God of War Ragnarök – TEST výkonu GPU a RECENZE hry – SONY prostě umí skvělé hry, když chce. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 09 říjen 2024
Přejít na obsah
God of War Ragnarök – TEST výkonu GPU a RECENZE hry – SONY prostě umí skvělé hry, když chce.
TEST výkonu GPU a CPU - Technické zpracování
Závěr a hodnocení
alt

 

 

 

 

  • God of War Ragnarök – TEST výkonu GPU a RECENZE hry

                                                  – SONY prostě umí skvělé hry, když chce.

SONY umí skvělé hry, když chce a má zájem. A dnes se na jednu podíváme. Ovšem vychází na pozadí velkého a do značné míry zbytečného dramatu, kdy vedení firmy zjevně chce dělat jiné hry, než jaké chtějí hrát zákazníci/hráči. Místo toho, aby se SONY soustředila na hry, které umí dělat a hráči je po ní chtějí, tedy příběhové kampaňové hry, se díky hamižnosti finančníků snaží mermomocí natlačit do online hraní a lovit tam velryby. Poslední roky posloucháme od SONY, jak je vývoj těch příběhových her drahý a jak je tak herní divize na hranici ziskovosti. A jak to vyřešila? Doslova vyhodila miliardy dolarů oknem.

Snahy o to vytvořit vlastní „Call of Duty, Fortnite či „OverWatch“, znamenaly obří investice. Nákup Bungie, autorů Destiny za 3,6 miliardy dolarů, dopadl pro všechny mizerně. Zájem o Destiny hru opadl, mnoho klíčových lidí tak bylo propuštěno a nový chystaný multiplayerový herní akční projekt Bungie, provází obří problémy a naprostý nezájem hráčů. SONY se současně snažilo udělat multiplayerové své vlastní populární příběhové hry, jako Last Of Us apod. Vyhodilo za to velké peníze, a nakonec projekty radši zrušilo. No a celá tahle snaha nacpat se do online hraní, kde dnes uspěje ve stylu, jakém si finančníci u SONY vysnili, tedy styl Fortnite, maximálně 1 hra z 1000, vygradovala historickým neuvěřitelným propadákem jménem CONCORD. Zde se snažili zkopírovat OverWatch ve stylu Strážců Galaxie. Celé to stálo kolem 400 milionů dolarů (včetně nákupu jeho tvůrčího studia). Výsledkem byla 40 dolarová AAA online PVP hra, kterou při jejím uvedení hrálo sotva pár set lidí na Steamu a následně už jen desítky lidí. SONY po několika dnech tak tenhle legendární propadák raději stáhla z trhu a vrátila všem peníze. Bylo to mnohem levnější, než ji nechat dále běžet, natož snažit se jí opravit, když se opravit nedá. Protože prostě na další podobnou hru (i kdyby byla víc OK) není na trhu místo. Každopádně SONY, které často hovořilo o tom, jak je vývoj jeho her nákladný, a jak musí pečlivě zvažovat co vyvíjet, prokazatelně spálila za posledních pár let minimálně 5 miliard dolarů na snaze udělat/mít vlastní dobrou velkou online hru. Má z toho jen umírající Destiny a velké náklady kolem Bungie, nečekaný ale dnes už jen malý úspěch s Helldivers 2 a historický propadák jménem Concord a další nákladné studio k tomu.

Proč o tom mluvíme? SONY umí dělat dobré hry, a místo aby u jejich vývoje zůstala, tak kvůli hamižnosti a vidině ždímání peněženek rodičů dětí v nějakém „SONY-Fortnite“ apod., se tlačí někam, kde to neumí. Za 5 miliard dolarů, které u firmy vylétly oknem, by se dalo udělat hodně dobrých singleplayerových příběhových her. Tedy takové, které mají hráči a zákazníci SONY na PlayStation i PC, prokazatelně nejraději a čekají na ně roky. Dnes se tak podíváme po letošní PC verzi vynikajícího Horizon Forbidden West, na PC verzi neméně zajímavého God of War Ragnarök. Obě hry vyšly v nejlepších a kompletní verzích v nejlepším vizuálu právě na PC zhruba po 2 letech od svého úvodního vydání na PlayStation. Vyšly však překvapivě velmi potichu, protože zjevně všechny peníze na propagaci apod. šly na ten megaúspěch jménem Concord. Pokud jste je tedy i díky nám objevili, nemáte pochyb o tom, že jde o jedny z nejlepších příběhových her na PC nejen letošního roku. A je škoda, že se SONY výhradně nesoustředí jen na tenhle žánr a neposouvá jej maximálně vpřed a nevychází ty díly častěji. Umíte si představit, kdyby nacpala třeba 1 miliardu dolarů do vývoje pokračování každé z nich místo do Concordu apod.? Jak by ty hry mohly vypadat a jak často vycházet atd.?

Každopádně, SONY prostě umí skvělé hry, když chce a má zájem. A právě přicházející PC verze hitu God of War Ragnarök, je toho jasným důkazem. Podívejme se na ni podrobněji včetně testu, jak šlape na našich PC a GPU a CPU.

  • Gameplay

Přímé pokračování předchozího dílu God of War. Všechny činy mají následky a v novém dílu se tedy dozvíme, jaké to jsou. Proti tomu prvnímu je hra obecně mnohem větší, variabilnější, barvitější a celkově propracovanější. Stále však jde v základu o koridorovou příběhovou hru s prvky otevřeného světa a RPG bojovky. Je tu hromada pěkných filmečků a příběh je pěkně napsaný, postavy kvalitně obsazeny, zkrátka velké příběhové dobrodružství ve světě severské mytologie.

Tvůrci zdokonalili i ty velmi akční brutální souboje a mechaniky, jsou variabilnější. Máme od začátku přístup k mnoha schopnostem, které si prostě jen zdokonalujete. Časem se dostaneme i k nové zbrani a současně si několikrát zahrajeme mimo Krata i za další postavy. Hlavní příběh zabere poctivých minimálně cca 25 hodin, podle obtížnosti.

Ragnarök je mnohem větší než předchozí díl, obsahuje hned několik světů a různorodých prostředí a v nich můžete kromě hlavního příběhu plnit i vedlejší mise, sbírat věci a plnit hádanky. Vše do sebe dobře zapadá, i když mě štve, že se na některá místa musím cíleně vracet, protože schopnost se tam dostat je zamčená, než v hlavním příběhu postoupíte a schopnost se vám zpřístupní. Je to trochu otravné, ale chápu, že by to z pohledu toho příběhu jinak nefungovalo.

Variabilita prostředí, nepřátel atd. je parádní. Stejně tak celé to lezení a pohyb ve světě a prostředí je plynulejší a zajímavější. Konverzace postav také dospěla. Já se celkově dostal na 99% splnění celé hry na herní dobu 40 hodin. Hra má i české titulky, takže ztraceni nebudete.

Celkově, pokud máte rádi kampaňové dobrodružné hry a líbil se vám první díl, z pokračování budete nadšeni. Je totiž prakticky ve všech ohledech větší a lepší. A jak šlape na našich PC po technické a výkonové stránce?



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Red Dead Redemption 1 - oficiálně vyjde pro PC brzy
Red Dead Redemption 1 - oficiálně vyjde pro PC brzyStředa, 09 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 96x
Komentářů: 0
Chernobylite 2 v pořádné ukázce
Chernobylite 2 v pořádné ukázcePondělí, 07 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 476x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 ukazuje neuvěřitelné podmínky vzniku
S.T.A.L.K.E.R. 2 ukazuje neuvěřitelné podmínky vznikuPondělí, 07 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 588x
Komentářů: 0
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!Pátek, 04 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1285x
Komentářů: 3
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvícení
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvíceníÚterý, 01 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1304x
Komentářů: 6
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzí
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzíPátek, 27 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1023x
Komentářů: 1