Strana 2 z 3
Ashborne Games pro svou hru využili herního engine od Epic, tedy konkrétně Unreal Engine 4. Nicméně tento široce používaný základ mnoha a mnoha her tu na první pohled moc nepoznáte. Hra vypadá výtvarně unikátně. Nicméně UE4 má samozřejmě slušné možnosti, aby grafika vypadala dobře. Hra jako většina strategií umožňuje výrazné přiblížení nebo oddálení pohledu, a tedy detaily grafiky vyniknou.
Grafika hry dokáže vykreslit skvělou atmosféru, máme tu samozřejmě cyklus dne a noci, kdy čas je pochopitelně velmi zásadním prvkem v této strategické hře. A má vliv i na hraní samotné. Stejně jako počasí, kdy se budete muset vypořádat se zimou.
Asi nejslabší stránkou hry je AI nepřátel, kteří jsou velmi hloupí. Fakticky na vyšší obtížnost prostě a jednoduše podvádí (ví kde vaše jednotky jsou a její údery jsou silnější), jinak AI nepředstavuje velkou výzvu. Při střetu s vašimi jednotkami na vás AI prostě nabíhá a pokud přijde o část zdraví, občas se snaží utéci. Na většině map mají nepřátelské jednotky jasně před vyhrazené body, kde se objeví a většinou o nich víte. Největší výzvou hry je tak fakt, že bojujete se stejně diskutabilní umělou „inteligencí“ u vlastních jednotek, byť máte alespoň možnost je přímo ovládat a hru mezi příkazy pozastavovat.
HW požadavky nejsou na dnešní dobu nic brutálního, jde samozřejmě o pomalejší taktickou hru, takže nepotřebujete 120FPS k jejímu bezproblémovému hraní. Proto jsme se rozhodli, že nestojí ani za benchmark, kdy na mé RX 7900 XTX hra běží kolem 100FPS v plných detailech ve 4K. Takže ve 4K to bude hratelné i na mnohem slabších kartách.
Žádné velké problémy s optimalizací a obecně technickým zpracováním jsme nezaznamenali, hra nepadala prostě všechno OK.
|