Strana 2 z 3
- TEST výkonu GPU, CPU a technické zpracování
Hra používá DECIMA engine v nejnovější verzi, na kterém vyšla nedávno také PC verze druhého dílu. První díl původně vznikal na mnohem starší variantě toho samého engine a nyní tedy tvůrci (studia Nixxes a Guerrilla) obě hry „sjednotili“ po technické a grafické stránce. Rozdíly jsou tak už jen v herním obsahu a jeho designu, kdy je stále znát, že první díl je prostě o něco menší a chudší než druhý. Nicméně proti jeho původní verzi je nově vizuál prostě jinde. Rozhovory a zpracování postav doznaly zásadních vylepšení a kompletního přepracování do současného standardu, stejně jako celá geometrie a zpracování prostředí.
Má prostě v mnoha směrech technické a vizuální zpracování Horizon Forbidden West. Tomu odpovídají i vyšší nároky na PC, které ale ani tak nejsou nijak přehnané:
Obsahuje také nejnovější technologie, včetně FSR či DLSS a všechna obvyklá grafická nastavení a možnosti. Proti původní verzi nabízí remastered podstatně větší dohled a vyšší nové detaily. Nové jsou kompletně systémy nasvícení, vegetace a vůbec mnoha extra detailů prostředí. Proto ač se design a proporce prostředí vůči originálu vlastně nezměnily, díky zcela novým barvám a prvkům a extra detailům, vypadají mnohé lokace jinak. Lépe a živěji. A jak hra šlape na našich PC?
- Test výkonu grafických karet
Protáhli jsme naši testovací sestavu a nepřekvapí, že hra má velmi podobné nároky jako druhý díl série, který na PC dorazil letos. Nový Remaster prvního dílu prostě používá stejný technický základ ve stejném provedení. Pokud jde o testování, používáme již aktualizovanou verzi hry, kdy se dočkala několika Updatů. Námi testovaná verze je tak už verze Update 1.3, která opravila některé nedostatky a zlepšila výkon. Testováno je v náročnější lokaci s mnoha lidmi a detaily.
Hodně záleží na CPU, zejména u výkonnějších GPU, kdy ale používáme AMD Ryzen 9 7950X3D, takže by nás úplně omezovat neměl.
Hra je v plných detailech v pohodě hratelná i na současném mainstreamu.
Ani ve vyšším rozlišení nebude s hratelností na většině současných kartách větší problém.
Samozřejmě ale na 60FPS už potřebujete alespoň slušný mainstream.
Nativní 4K na plné detaily už vyžaduje výkonnou grafiku, ale vypadá skvěle. Žádné technické problémy, žádné masivní propady FPS všechno šlape výborně.
Doporučuji raději stáhnout některé detaily, než to hrát ve „4K“ tedy se zapnutým FSR nebo DLSS.
Proti originálu doznal engine výraznějších optimalizací z hlediska využití CPU. Nicméně stále se soustředí na co nejlepší využití 16vláken. Dokáže ale na PC zaměstnat i více jader/vláken a to až 24. Obecně jsou tak měřitelné rozdíly mezi výkonnými CPU, alespoň tedy v kombinaci s výkonnou GPU v relativně nízkém 1080p rozlišení:
Nepřekvapivě dominují AMD procesory, konkrétně X3D modely, speciálně nový 9800X3D i v kombinaci s „jen“ Radeon 7900XTX, výrazně odskakuje. Obecně má hra solidní optimalizaci. A na to, jak objektivně velmi dobře vypadá, se hýbe slušně, byť tedy druhý díl vypadá ještě o něco lépe a hýbe se podobně dobře …
|