Strana 4 z 5 Technické zpracování Od hry od společnosti EA čekáme špičkové technické zpracování. Bohužel již po čtvrté dostáváme to samé. A nutno říci, že už po těch letech ten engine nepůsobí zrovna úžasným dojmem. Na plné detaily to vypadá celkem dobře, ale opět příšerná práce s odlesky. Leskne se , s trochou nadsázky, i guma na pneumatice a samotná silnice je jako zrcadlo. Velice úsměvně působí ,,paprsky za autem“ při vysokých rychlostech a při skoku – vypadá to, jak když z auta odlétává lak :). Kapitolou sama pro sebe je funkce motion blur. Skutečně nevím, kdo s tímhle nesmyslem přišel, ale dojem z rychlosti to zrovna nenavozuje. Kdo někdy řídil opravdu rychle ve skutečném autě, tak ví, o čem mluvím. Motion blur není dojem z rychlosti, ale simulátor zfetovaného řidiče – Carbon tuto simulaci dovedl k dokonalosti ve 250km/h s motion blur máte z obrazu rozpitou olejomalbu. Grafické zpracování sice neurazí, ale engine postaršího data nevypadá nijak úžasně a v porovnání s konkurencí – třeba Flatout 2, na který řeč ještě přijde, je to celkem dost průměrná podívaná. Tím také EA ušetřilo na optimalizacích, kdy člověk u jejich her občas přemýšlí, zda tento pojem vůbec znají. Hra funguje dobře i na celkem průměrných strojích a plné detaily nejsou záležitostí nějakého přehnaně herního stroje. Ozvučení automobilů je dobré. Motor je fajn, ale do toho neustále strašně kvílí pneumatiky – velice přehnané. Velmi slabě tentokrát musím ohodnotit doprovodnou hudbu, která byla u posledních dílů vždy silnější stránkou. Po dohrání celé hry mi žádná melodie neutkvěla – ne jako minulých dílech zejména v NFS Underground 1. Prostě naprosto šedý nevýrazný hudební doprovod. Opět body pro konkurenční FlatOut2 ze kterého jsem soundtrack hodně rád sháněl. Ovládání je dělané na klávesnici. A to říkám jako člověk, který závodní hry na ničem jiném než na volantu nehraje. Volant na tomto skutečně neničte – nestojí to za to. Hra končí posledním závodem s nejvyšším bossem, kde pro ty méně vnímavé se také rozuzlí celá zápletka. Celá hra je skutečně až trapně jednoduchá. Všechny závody vyhráváte, jak na běžícím páse a sem tam některé musíte opakovat, protože vám někdo chce sebrat dobité území, které jsem si před tím ,,těžce“ vyjeli. I s tím vším jsem hru dohrál za 8hodin. Poslední závod je jednou velkou reklamou na Audi. Pokud je to ve skutečnosti tak, jako zde, tak Audi je nejlepší auto na světě :) Poslední závod je o třídu obtížnější než celá hra – přesto ho lze rychle vyhrát a máte hotovo. Tím vyvstává otázka znovuhratelnosti. Ta se celkem blíží nule. Já jsem však podruhé začal – překvapilo mě udělání profilů, kdy mi nový přemazal ten starý. Hra začíná stejně, ale vaši pomocníci se vám hlásí s jinými auty – jinak je vše úplně stejné. Mám pár lepších tipů, jak trávit herní čas.
|