Strana 3 z 3
Asi jste poznali, že ze hry nejsem moc nadšený. Hrál jsem ji několik hodin a přiznám se, že po první hodině jsem měl 100 chutí ji odinstalovat. Ne proto, že by hra byla tak špatná, ale proto, že je neuvěřitelně nijaká. Ničím zajímavá a chce se vám ji nehrát. Vydržel jsem hrát dál, ale jen čistě z profesionálních důvodů. A jestli se to zlepšilo? Ani o kousek!
Na výsledku se nepochybně podepsal komplikovaný vývoj, jak hra střídala vývojářská studia, která se dostávala do problémů. Fakt, že výsledek neodpovídá slibům ani záměrům tvůrců, napovídá i omluva tvůrců v samotné hře (na jejím konci)! Budiž jim připsáno k dobru, že ačkoliv hra není to, co by měla být, alespoň jako celek funguje a hrát se dá. Takže to není taková katastrofa, jako některé jiné hry z minulých let. Český vydavatel navíc PC verzi opatřil českou lokalizací (titulky).
Jenže dá se hrát, neznamená „dá se hrát“. Místo reparátu a využití potenciálu jsme se dočkali toho, že stále ono politicky korektní „Korea“ místo Číny obsadila USA, je zde vysvětleno ještě absurdněji a působí vyloženě směšně. Severokorejské „Apple“ ovládlo svět. To je opravdu přitažené za vlasy tak maximálním způsobem. Už to ničí atmosféru hry. Tvůrci se navíc snažili hru pojmout pokud možno otevřeným světem, tedy něco jako Far Cry ve městě. Výsledek je ale spíše první HomeFront v trochu větších lokacích, kde se potulují bandy tupých AI a plníte úkoly: zabij a vrať se, ukradni a vrať se, vyfoť a vrať se. Příběh je stupidní, postavy nenávidíte, hloupé je vést sáhodlouhé nudné rozhovory, při kterých se vás i jako na něco ptají, jenže vaše postava nemluví. Otevřený svět nefunguje, nereaguje na vás, a vůbec otevřeně nepůsobí. Postavy jsou ploché, skriptované a celé je to jako absurdní divadlo. Přitom se tvůrci zjevně snažili opsat z Far Cry či Assassin´s Creed, co se dalo.
Zdaleka nejlepší složkou hry je detailní úprava a vůbec zpracování zbraní, což se vážně povedlo. Bohužel tohle nezachrání hru jako celek.
HomeFront: The Revolution jako reparát propadl na celé čáře. Důvody jsou, však ukryty v jeho komplikovaném vzniku s problémy, za které současní tvůrci vážně nemohou. Za těchto okolností si tak i docela zaslouží pochvalu, že hra jako celek funguje, dá se hrát, dohrát, vypadá obstojně atd. Jenže tohle pochopitelně nestačí.
Dobře, za daných okolností klobouk dolů, hra je jako produkt funkční, jenže kamsi se vytratilo vše, co by hra měla mít. Zábavnost, propracování, hratelnost atd.. HomeFront: The Revolution se zapíše do historie, jako již podruhé zmařený potenciál, a naprosto generický výrobek současného herního průmyslu. Ať se podíváte na jakýkoliv aspekt tohoto „díla“, zjistíte, že je naprosto nijaké. A přesně takový z ní máte pocit. Všechno víceméně funguje, obsahově má vše, co jiné hry podobného typu, ale jako celek postrádá jakoukoliv „chuť“, ať v dobrém či špatném smyslu. Hrajete hodinu a nevíte proč … hrajte další hodinu, nudíte se v téhle bezobsažné hře pořád stejně … a nezmění se to ani za těch cca 20 hodin kampaně, což doplňuje kvalitativně stejně nijaký multiplayer. Příběh hodně ho kazí politická korektnost vydavatele, který prostě neměl „koule“ na to, aby pro obsazení USA vybral uvěřitelnějšího protivníka a s tím související i totální nereálnost zpracování tématu. Prostředí je námětem zajímavé, jenže ploché a máte v něm pocit umělosti, jako že tam ani nepatříte. Postavy jsou nevýrazné. Graficky hra neurazí, ale nijak nevybočí z dnešního průměru až podprůměru a to včetně absence jakýchkoliv optimalizací (zachraňují to poslední update, ale ne moc výrazně), AI je průměrně špatné, tedy stupidní jako v CoD či Battlefieldu. Prostě už dlouho jsem neviděl a nehrál hru, která působí takovým sice dodělaným, leč naprosto prázdným dojmem absolutní nijakosti.
Komplikovaný vývoj, stejně jako faktická omluva autorů ve vlastní hře svědčí o tom, že takhle to dopadnout nemělo. Ale dopadlo – podruhé! Jako celek je tu prostě reparát, který ještě více ukázal potenciál, ale prostě se to nedotáhlo. Já nevím, jak to lépe popsat, ale prostě tohle je na jediné možné hodnocení. Jestli si chcete užít trochu slušného střílení v celkem námětem zajímavém prostředí, fajn, ale nic jiného od toho nečekejte. HomeFront: The Revolution není sice vyloženě špatná hra, ale není rozhodně dobrou hra. Je to úkaz. Řemeslně v rámci situace vývoje zvládnutý fungující titul, který si ale neumím představit, že by někoho bavilo hrát. Zanechává zcela prázdný dojem maximální průměrnosti, či spíše podprůměrnosti a nezájmu bez jakékoliv příchuti … už to stojí za vyzkoušení. Vážně si nepamatuji hru, která by byla takhle tímto způsobem až tak „zvláštní“, tedy hotová plná obsahu, ale zároveň nemající nic z toho, co by hra měla mít. Pokud se nenajdete někdo, kdo uchopí celé zajímavé téma „obsazení USA“ trochu vážně a bude mít koule na to ji nechat obsadit uvěřitelněji Čínou nebo Araby, a vezme ten potenciál opravdu vážně, tak by snad bylo nejlepší se na HomeFront definitivně vykašlat, protože podruhé to takhle zbabrat není normální a hodno zápisu do herních dějin :/.
- Testovací sestava recenzenta hry pro dojmy z hraní hry:
- Procesor: Intel Core i7-5960X OC 4GHz
- Deska: ASUS ROG Rampage Extreme X99
- RAM: 32GB DDR4 2133MHz Kingston HyperX FURY
- SSD: Kingston HyperX PREDATOR PCIe M.2 256GB SSD + Kingston hyperX SAVAGE 256GB 2,5" SATA SSD
- Grafická karta: ASUS STRIX AMD Radeon R9 FURY OC
- Zvuková karta: ASUS Essence STX II 7.1
- LCD: 3x ACER 27" - "Eyefinity" 5760x1200
- OS: Microsoft Windows 10 Professional x64
Hodnocení hry: 35%
Za zapůjčení hry děkujeme společnosti Playman
Za výbavu pro test děkujeme našim dalším partnerům:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|