Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvělé PlayStation hry Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 29 květen 2024
Přejít na obsah
Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvělé PlayStation hry
Benchmark aneb výkon GPU a CPU a technické zpracování hry
Závěr a hodnocení

 

  • Závěr a hodnocení

Ghost of Tsushima není perfektní hrou, kdy herními prvky a hratelností nepřináší objektivně vůbec nic nového. Je velmi podobná tomu, co známe hlavně z „UBISOFT“ her, kdy pokud by někdo řekl, že tuhle hru udělal Ubisoft, klidně by se tomu dalo věřit. Na druhou stranu využívá ty prvky, které prostě mají hráči akčních příběhových her v otevřeném světě rádi. A funguje to.

Co tvůrci dodali svého, je kvalitně napsaný příběh, který osloví nejen Japonské publikum, ale i zbytek světa. Přitom si ponechává stylovost japonského samurajského žánru, ba dokonce se v tom filmovými scénami a souboji inspiruje. Stylovost se tomu zkrátka nedá upřít a bude to problém hlavně pro Ubisoft, který „shodou okolností“ na letošní rok ohlásil vydání Japonského samurajského Assassin´s Creed. A nedivil bych se tomu, kdyby hratelnost byla podobná, graficky samozřejmě lepší, ale příběhově a stylově Ubi na starší Ghost of Tsushima absolutně nestačil. Na druhou stranu ani příběh není perfektní, i když je otázkou, na kolik je to dáno prostě odlišným japonským vyprávěcím stylem proti západnímu. Každopádně trochu mě zarazilo, že když jsem osvobodil všechno, že hra fakticky neobsahuje žádný závěr v tomto duchu. Trochu zvláštní „nekonec“. A i některé vedlejší příběhové linky a osudy postav jsou neuzavřené. Hra díky tomu působí stylem že tohle je první díl nějaké série.

I PC verze obsahuje multiplayerový kooperativní režim Legends, který je oddělený od zbytku hry a jde o vyloženě akční fantasy rubačku. Mě osobně vůbec neoslovil, ale někomu se může líbit. Snad jen připomenu, že vyžaduje PSN účet, což naštěstí singleplayerová část hry nikoliv. Drtivá většina hráčů bude tuhle hru hrát právě kvůli kampani.

A ta rozhodně zabaví. A docela dlouho. Cca 30 hodin, pokud budete hodně spěchat, 40-50 hodin, pokud se budete snažit najít všechno a hrát všechno. PC verze přináší jasně nejlepší verzi této hry v jejím nejlepším vizuálu. Ačkoliv ten samozřejmě ztrácí v grafických detailech, protože jde technicky jasně o hru minulé generace. Ale díky výtvarnému stylu je to stále slušná podívaná, hře sedí a díky solidnímu portování na PC i dobře běhá. I když skutečně dobré využití CPU a moderního HW obecně, samozřejmě nelze čekat. Překvapila snad jen povedená implementace moderního nového FSR 3 včetně tedy toho generování extra snímků. Nejen že jde asi o nejlepší implementaci této dosti otevřené univerzální technologie ve hrách doposud, ale dokonce funkčností, kvalitou a výkonem překonává uzavřené DLSS 3, a to i na NV kartách. Byť dodávám, že DLSS 3 a FSR 3 s těmi generátory falešných FPS považuji za čirý marketing a pro hráče reálně naprosto nepřínosnou věc. A nedoporučuji je používat, protože aby fungovaly dobře, musíte mít už 60+FPS nativních FPS. Pak ale nedává smysl to zapínat, protože máte dostatek FPS a plynulost hry tím už nezlepšíte. A pokud nemáte dostatek nativních FPS, zapnutí těch generátorů vám sice zvýší počet FPS, ale k o moc plynulejšímu hraní to nepovede. Ale ano, ty FPS generátory u této hry fungují.

Na závěr oceňuji i výbornou optimalizaci ovládání, kdy převod z konzolového gamepadu (ten samozřejmě můžete také použít u PC) na ovládání myš + klávesnici je vynikající. Byť je pravdou, že pokud hrajete většinu hry jako lukostřelec, je hra extrémně jednoduchá, protože díky přesnosti myši házíte všem headshoty. České hráče pak potěší i již zmíněná oficiální česká titulková lokalizace.

  • Závěr

Ghost of Tsushima je zkrátka sice hratelností neobjevná, ale prostě velmi dobrá hra svého žánru. Pro fandy samurajských her speciálně naprostá pecka. Na druhou stranu, pokud ji postavím proti nedávno vydanému PC portu jiného příběhového RPG v otevřeném světě, tedy Horizon Forbidden West, je znát, že Ghost of Tsushima je přeci jen objektivně o generaci starší hra. Horizon je mnohem větší, mnohem lépe vypadá, mnohem propracovanější a příběhově bohatší a lepší. Kvůli tomu nemohu udělit stejné nebo dokonce vyšší hodnocení, protože z hlediska příběhových RPG v otevřeném světě je Horizon prostě o minimálně level a generaci výše a dále.

Ovšem pokud to srovnáme s jinými RPG hrami „japonského“ žánru, tak Ghost of Tsushima, vypadá mnohem lépe, běhá mnohem lépe a příběhově dává dokonce smysl než některé vyloženě herní fantasmagorie a zvláštnosti. A prostě je škoda, že jsme na PC museli čekat 4 roky. I tak stojí za to, pokud máte tenhle žánr rádi. A není otázkou jestli, ale kdy se dočkáme pokračování. Tentokrát by navíc mezi kompromisní časově exkluzivní PlayStation a následně pořádnou kompletní PC verzí, neměl být takový dlouhý časový odstup. Takže rádi počkáme. Zatím můžete hrát tedy tohle. A vřele doporučuji, pokud máte jen trochu tento žánr her rádi, bude se vám hodně líbit :).

Hodnocení hry: 83%

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:

 

Hra odehrána na sestavě:

  • Procesor: AMD RYZEN 9 7950X3D
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair HERO X670E
  • Grafická karta: AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: Corsair DOMINATOR Platinum 2x32GB DDR5 6000MHz EXPO
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
semtexxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-01 18:51:27
avatar
Pre mňa 90% a viac ROZHODNE omnoho lepšie ako neuveriteľne preceňované Horizon tituly. Dokážem pochopiť, že ľudia ospevujú God of War ...z vlastnej skúsenosti ale Horizon séria je pre mňa záhadou a to dosť nudnou. Napríklad také Days Gone som prešiel viackrát a považujem ju za dosť podceňovanú hru, zato Horizon po pár hodinách asi pôjde do koša....Ale proti gustu ....
Rozhodne ma sklamali niektoré textúry a dúfam, že sa o to postará komunita ale podľa mňa žije aj nádej na update priamo od tvorcov ale nebudem si robiť veľké oči. Zato ambient occlusion by si zaslúžila určite aspoň RTAO napr. ako Dead Space remake alebo rovno globálne nasvetľovanie pomocou ray-tracingu. Nech si hovorí kto chce, čo chce ale toto je fičúra, ktorá robí najväčší rozdiel vo vizuálnej kvalite. Tejto hre by dosť pomohla.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-07 03:55:25
avatar
Já zrovna dohrál základní hru v HFW a chystám se zítra na datadisk a skvělá hra, sice jednička bavila ještě o něco víc, protože to bylo prostě nové a dvojka je vlastně to samé, ale pro mě furt bomba. God of war taky super a na pc verzi ragnaroku se těším hodně. Days gone bomba, neříkám nic. Ale kdybych si musel vybrat tak Horizon zero dawn za mě nejlepší. Ghost se mě moc hrát nechce, mě ty japonský hry moc neberou, ale uvidim ještě.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!Čtvrtek, 26 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 628x
Komentářů: 1
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!Středa, 25 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 755x
Komentářů: 2
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1372x
Komentářů: 0
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?Čtvrtek, 19 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1651x
Komentářů: 6
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?Středa, 18 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1591x
Komentářů: 0
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?Úterý, 17 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1248x
Komentářů: 1