Strana 1 z 4
- Need for Speed: Undercover - den kdy umřelo NFS aneb závodní propadák
Může klesnou závodní série NFS ještě hlouběji? Jak to vypadá, když touha vydělat přeroste všechny rozumné meze, a dá vzniknou hře, která má jedině na to, stát se etalonem toho, jak se to dělat nemá a co ničí současný herní průmysl.
Docela dlouho jsem přemýšlel o dnešní recenzi a jejím obsahu. Původně jsem ji chtěl mít napsanou už v sobotu ráno, celou sobotu jsem však přemýšlel nad tím, jak a co do ní vlastně napíši. Pokládám za zcela samozřejmé, že ke každé věci přistupuji nezaujatě, objektivně a hodnotím ji podle toho, co předvede, podle ceny, kvality a přínosu. Nejinak je tomu i u počítačových her. A tak se dnes v tomto duchu podíváme i na poslední díl slavné série Need For Speed. Jaké jsou výchozí parametry k hodnocení?
Před sebou máme hru Need for Speed: Undercover, která měla být podle oficiálních slibů výrazně lepší než starší díly, které vlastně EA recyklovala. Velké změny v celém konceptu, změny v hratelnosti, kvalitě hry a tak podobně, nám slíbil šéf společnosti EA. Ten po nepříliš dobrém přijetí loňského dílu (má recenze zde), opravdu sliboval hory doly a působil natolik upřímně, že jsme skutečně uvěřili tomu, že obsah a kvalita dostane přednost před tím, vytřískat ze slavného jména dalším zrecyklovaným dílem zase nějaké miliony. Co tedy od nového dílu čekáme?
Podstatnou změnu konceptu, opuštění ohraného stále stejného tunění pořád stejných aut, ježdění po stejném městě (není rozdíl, jestli je den nebo v noc nebo podzim). Také odstranění letitých infantilních věcí, jako i na arkádu přehnaně nereálných jízdních vlastností, zprovoznění reálného a propracovaného modelu poškození s vlivem na jízdní vlastnosti, propracovanější modely včetně pohledu z kabiny, a zkrátka celu řadu další změn. Nepožadujeme žádné novinky. Loňský díl ProStreet odhalil, že nápady a potenciál zde jsou, jen je je dotáhnout. Také ve srovnání s minulostí například s letitým NFS5, už několik let po mnoha stránkách nové díly NFS selhávají a nedosahují kvalit herní náplně zpracování staršího dílu. Samozřejmě se těšíme na to, že to bude zábavná arkáda, jako NFS vždy bylo, nic jiného po NFS nechceme ...
(NFS Underground 2 - rok 2003)
V minulosti konkurentů NFS série mnoho neměla, už pár let se ale množí a letos zcela nepochybně několik her s podobnou tématikou NFS překonalo. Ať si vzpomeneme na starší velmi zdařilý první díl Juiced (druhý díl byl tragický omyl a naprostý propadák), o něco novější a fantastický Test Drive Unlimited, který nasadil laťku arkádových závodních her proklatě vysoko a nebo budgetový zázrak, herní série FlatOut, která posledním dílem FlatOut2 a vylepšeným FlatOut Carnage doslova i do písmene drtí hráče jednoduchou nekončící arkádovou zábavností. Konzolisté již také mají poslední díl BurnOut, který vyjde i na PC. Letošní rok pak na pole arkádových her přišel Race Driver Grid, který přinesl ve zcela arkádovém pojetí naprosto uvěřitelný jízdní model, excelentní technologické zpracování a atmosféru a závody tak husté, že po prvních pár kolech zlití potem vřískáte ve svém křesle nadšením, které vás neopustí ani po několikerém dohrání. Jinými slovy, sliby šéfa EA, současné technologické možnosti herních vývojářů, hromada nápadů a potenciál celé série, plus silná konkurence, to vše má být zárukou toho, že nejnovější díl Need for Speed bude ten nejlepší, jaký jsme za dlouhá léta mohli vidět. Dnes se tedy podíváme, jak to dopadlo ...
|