimálními možnostmi vylepšení postavy a vůbec mi to nevadí.
Do hry naprosto propadnete a to kvůli vedlejším úkolům, zkoumání okolí objevování skrytých společenských vztahů a tak dále. S pobavením jsem četl výtky některých recenzentů, o jednoduchosti dialogů. Tyto výtky vás opravdu utvrdí v tom, že daný recenzent opravdu špatně odvedl svou práci a hru hrál jen povrchově. Realitou Fallout3 totiž je, že dialogy, na kterých hra stojí, opravdu vypadají na první pohled jednoduše a také takové jsou. Jenomže se správnou schopností a Perkem nabudou dříve jednoduché dialogy mnohem rozvětvenějších rozhovorů, ze kterých se dozvíte opravdu mnohé a funguje to tak u valné většiny postav. Zkrátka to co můžete vidět bez vylepšené schopnosti řečnictví a Inteligence, či bez speciálních Perků, je asi tak 30% toho, co rozhovor s danou postavu ve skutečnosti může ukrývat.
Úkolů ve hře je opravdu obrovské množství a mnohé hodně ukryté. Na rozdíl od jiných her se neopakují! Co je ale na všech nejlepší, že i zdánlivě banální zápletka vedlejšího úkolů se může záhy výrazně rozrůst a ovlivnit vaši hru zásadním způsobem. Navíc každý úkol lze vyšit minimálně dvěma až třemi způsoby a často naleznete i vícero řešení. A rozhodujte se opatrně, protože vše co uděláte, ovlivňuje vaši auru a váš další postup hrou. Vedlejší příběhy jsou možná ještě důležitější než hlavní příběh. Slyšel jsem několik lidí, kteří Fallout3 dohrály za pár hodin. Ti si celý herní zážitek jen perfektně zkazili, soustředění se jen na hlavní děj je opravdu mimořádný způsob, jak si celou hru neužít. A ten kdo to udělal, tak gratuluji, zjistil a užil si asi tak 5% toho, co hra ve skutečnosti nabízí.
Svět Fallout3 vás úplně dostane. V atmosféře a zpracování třetí díl zcela drtí své dva předchůdce. Protože není tajemstvím, že použitý herní engine už byl v Oblivionu, jsou zde jasné obavy z toho, že Fallout3 bude vlastně Oblivion s pistolkami. Není! Fallout3 je mnohem komplexnější, mnohem dodělanější a mnohem logičtější. Svět je zpracován o několik tříd lépe a dokonaleji. Přesto samozřejmě jisté podobnosti zůstávají.
Pokud se někomu zdá svět Fallou3 chudý, pak je to proto, že takový má být. Co taky chcete po atomové válce? Svět je přesně takový, jako má být a možná i trochu v lepším stavu, než bychom jej čekali. Že se ve velkých městech nedá chodit přímo a musíte prolézat metrem kvůli sutinám? A co čekáte po zásahu atomovou bombou? Okolí Washingtonu DC a samotný střed města je zpracováno opravdu realisticky až s mrazením v zádech procházíte sutinami velkého známého města a procházíte známými budovami.
Osobně jsem se třeba vydal až do Bílého domu, ze kterého mnoho nezbylo:
Hra nabízí velké množství zajímavých lokací k prozkoumávání, což je jedním z hlavních tahounů postupu hrou. Narazíte na speciální lokace, speciální protivníky, různorodé frakce a mutanty. Vyřešit můžete mnohé zápletky a lze přijít na kloub mnoha věcem. Samozřejmě hra odkazuje na starší díly a tak potkáte staré známé super mutanty, Ghůly i Bratrstvo Oceli. Narazíte ale také na nové protivníky zejména na silnou Enklávu, která hraje ve hře důležitou roli. Více vám ale neprozradím.
Celková atmosféra Fallout3 sice nedosahuje hustoty atmosféru STALKERU, je trochu jiná a ale celově o nic horší a občas až mrazí v zádech! Naopak je to jedna z nejlepších atmosférických her vůbec a Oblivion nesahá Fallout3 ani po kotníky. Stejně tak ve srovnání s Falloutem3 jsou letošní hry jako Crysis Warhead nebo zklamání roku v podobně Far Cry 2, děsně nudné a jednoduché hry.
|