Strana 3 z 3
Spider-Man 2 dorazil na PC rozhodně v horším stavu, než by bylo ideální a žádoucí. To je docela překvapení, protože doposud Nixxes Software předváděl solidní práci, pokud jde o portování SONY her na PC. Přitom tahle hra není moc stará, vyšla na PS5 teprve na konci roku 2023, takže sotva po 1,5 roce dorazila i na PC a pořád to neběhá úplně ideálně. Zjevně ten naroubovaný Ray Tracing systém, který je hlavním vylepšením jinak stejného enginu jaký měl předchozí díl, je hodně náročné vyladit a obsahuje tunu potíží. První aktualizace a updaty něco vylepšily ale ne vše. Doporučuji s RT tedy šetřit a nechat ho na nižších nastaveních, kde je potíží méně a hra stále velmi dobře vypadá a zdaleka není tak HW náročná.

Osobně jsem na maximálních detailech s RT v nastavení low-medium neměl zase takové technické potíže, a to ani v nativním 4K (bez DSR) na své Radeon RX 7900 XTX. Hra běžela solidně stabilně přes 60FPS. Bohužel se objevilo pár potíží zamrznutí obrazu, což ale skoro úplně odstranily první aktualizace a vylepšení hry po vydání. Ale neopravily vše. Hra občas padá, stále jsou občas problémy i cutscénách atd obecně RT a DLSS neběhají ideálně. Jak ale říkám, nehrajte s DLSS a s RT šetřete a nebudete mít zase tolik problémů. Obecně je Raytracing hodně přeceňovaný a zejména v maximálním nastavení zde naprosto neadekvátně HW náročný na to, o kolik „vizuálně“ ne moc lepší, než nižší nastavení kvality RT je.

Co potěšilo je také odstranění povinnosti PSN účtu. Můžete se k němu dobrovolně přihlásit a dostanete za to dva kostýmky pro hlavní hrdiny, ale prostě být přihlášení k PSN nemusíte, což je vítaný tah SONY. A mělo to tak být od začátku a mohli jsme si odpustit všechno to zbytečné drama kolem během roku 2024.

Každopádně technický stav PC portu po vydání, není zdaleka ideální. Což je trochu překvapení. SONY slibuje nápravu. Je to škoda, protože ty občasné technické potíže zbytečně vytrhují z hraní prostě povedené příběhové hry. Až na poněkud grindovací „open world aktivity“, jinak hra herně drží a nepustí. Speciálně pokud máte rádi komiksové příběhovky, jde o jednu z nejlepších. Kvalitní hlavní i vedlejší příběhy na minimálně 20+ hodin, dokáží opravdu udržet od začátku až do konce. SONY jasně ukazuje, kde je jeho hlavní síla a um = single-playerové příběhové hry v otevřeném krásném světě. A je záhadou, proč se tak draze a neúspěšně snaží nacpat do online live service hraní, když to od ní nikdo nechce. Naopak tyhle snahy přímo ohrožují vznik dalších kvalitních tradičních her, kdy SONY vyhodilo doslova miliardy dolarů za vývoj online her jako služeb a nic z toho.

Kdyby tyhle miliardy investovala do single-player her a sérií, do lepšího technického vyladění a posunu na poli grafiky a herních technologií obecně, mohla být už zase jinde. A připomínám, že Spider-man 2 je hra z roku 2023, tedy vyšla a byla dokončena ještě před tím, než SONY vydalo Concord a propálila se ta celá anabáze firmy s miliardami dolarů ztracených ve vývoji online live service her. Je tedy otázkou, co vlastně SONY nabídne v dalších letech, kdy vývoj her jako je Spider-man 2, zjevně nebyl úplně prioritou. Může to tedy dost dlouho trvat, než od SONY uvidíme pokračování jeho velkých single-playerovek jako jsou Horizon, God of War nebo právě Spider-Man atd.

A je to škoda, zejména když Spider-Man 2 je prostě velmi dobrá hra a přesně tím, čím má být a co chtějí hráči. A horko těžko najdete, co jí skutečně zásadně vytknout (mimo tedy bohužel technických potíží PC portu po vydání, což se snad brzy napraví). Není jako taková úplně výjimečná, natož inovativní. Ani se nesnaží posouvat hranice žánru. Ale nic z toho nám nevadí. Je přesně tím, čím být má a co od SONY a dobrých příběhových videoher a dalšího dílu série, prostě čekáme a chceme.
Hodnocení hry: 85%
(po opravení technických nedostatků by si zasloužila i víc)
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:


Hra odehrána na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 7950X3D
- Základní deska: ASUS ROG CrossHair X870E HERO
- Grafická karta: AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB
- SSD: Gigabyte AORUS Gen5 14000 SSD 2TB (PCIe 5.0 NVMe)
- RAM: Corsair DOMINATOR Platinum 2x32GB DDR5 6000MHz EXPO
- OS: MS Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|