Strana 2 z 3
- MAFIA 3 – poprava potenciálu a technické zpracování
Hra má být otevřenou městskou akcí, prostě GTA anebo jako první MAFIA. Vše je pro to připraveno …. Tedy pokud by to bylo doděláno. Jako městská akce hra bohužel absolutně nefunguje … ve hře chybí skoro vše, co bylo v prvním i druhém díle, vlastně tam není absolutně co dělat. Vedlejší mise a aktivity fakticky neexistují. Do toho stupidní herní design, kde město je rozděleno na několik oblastí, ve které vždy musíte splnit dva hlavní úkoly skrze asi 3 vedlejší mise každý, než se dostane k šéfovi oblasti. A děláte přesně to samé v každé čtvrti. Z počátku to baví, u třetí oblasti už si ale říkáte, že si z vás dělají srandu, to ještě nevíte, že to samé budete dělat až dokonce hry a protože hra žádný jiný herní obsah a naplnění mapy nemá … je to vlastně celá hra.
Přestřelky s dobře zpracovanými zbraněmi jsou chvíli zábavné, než zjistíte, že AI v této hře neexistuje a nepřátelé střílí klidně do zdi, před kterou stojí. Zbraní je ve hře hromada, ale jejich využití chybí a navíc nesmyslná distribuce za nesmyslné ceny … do toho nesmyslný systém vylepšování postavy i zbraní. Ani jedno není hotové a herním obsahem ani nedává smysl a hlavně ani to nepotřebujete. Stačí vám pistole a headshoty, na které se vám stupidní nepřátelé krásně řadí. Hra je neuvěřitelně snadná a nemá žádnou výzvu v sobě.
Stejně jsou na tom i vozidla. Opět je zde obrovský kus práce na dobrém a zábavném jízdním modelu, který by mohlo GTA i závidět. Ale to je všechno. Všechna práce je na nic, protože to není dokončené, chybí jakýkoliv slušný kolizní a destrukční model i interakce s vozidly, když vás srazí nebo cokoliv, vše první a druhá MAFIA dalece překonávají. Ale nebojte se, že byste si je neužily. Užijete, hodně … hře totiž chybí … a teď se radši posaďte, možnost rychlého cestování po mapě! Takže musíte buď pešky, nebo pravděpodobně nějakým vozidlem neustále přejíždět celou mapu sem a tam a plnit ty nudné a opakující se úkoly vedoucí hlavní linií. A tím se dostáváme k technickému zpracování
- Technické zpracování a Benchmark hry
Krásné v mnoha detailech zpracované prostředí není po technické stránce dodělané. Chybí jakákoliv optimalizace, hra obsahuje spoustu viditelných chyb. Nefungují pořádně denní cykly, ani cykly počasí, které hlavně rozhazují nasvícení hry atd. Textury a objekty doskakují i pár metrů před vámi, část prostředí je logicky zničitelná, ale část už ne (keře), což působí hloupě. Obloha a její zpracování je vtip, lepší najdete i konzolových hrách 20 let starých. Menu hry je pitomě konzolové, ovládání je zvláštní, pohyb postav toporný a zjevně nedodělaný …
- Procesor: Intel Core i7-3770 nebo AMD FX-8350
- RAM: 8GB
- Grafika: AMD R9 290X nebo GTX 780/1060
- HDD: 50GB
- OS: Windows 7 64-bit
Hra obsahuje obrovské množství chyb a glitchů, kdy nepřátelé prochází zdmi, AI chybí zcela, auta se propadají do vozovky i v úkolových misích, k tomu debilní systém checkpointů místo klasického ukládání a fakt, že když dojdete dříve na místo, na které se máte dostat až později, najdete tam ty samé lidi, co už jste jednou zabili nebo tam nenajdete nikoho, co je obzvlášť stupidní. Zkrátka hra má značné nedostatky jak v návrhu, tak technickém zpracování a je to opravdu špatné. K tomu hře chybí jakákoliv optimalizace:
I na GTX 1080 je hra v podstatě nehratelná ve 4K rozlišení a ani v nižších rozlišeních to není o moc lepší. Hra navíc má nedodělané některé grafické aspekty, takže jako celek nevypadá zdaleka tak, aby tyhle HW nároky omluvila. Ale vzhledem k tomu, jak je všechno odfláknuté a na půl hotové se asi nelze divit, že optimalizace chybí zcela.
|