Strana 2 z 3
- TEST výkonu GPU a CPU – technické zpracování
Jako obvykle jsme samozřejmě kromě recenze samotné hry, udělali i kompletní benchmark. Hra Outriders běhá na starší verzi Unreal Engine 4 a používá DX11 nebo naroubovaný DX12. Bohužel optimalizace jsou tedy celkem slabé a hra je technicky poněkud zastaralejší v mnoha aspektech. Graficky je to takový mix, některé textury jsou ostré a detailní, jiné naopak zastaralé.
Nejvíce je to znát na velikosti prostředí, které opticky působí velké, ale rychle zjistíte, že jsou to všechno je velmi úzké uličky propojující arény s neviditelnými stěnami. Herní prostředí a speciálně arény jsou extrémně malé na ten velký počet nepřátel, který proti vám tvůrci vysílají. Možnosti manévrování jsou omezené, couvat dokonce nesmíte, protože hra pak restartuje celý level.
Fakt že hra běhá na starším Unreal Engine 4, dává hře specifický a dobře známý, velmi okoukaný vzhled. Tvůrci se s tím snažili zdařile poprat po výtvarné stránce a hra tak nabízí svou architekturu, vzhled předmětů a prostředí. Nevypadá to špatně, ale prostě odlišit to od mnoha jiných podobných UE4 her je obtížné.
A jak to tedy šlape?
- Výkon grafických karet AMD a NVIDIA
Začněme u grafik. Kolega využil naší nové sestavy. U téhle hry již bylo možné testovat s aktivními SAM/rBAR technologiemi, které dorazila na AMD, Intel, NVIDIA. Musíte ji sice ručně zapnout, ale pak prostě běhá na novějších i starších platformách dnes s RX 6000/RTX 3000 grafikami. Takže jsme testovali s ní.
Pokud jde o sestavu, máme v ní nejlepší herní procesor současnosti, tedy AMD RYZEN 9 5950X s aktivním PBO a k němu 3600MHz paměti a X570 platformu. Prostě tak dobré, jak to jen lze dnes mít. A k dispozici máme také prakticky všechny zajímavé grafiky:
V 1080p není hra pro moderní grafiky výzvou, ale pro starší a slabší karty je. V maximálním nastavení (a to zde nejsou žádný RayTracing zbytečnosti) mají co dělat, když vykouzlí alespoň 60FPS.
Snižovat detaily tak na starších slabších kartách musíte i ve 1440p, ale pořád si to i s nimi zahrajete. Novější karty samozřejmě bez potíží.
Až 4K dá i TOP kartám zabrat, ale 60FPS+ stále na některých dosažitelné. Jinak hra podporuje DLSS od NV a samozřejmě u AMD můžete využít řadu technologií nabízející zvýšení FPS výměnou za trochu horší obraz, takže až desítky FPS se dají nahnat zde různými způsoby. Nám jde ale hlavně o nativní rozlišení a testy v něm, takže jsme to tak testovali.
- Výkon procesorů Intel a AMD
Unreal Engine 4 je znám velmi mizernou optimalizací z hlediska využití CPU. Speciálně v DX11 režimu. Testujeme ale DX12 verzi, tam je to lepší. V případě AMD Radeon RX 6000 + AMD RYZEN kombinace je dost znatelný přínos SAM technologie. U NVIDIA RTX 3000, ať už s RYZEN nebo Core je přínos rBAR bohužel na hranici chyby měření (prakticky žádný). Ale to je očekávatelné.
Každopádně RYZEN 9 5950X je jasně nejlepší CPU, ale určitě není plně využit. Hra naplno využívá jen 8 jader efektivně, takže cokoliv víc dává minimální zlepšení. Ale zase méně je trochu problém a propad výkonu je zásadní.
Takže k závěrům …
|