Strana 2 z 3
- TEST výkonu GPU a CPU - technické zpracování
Hra používá stejný technický základ, jako předchůdce. Jde o vlastní herní engine tvůrců ze Santa Monica. Zde samozřejmě vylepšený a modernizovaný. Potěší velmi detailní textury, vylepšené efekty atd. Na PC měli možnost tvůrci proti PlayStation verzi zvýšit detaily, zlepšit textury, přidat nativní 4K a 144FPS režim atd.
Hra má vylepšenou AI, kdy nepřátelé jsou zajímavější a obecně herní soubojový systém byl vylepšen a působí dynamičtěji a přirozeněji. A to máme mnohem více možností. Tvůrci zapracovali i na RPG mechanikách, kdy statistiky, kterou vám udílí různá výbava, má svůj vliv.
PC verze dostala také pořádnou podporu myši a klávesnice a nepotřebujete tedy gamepad. A na klávesnici se hraje výborně, i když jakmile se dostanete k oštěpu, díky přesnosti myši u PC je hra poněkud jednodušší, protože dáváte headshooty apod. Ale po technické stránce je ovládání vyladěné na PC výborně.
Bohužel PC verze má v současné podobě jednu vadu. Z nepochopitelného důvodu neobsahuje nastavení FOV! Což je problém, protože výchozí nastavení je 74 a kamera je tak prakticky za ramenem postavy a moc toho tedy nevidíte (dokonce nevidíte ani nohy postavy). Na rovinu, v tomhle stavu je podle mého hra prakticky nehratelná. Naštěstí existují mód a nástroje na možnost nastavit si FOV. Já používal jednoduchý Chat Engine prográmek, kdy jsem z těch výchozích 74 nastavil FOV na hodnotu 100 a rozdíl je to opravdu zásadní:
(vlevo výchozí FOV, vpravo mód s FOV na 100)
Na rovinu, bez toho FOV módu bych tu hru ani nehrál a většina mých screenshotů ze hry v této recenzi je při použití toho FOV 100 nastavení, takže to vypadá mnohem lépe, než bohužel přímo ve hře bez té možnosti nastavení. Pokud jde o HW nároky, nejsou vyloženě krvavé, což s ohledem na fakt, jak dobře hra vypadá, znamená solidní optimalizaci.
A jak tedy hra šlape na našich PC? Opět jsme provětrali naši testovací sestavu a vyzkoušeli tedy GPU a CPU. A na co jsme přišli?
Nároky se liší v některých prostředích, testovali jsme tedy to nejnáročnější. Ale i v maximálních detailech bez FSR/DLSS je to plně hratelné na každé slušné grafice:
PC verze umožnuje tedy vyšší rozlišení a vyšší FPS v nich, a ve 1440p tedy sice potřebujete slušnou grafiku na více než 60FPS, ale není to zase takový problém.
PC verze má také nativní 4K a tomu odpovídající vyšší rozlišení textur a detailů. Je to náročnější, ale i v námi testovaném nejnáročnějším prostředí se kolem 60FPS a nad 60FPS dá se současnými lepšími kartami bez potíží pohybovat.
Jinak lze samozřejmě snížit detaily, kdy třeba s mou Radeon RX 7900 XTX mám v plném Ultra nastavení 78FPS, ale když snížím detaily na HIGH, kdy vizuální rozdíl v pohybu proti ULTRA nepoznáte, rázem mám 90FPS. Na středních detailech pak v pohodě kolem 105FPS ve 4K. Takže ani netřeba zapínat DLSS/FSR které v menu (na rozdíl od FOV nastavení) najdete. Jinak na většině map/prostředí lze mít více FPS, protože nejsou tak graficky náročné.
Optimalizace na CPU je stále slabá, protože SONY dělá hry na svou PlayStation konzoli, kdy PS5 mají starší RYZEN 7 3700 procesor. Tedy 8jader/16vláken ZEN 2 architektury. Snaží se tedy dělat vše na něj. Hra tak aktivně využívá maximálně 12 vláken a ideálně 8 jader. RYZEN 7000X3D jsou king:
Až starší a slabší CPU jsou výrazným omezením, běžné procesory současné a minulé generace jsou v pohodě. Ale samozřejmě s výkonnou grafikou v 1080p rozdíly budou. Nikde ale takové, aby to mělo vliv na hratelnost.
Hra vychází už v plné verzi a vyladěná. I když jsem používal ten FOV mód, byla stabilní a všechno včetně filmečků běželo v tom vyšším FOV naprosto v pohodě. Všiml jsem si jediné chyby v jedné scéně, kde ruka hlavní postavy rotovala. Ale to byl jediný bug za celou 40h herní dobu. Takže za mě dobrý. Pojďme k závěrům …
|