Strana 2 z 2
Grafiku mám v plných detailech a dojem z grafického zpracování? Na zadek rozhodně neposadí. Detailnost nic moc, textury okolí v dnešní době k smíchu tráva vypadá jak 2D, listy na stromech, hlína apod. hrůza, zachraňují to budovy a transparenty. Efekty jako kouř, prach, jiskry jsou také nic moc. Když si vzpomenu na perfektní grafické zpracování hry FlatOut2, mám takový pocit, že v EA nemají na schopné grafiky - chudáčci, asi jim po nákupech konkurenčních studií nezbylo na výplaty. No nic, ve 300km/h je mi krajina trochu jedno. 3-2-1-Start ...
TC kontrola nejde vypnout a kecá mi do práce s plynem, achjo. Nastavuji kameru a chybka - auto nemá interiér. Nechápu, jak je možné neudělat v dnešní době u takové hry pohled z interiéru! Už NFS5 ho mělo perfektní. No tak dávám pohled z nárazníku. Zrychlujeme na 320km/h - auto drží jak přilepené, silnice se nám vlní, plný plyn, jak jsme pěkně v NFS zvyklí, přichází první skok a .....
.... Prásk ho! Třikrát přes střechu a konec závodu, rozmlátil jsem auto. Jsem štěstím bez sebe a to nemyslím ironicky. Konečně! Do EA se doneslo, že skoky s autem taky něco udělají, a že zkrátka nelze skákat 300m do dálky a takováhle bouračka rozhodně autu neprospěje. Je tedy možné auto zničit a ztratit tak závod. Ale má to háček. Model poškození - nevím, jestli náhodou v DEMU není nějak nehotový či nedokonalý, ale zkusil jsem pár karambolů včetně nárazu do zdi, do auta, dostal jsem náraz do boku atd.
Plechy se sice mačkají i odlétávají, to jo, ale vážnější náraz zdaleka nemá takové následky, jak jsem viděl na jednom videu. Navíc ten model poškození, jak můžete vidět z okolních obrázků, je poněkud technologicky zaostalý. Vzpomenu-li si pět na budgetový FlatOut2, je model poškození patrný na autě v nejnovějším NFS:ProStreet spíše k smíchu. No snad je to tím, že je to zatím jen DEMO a na modelu se usilovně pracuje ...
Dobře, už vím, že na plný plyn stále to tentokrát nepůjde. Tak znovu. Dojem z rychlosti je, jak už to u NFS bývá, perfektní. Mám pocit, že skutečně jedu rychle. Horší je to s jízdními vlastnostmi auta. Na maximální obtížnost auto drží jak přilepené a ve 300km/h odpustí hodně, včetně výletů do krajnice - s reálným chováním auta nemá tohle vůbec nic společného - snad jenom to vrčení motoru. Nechápu, jak hrubou chybu bych musel udělat, abych se vymlátil! A zde přichází čas na slovo o inteligenci soupeřů - jejich schopnost řídit odhaduji tak něco mezi první a druhou hodinou v autoškole. Soupeři brzdí na nesmyslných místech, zdaleka nevyužívají celou šířku tratě, nechávají tolik místa na předjetí, že bych kolem nich projel i bokem napřed. Navíc jsou schopni se vysekat i na rovince - podotýkám, že bez cizího zavinění ;).
Vyhrát závod v Nevadě byla hračka, můj výsledek vidíte na obrázku. Začínám mít zlé tušení. Pouštím tedy závod na okruhu. Startuji s Nissanem GT-R (to auto se mi hodně líbí) asi z 8 pozice. 3-2-1-Start ... První zatáčka, jsem druhý, druhá zatáčka jsem první, třetí zatáčka mám 6 sekund náskok. Bez doteku, bez přílišné snahy.... Dojíždím ve dvoukolovém okruhu s jednou rukou na volantu, na druhé seznámení s okruhem a novou hrou, s náskokem více jak půlminuty na druhého v pořadí. A to vše na maximální obtížnost s manuálním řazením jednotlivých stupňů na H řadičce a s manuální spojkou ... Více DEMO nenabízí, vypínám ho a píšu tyhle první dojmy. A ty jsou:
Grafické zpracování - na dnešní dobu celkem zaostalé, málo detailů, celková rozmazanost, efekty nereálné, DX10 je sice podceňovaná blbost, ale alespoň dobře vypadá - tady o takových efektech tvůrci ani nezaslechli.
Zvukové zpracování - skvělé! Super zvuk motoru, hudební doprovod super, ale zvuk byl vždycky u NFS světlým bodem zpracování.
Chování auta a destrukční model - absolutní arkáda, na plný plyn sice už všechno neprojedete, do zdí a soupeřů se ale už moc neopírejte. Přesto 90% trati na plný plyn stále zvládnete. Auto i bez všech asistentů má do chování auta zatraceně daleko. Destrukční model v DEMU je toužebně očekávaný a nové NFS přeci jen dělá těžší. Ale celkově je jeho zpracování v DEMU proti jiným hrám dost nedokonalé až směšné, možná není úplně hotové.
Na nové Need For Speed jsem se celkem těšil. I když po zklamáních z předchozích dílů byla očekávání nižší, přeci jen ProStreet a prohlášení o návratu k závodění a destrukčnímu modelu má očekávání zdvihla. DEMO je však srazilo. Po grafické stránce žádná sláva, tak dva roky zpátky by to mohlo někoho ohromit. Absolutní zklamání je z celkové obtížnosti. Hra je ohodnocena v přístupnosti pro děti od 10-ti let, ale to je také hranice pro ty, kteří by s dohráním této hry mohli mít nějaký problém. EA si opět neuvědomila, že průměrný věk počítačového hráče je dnes přes 20 let a o řízení auta už něco vědí.
Demo nového Need for Speed ProStreet napovídá, že máme před sebou sice pokus o návrat ke kořenům, ale poněkud uspěchaný. Snad plná verze bude lepší, i když se obávám, že udělat něco s modelem poškození, grafikou a obtížností bude více než na opravný patch, i když by se mohlo přeci jen hodně změnit. Prezentované DEMo by měla být jen Beta verze DEMA, takže nehotových věcí pár bude. DEMO můžete stahovat třeba odtud ... Ještě neházejme ale flintu do žita, tvůrci mají ještě před sebou finální zkoušku a to plnou verzi, tam třeba může být mnohé jinak. ...
Informace ze světa Need for speed na www.nfsgame.net
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|