Strana 3 z 3
Asi každý z nás, kdo má rád původní hru, tak byl z oznámení REMAKE v podobě MAFIA Definitive Edition, trochu nejistý. Přeci jen klasika je klasika a jsou případy, kdy tvůrci předělávek zničili, co se jen dalo. Rád tedy hlásím, že v tomto případě se věci povedly!
Nevím, do jaké míry se na tom podepsal fakt, že na REMAKE se pracovalo v ČR, a tedy i řada českých vývojářů, každopádně MAFIA Definitive Edition není zpackaná! Naopak podle mě docela překvapivě, ačkoliv celá hra musela do nového engine vzniknout vlastně od píky znovu, tak prakticky všechny hlavní prvky originálu zůstaly zachovány, včetně celkového dojmu ze hry. Jen se na ní teď dobře kouká.
Ano, pár změn se odehrálo. Příběh je drsněji zpracován, některé postavy jsou výrazně změněné, ale podle mě jsou o kousek lepší, než v originálu. Dokonce i tvůrce původní MAFIA, tedy Daniel Vávra, který se na nové verzi nijak nepodílel, si hru zahrál a nenadával na ni zase tak moc :). Upřímně se nedivím, protože si myslím, že se tvůrci REMAKE drželi toho originálu možná až zbytečně moc. Obsahuje skoro stejné nedostatky, kdy největším je to trestuhodné nevyužijí otevřeného světa a parádního prostředí, aut atd. I nová hra vůbec nedává důvod, proč se potulovat a objevovat. Prostě jen jdete mise za misí, jako v původní hře. Bohužel v téhle nové verzi se pár vedlejších misí vůbec neobjevilo (hlavně kolem aut), což, je škoda.
Na rovinu si myslím, že když už si tvůrci dali tu velkou práci udělat vlastně celou hru znovu v novějším engine, tak proč z toho neudělali více než jen technicky náročnější REMASTER? Proč to prostě není víc REMAKE? Ten použitý herní engine totiž ve třetím dílu MAFIA, má možnosti jako vedlejší mise, možnosti využití toho parádního velkého herního prostředí. Ale ne, kromě pár sběratelských předmětů a odemčení těch parádních aut, není prostě žádný důvod se po tom městě a okolí procházet. Je to podle mě škoda, že i v tomhle ohledu se tvůrci REMAKE drží „kvalit“ originálu, který měl úplně stejnou chybu. Ale době, kdy vyšla první MAFIA se to dalo pochopit. Ale dnes, když ten nový herní engine navíc má všechno, co je třeba, tu hru doplnit a udělat z toho REMAKE s většími možnostmi a rozšířeními herního obsahu?
Celkově je ale myslím dobře, že tenhle REMAKE vznikl. První MAFIA je pořád velmi dobrá hra, což má mnoho lidí teď šanci objevit. Pochybuji prostě, že by původní verze, dnes dokázala široké masy zaujmout. Já jsem si tak s velkou chutí střihl hru, kterou jinak dobře znám. A ta grafika prostě dělá hodně. Mohlo to být ale ještě lepší, speciálně když uvážíme, kolik práce dalo překlopit tu starou hru do zcela odlišného engine a výrazně lepší grafiky. Nicméně zase je pravda, že existuje tolik remake filmů i her, které jsou kritizovány za to, když nectí originál a dopadly tak katastrofálně, že tady se raději sázelo na jistotu. A přes tu modernější grafiku, technické zpracování a všechno kolem toho, si MAFIA Definitive Edition zachovává indentu, atmosféru i styl originální verze hry. V mnoha věcech až překvapivě hodně. Ale v mnoha věcech možná až zbytečně moc.
Celkově je to pořád skvělá hra, teď i v modernějším kabátku, což je zásadnější, než si mnozí připouštějí. Osobně tedy mohu rozhodně doporučit pro všechny, speciálně pro ty, kteří třeba původní MAFIA nikdy nehráli. Mě osobně jen mrzí, že stejně jako první díl ve své době nevyužil plně potenciál prostředí, tak právě i v tomto nový REMAKE přesně kopíruje originál. A tak také svůj potenciál viditelně zdaleka plně nevyužívá :).
Hodnocení: 82/100
Hra odehrána na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN TheadRipper 3960X (24jader/48vláken)
- Základní deska: ASUS ROG Zenith X399
- Grafická karta: Gigabyte AORUS RX 5700 XT 8GB Gaming OC PCIe 4.0
- SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: Kingston HyperX Predator 4x 8GB DDR4 3200MHz
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům a za poskytnutí hry dělujeme společnosti CENEGA:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|