Nejsem ortodoxní fanda série, většinu dílů jsem nehrál, protože vycházely jen na konzole Xbox. Nicméně poslední, které vyšly i na PC jsem hrál. Na youtube jsem pak zkouknul i kompletní, dnes už několikahodinové příběhové filmy ze všech předchozích her, abych byl v obraze, pokud je o příběh a postavy :). A vše je velmi zajímavé. Už chápu, proč z toho udělali nově i pořádný seriál na streamovací službu (ten se ale bude hrou jen inspirovat, pojede si vlastní věci):
Každopádně musím přiznat, že Halo Infinite mě jako hra potěšila více, než jsem čekal. Je to určitě černý kůň herní sezóny 2021. Příjemně pozitivní herní překvapení. Základem toho úspěchu je nejen dobrý příběh s dobrými postavami, který u kampaně opravdu udrží a není to záležitost na 4 hodiny, ale hlavně klasické herní mechaniky akčních FPS her. Prostě jeden supersilný chlapík s arzenálem zbraní a haldou namachrovaných nepřátel proti němu, kteří si myslí, že ho sundají :).
Ano, HALO Infinite je svým způsobem hodně podobný DooM sérii, jen trochu umírněnější a místo démonů se to odehrává ve vesmíru budoucnosti, a tedy jde to do klasického sci-fi žánru. Nicméně základem obou her jsou prakticky identické oldschool mechaniky staré jako FPS žánr sám. A světe div se, ono to funguje! A jak HALO Infinite, tak DooM Eternal jsou jasným důkazem, že takhle dělané hry bavily a fungovaly před více jak 20ti lety a fungují a baví i dnes. Jen prostě v mnohem lepší grafice. To je asi jediná věc, kde nové HALO proti současné DooM sérii ztrácí. HALO sice neurazí, ale rozhodně jeho grafika a vizuál nevypadá tak pěkně a nešlape s tak dobrým výkonem jako DooM Eternal. Nicméně zase proti tomu, jak vypadala první ukázka z Halo Infinite na E3 v roce 2018, je to ve výsledku úplně jiná hra a tleskám za to vylepšení.
Ovšem popravdě graficky vizuálem opravdu v ničem dnes neohromí, ovšem alespoň neurazí. Takový průměr. Do toho je ovšem zasazena velmi solidní příběhová kampaň, se spoustou klasické zábavné akce mezi zajímavými filmečky s dobrými postavami :). A myslím že příběh fandy série potěší a snadno zaujme také nováčky. Samostatně hratelný multiplayer, který je k dispozici i zdarma jako F2P, pak potěší také přímočarou klasickou akcí připomínající starý Unreal Tournament nebo původní Half Life.
Potěší zde hlavně fakt, že všichni hráči mají stejné zbraně, možnosti a tedy stejnou šanci vůči jeden druhému. Neodemykají se zde „Pay2Win“ vylepšení výbavy, schopnosti a výhody které z vás udělají „lepšího hráče“ , jako je tomu v mnoha jiných hrách, kde pak platící hráči dominují nad neplatícími a tváří se jako mistři světa. Placené věci jsou zde jen čistě kosmetického rázu, nemající na vaši šanci vyhrát žádný vliv. Což je správný přístup. Klasické malé arény, herní režimy a spousta jednoduché FPS zábavy. Kazí to jen nesmyslně agresivní Battle Pass a cheateři, což Microsoft dostatečně neošetřil :(.
Závěr
Halo Infinite není herně a náplní nějak inovativní hrou. Naopak jde o značně konzervativní hru v rámci žánru, která používá jednoduché ale prověřené a osvědčené oldschool herní mechaniky, čehož si nelze nevšimnout. Starší hráče tohle ovšem jednoznačně potěší a nejednou připomene staré zlaté časy. Mladší hráče pak určitě překvapí, jak dobře tyhle „staré“ věci v praxi fungují. Lépe než drtivá většina současných TOP multiplayerových akčních her, kde často nedělá rozdíl mezi hráči a jejich výsledky um, ale reálné peníze utracené za lepší výbavu, statistiky a tedy herní výhodu proti neplatícím hráčům. HALO nabízí klasický multiplayer, kde je vše prostě jen a pouze o skillu, a všichni mají stejné šance.
Navrch pro platící hráče je zde příběhová kampaň, která zabere slušných 10 – 14 hodin podle nastavené obtížnosti a toho, jak moc se budete v tom otevřeném světě courat. Ani tady se nevymýšleli nějaké inovace. Prostě naprostá klasika žánru a funguje to. Příběh je povedený, známé postavy jako vždy zaujmou a je zábavné ty delší filmečky sledovat v přestávkách mezi jinak nabušenou akcí a zběsilým střílením. Otevřenější prostředí pak umožňuje hráčům si velkou část hry vychutnat svým zvoleným stylem způsobem - tedy z blízka, z dálky, nebo v nějakém stroji. A už se nemůžeme dočkat, jak ten příběh bude pokračovat v dalším dílu série :).
Rozhodně tedy nové HALO Infinite doporučuji. Je to překvapivě dobrá akční hra, která potěší svým osvědčeným ale současně jednoduchým zábavým „old school“ stylem, který ale stejně jako třeba u DooM série, prostě funguje a hlavně baví! Ano, hra by si zasloužila ještě lepší vizuál a grafiku, a rozhodně mnohem lepší fyziku zničitelného prostředí. Nicméně na to, jak otřesně vypadala při svém prním představení na E3 v roce 2018, tvůrci naštěstí hodně zapracovali a současnou finální verzi tedy rozhodně oceňujeme jako funkční slušně vypadající hru, která nabízí klasickou osvědčenou akční zábavnost v singlu i mulťáku. Co vlastně chtít více?
Hodnocení Halo Infinite: 85%
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům
Hra odehrána na sestavě:
Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
zkousel jsem, ale docela me to zklamalo, stejne jako v nekterych jinych hrach me zde strasne stve ten nesmyslnej respawn protivniku. bez toho by to klidne bylo na 70-80%, takle sotva 60% a po 4 hodinach se mi k tomu ani nechce vracet i kdyz pribeh je dost zajimavej. radsi jsem si nainstaloval prey co bylo ted na epicu zdarma a zda se, ze me to bude bavit o dost vic. doom je pak uplne jina liga..celkove ty hry co letos vychazeli jsou strasna bida, tohle je sice lepsi nez novej bf, cod nebo uplne mizerny fc6, ale furt dost slaby.
Ja som asi po 15 rokoch rozhodol, že si trocha zahrám. Ako prvú hru som dohral Doom ethernal a to je naozaj dobrá hra. Ďalšiu hru som skúsil Hellblade a to mi prišlo divne. Teraz hrám Wolfenstein New Order a to je tiež celkom dobre. Na ten Prey a aj Bioshock sa tiež chystám. No mám co doháňať , času ale moc nemam max 2-4h na tyzden, tak sa vyhýbam dlhým rpg hrám ako Witcher a pod, aj keď rpg bol moj najobľúbenejší žáner. Grafiku moc inak neriešim, moderne hry mi prídu už v 4K všetky pekne.
Hodnotím jen SP a není to špatná hra. Opravdu je to taková stará škola. Docela mě to bavilo, takže největší klad je asi hratelnost. Gameplay je jednoduchý, přímočarý a funkční. Našlo by se milion chyb - design je učelovej a repetitivní, hlavně v interiéru můžete snadno získat dojem, že chodíte dokolečka a zabloudili jste, protože je to úplně stejný. Grafika je jednoduchá a asi na milion světelných let vzdálená od skutečných nextgen titulů. Vlastně to až tak nevadí, protože vše funguje na jedničku a ta hratelnost a zábavnost to prostě tlačí. Je to ovšem jednohubka. Dohrát a sbohem a šáteček.
pozor to není pravda, hlavní rozdíl dělá zapnuté rBAR/SAM které někteří zapnuté nemají, aby NV vyšla lépe. Jinak námi testovaná pasáž je se střílením v menší aréně a rBAR/SAM takže reprezentuje většinu hry, protože tohle je hlavně MP hra.
a kčemu to je testovat se SAM BAR když to většina lidí ani nepoužije? ani neví že to v biosu mají.. ja mam 6800xt a 3800xt cpu takže se mě nic takovyho netýká a takových lidí je celá řada, nemá význam to dávat jako zásadní test
??? si děláš srandu? Je to jedna položka v menu a výkon doslova zadarmo bez zvýšení spotřeby apod. podporují to všechny aktuální platformy .... to je stejný argument, jako nechat operační DDR4 paměti na 2133/2666MHz když nezapneš XMP .... nebo taky nezapínáš XMP v biosu? Tak když už tam budeš, zapni i ten rBAR/SAM ;)
Takže ty nepoužíváš XMP? to pak pro tebe nedávají smysl žádné testy a benchmarky a máš tak o 15%+ nižší výkon než bys mohl mít ....
jenže ja mam B450 desku a ta ten SAM nepodporuje ani s updatovanym biosem , výkon zadarmo jak kde , někde to funguje někde to nefunguje naopak muže byt vysledek zapornej ,xmp mam zaply.. a co sem se dival tak je tam max. rozdil stejně tak 2fps což je nic u sam ,bar
Zkouším MP a pořád nechápu, co na tom kdo vidí. Úplně nechápu, koho to udrží nechat v tom stovky hodin.
Mrňavé mapy s málo hráči, vůbec v tom žádnou motivaci hrát nevidím.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!