Strana 1 z 6
Megarecenze: Burnout Paradise
- ve velkém arkádovém srovnání - propadák ala NFS?
Na tuto hru jsme se na PC dlouho těšili. A nyní už je zde. Jak to s ní dopadlo? Je to skutečně cesta vpřed, či beznadějný případ? Srovnáme tento titul s jeho konkurenty ...
Společnost EA posledními díly zabila sérii NFS, kterou v posledních letech jen sprostě ždímala a doslova rabovala její dávno ztracené pověsti a dobrého jména. Nějaké zájmy, právo či požadavky zákazníků na kvalitní titul a produkt, šli zcela stranou - vydělat za každou cenu každý rok dostalo přednost a naštěstí na tento styl EA začala dojíždět. Samotnou sérii Need For Speed obrovskou rychlostí předjely a daleko za sebou v prachu nechaly například hry Race Driver GIRD, World racing, Test Drive Unlimited či budgetová série FlatOut. Společnost EA se tedy nechala slyšet, že změní svůj přístup, čemuž ovšem věří málokdo, protože podobné sliby jsme jako součást marketingu slyšeli od EA už mnohokrát.
Nicméně společnost EA má v držení ještě další silný arkádový závodní titul a značku, kterou může ždímat. Série Burnout je na konzolích dobře známa. Možná z nedostatku konkurenčních kvalitních titulů je na konzolích považována za vynikající a tak jsme se mnozí nechali strhnout nadšením početných konzolových fandů. Mnozí recenzenti rozdávali devítková hodnocení. Upřímně jsme tedy zvědaví, zda je taková hra i ve skutečnosti. PC verze posledního (dle konzolových recesistů) skvělého dílu Burnout Paradise vyšla více než před rokem. Teprve v těchto dnech se dostává na PC a to včetně všech přídavků, které na konzolovou verzi přicházeli postupně ...
- Lesk a bída herního businessu ...
Ačkoliv se někteří recenzenti snaží nesrovnávat, či k tomu dokonce přímo nabádají, berte to jako ryzí možná přímo objednávku EA a účelovou záležitost, EA jde v současné době opravdu o hodně - skutečně silných titulů nemá dnes mnoho a Burnout je jedním z nejsilnějších. Burnout je jasně ohraničenou a definovanou hrou a má na PC srovnatelnou konkurenci a toho se také budeme držet. Jak totiž uvidíte, konkurence na PC má Burnout Paradise více než dost a EA má důvod, se jí bát ...
Tlak na recenzenty a kladně vyznívající recenze je obrovský. Jak víme, herní business se stává nejvýdělečnější zábavní branží na světě a tak jde o miliardy dolarů. Nicméně jako zákazníci a uživatelé také víme, že 9 z 10 her, které vycházejí, jsou víceméně brak, nestojící za pozornost, čemuž ale jaksi počet kladných recenzí příliš neodpovídá. Síla recenzí je ale značná a tak je to dnes také velký business a to na celém světě bez výjimky. Navíc v situaci, kdy se jedná o hry velkých jmen a značek, které musí dopadnout co nejlépe je tlak o to větší. Pro společnost EA, které v současnosti více než teče do bot, je úspěch Burnout na PC životní nutnost. Tomu odpovídá také tlak mediální aktivita. EA se o něco podobného snažila i v souvislosti se skutečně nekvalitním NFS Undercover, na který dokonce běžela i v naší zemi TV reklama, o placené kladně vyznívající recenze nebyla nouze. Své ovoce to však nepřineslo. EA se tak i u nás snaží s něčím podobný ohledně Burnout Paradise a opět se objevují až nápadně kladné ohlasy vydávané za recenze a podobně. Není se co divit, EA jde skutečně o hodně ... naštěstí stále věřím, že valná většina recenzetů skutečně má svou vlastní hlavu a své vlastní zkušenosti s arkádovými závodními hrami, takže slušné recenze jsou k nalezení třeba i ve spolupráci s EA.
Nás uživatele to ale nezajímá, naším zájmem je, abychom za naše peníze dostali maximálně zábavný a kvalitní herní titul, takže se dnes na ryze uživatelskou recenzi očekávaného Burnout Paradise na PC, podíváme ...
|