Strana 2 z 3
- Benchmark hry a technické zpracování
Jak už tedy bylo řečeno, s původní MAFIA nemá technicky tenhle REMAKE vlastně nic společného. Používá novější verzi Illusion Engine, bohužel ten už dnes také není z nejmodernějších. Vypadá stále sice obstojně, ale některé věci už působí i v něm zastarale. A především v tomto případě stále staví na DirectX 11. Z hlediska optimalizací a využití HW prostředků, není prostě ideální.
Určitě ale stále vypadá mnohem lépe, než původní hra, kterou by si už dnes asi moc lidí nepustilo. Proto jsem rád, že tenhle REMAKE vznikl. Přesto se nemohu ubránit dojmu, že některé věci nejsou úplně dotaženy. Například částicových efektů se dalo využít více, zalidnění mohlo být hustější, atmosféra hutnější atd. Hra také obsahuje sem tam nějaký bug a glitch, ale celkově šlape solidně.
A jak tedy běhá na našich počítačích? Pochopitelně nároky hry v nové verzi jsou výrazně vyšší, než pokud byste si chtěli pustit původní hru. Ale i tak je nepovažuji za nijak přehnané. Ty minimální jsou téměř počítačový pravěk, ty doporučené na hraní 1080p 60FPS ve vyšších detailech, jsou tak někde v úrovni počítačového středověku ;).
- Doporučený procesor: AMD FX-8350 nebo Intel Core i7-3770
- RAM: 8GB
- Grafika: AMD Radeon R9 290X 4GB nebo GTX 780 4GB
- Volné místo na disku: 50GB
Hra běhá i na starých Windows 7, podporuje totiž pouze DirectX 11. Vychází také na obě hlavní konzole, nicméně PC verze je evidentně výrazně propracovanější a vypadá mnohem lépe. A takhle to běhá z hlediska výkonu:
- Výkon grafických karet v 1920x1080
Začněme u FullHD rozlišení. Zde ani v nejvyšších detailech není problém dosáhnout 60FPS i se staršími a slabšími grafikami.
Díky zastaralejšímu engine využívající DX11, nemají s hrou takový problém starší GTX 1000 NVIDIA grafiky, které v novějších hrách využívající DX12 na svou dobou konkurenci RX 400/500, obvykle už dost ztrácejí. Zde si slušně vede i Radeon RX VEGA, jinak žádná překvapení.
- Výkon grafických karet v 2560x1440
Ani 1440p rozlišení není zase tak náročné, 60FPS se dá pořád zvládnout ve vysokých detailech i se staršími grafikami. A když trochu uberete, tak si zahrajete bez potíží i se starším mainstreamem.
Ani tady žádné překvapení.
Pokud jde o hraní v rozlišení 3840x2160, tohle už zažene karty do úzkých a potřebujete docela hodně výkonnou grafiku po 60FPS v plných detailech. Takže většina z vás asi trochu ubere na detailech, což se pořád dá.
Každopádně ve 4K hra vypadá opravdu dobře, což pro nás, kteří ve 4K hrajeme a máme 4K monitory je o to zajímavější, že remake vznikl, protože hrát originální verzi na 4K monitoru, to je ještě větší utrpení. Každopádně hra určitě mohla mít lepší optimalizaci, ale to by tvůrci museli upravit a vylepšit samotný herní engine.
Kvůli zastaralému DirectX 11, nejsou multi-jádrové moderní procesory dobře využity. Intel zde má stále více FPS, ačkoliv jeho procesory jsou jinak vlastně slabší než aktuální RYZEN modely. Bohužel prostě technický základ hry není tak moderní, jak by si zasloužil.
U této hry tedy docela záleží na výkonu CPU, pokud máte starší než aktuální procesorové generace. A i u RADEON 5700XT, což není zrovna supervýkonná grafika, tak některé modely CPU s ním mají co dělat. Hra sice dokáže zaměstnat 8vláken, ale pouze 6 jich je výrazněji využito. Takže výkonnější současné procesory, které mají samozřejmě podstatně více než 6 vláken, nejsou správně zaměstnány.
Pojďme tedy k závěrům …
|