Strana 4 z 5
- Fallout3 - technické zpracování
Graficky nelze fallout3 mnoho vytýkat. PC verze je na maximálních detailech skvěle vypadající hrou. Co potěší je ale zdařilá optimalizace, kdy si zahrajete i s hodně starou a slabou sestavou. Majitelé současných počítačů, mající alespoň Radeon HD 4850 si zahrají v plných detailech s vysokým AA-AF. Hru jsem zkoušel i na GF 8800Ultra a v 1920x1200 se vším všudy se FPS pohybovaly v otevřené krajině mimo souboje okolo 30-35, což jde. S ATI Radeon HD 4870 X2 ale nikdy neklesnete pod 60 ani v tuhých bojích a síla této karty je vskutku fenomenální. Bohužel hra je poněkud nestabilní a pády hry jsou nahodilé, jedno na jaké konfiguraci. I co se vlastních zkušeností týká, je v podstatě jedno jaký HW nebo OS máte, hra někomu padá a druhému se stejným HW ne. Zkoušel jsem různé variace a různé karty, bohužel vždy se hra chovala nahodile, na NVIDIA kartách GTX 260, 8800Ultra, 9800GTX zamrzala občas co 20 minut a pak zase půl dne nic. Když jsem zkoušel ATI HD 4870 X2, tak sem tam padala taky, sice méně, ale vzhledem k tomu, že jsem nepřišel na klíč, co pády způsobuje, nelze říci, že za nestabilitu může ten a ten hardware, či nekvalitní ovladače jednoho z grafických výrobců (nebo obou). První patch, který vyšel na hru, bohužel tyto pády nevyřešil ...
Fallout3 v enginu Oblivionu vypadá mnohem lépe než Oblivion. Ubylo nudných ploch a prostředí a světem F3 budete uchvácení od první minuty. Pořád je co zkoumat. Co bych vytkl je možná trochu hodně opakování modelů. Zpracování hry a odkaz na retro styl starších dílů je ale vyveden opravdu fantasticky a radost pohledět na ulice, města i stroje. Po zvukové stránce nelze nic vytýkat. Dostupná rádia mají i příběhově velký smysl a hity jakoby z poloviny 19 století skvěle doplní atmosféru hry. I bez rádia je velice pěkné nevtíravé hudební podbarvení přítomno. Celkově v pustinách občas až mrazí v zádech ...
Důležitý pomocník ve hře je váš Pip-Boy 3000. Jeho zpracování chválím až na jednu věc. Inventář řazený podle abecedy je sice slušný a dá se na něj navyknout, ale přeci jen bych uvítal více obrázků a možná rozložení více klasičtěji podobný jiným RPG.
Ve hře je velké množství předmětů a zbraní a budete se divit, ale i na relativně obyčejných věcech se dají vydělat velké peníze - tedy zátky :). Nicméně hře bych vytkl poměrně málo a opakující se vybavení, i když ve světě po atomové válce je to velmi slušné. Najít ale lze i speciální zbraně, jako třeba opakovačku George Washingtona, či vylepšený rotaček atd. Samozřejmě i speciální brnění a tak dále. Bohužel některé tyhle speciální věci nemůžete opravit, protože třeba speciální energozbroj nejde, protože musíte najít druhou stejnou, což asi nejde. Většinu ale opravovat lze a doporučuji budovat perk opravář, protože pak můžete opravovat vybavení až na 100%, což výrazně zvyšuje účinnost zbraní i brnění. Sestrojit také můžete speciální zbraně. Osobně bych ale uvítal možnost individuální úpravy zbraní, což bohužel není :(.
Co musíme vyzdvihnout je poškození těl protivníků, kterým odlétají končetiny. Sice je to pořád stejné, ale proti mnoha jiným hrám, kde se s těly protivníků nic moc neděje, je to velké zlepšení. Ve hře také lze zapálit vraky aut a výbuch jejich pohonu má obrovskou intenzitu srovnatelnou s malou atomovkou, takže stůjte ve svém vlastním zájmu dost daleko. Hra jako 99,9% všech her současnosti i do budoucna využívá herní fyzikální systém HAVOK, podporovaný Microsoftem i v budoucím DirectX, procesory Intel a AMD (přes které dnes a dlouhá léta funguje) a do budoucna také přes GPU společností Intel a AMD-ATI, které na vývoji GPU klienta HAVOK už dlouho spolupracují. Fallout3 má ale stále standardní verzi HAVOKU, která běží přez CPU ...
|