Strana 3 z 3
Outriders je slušná hra, pokud jde o ten základ. Prostě ničím objevná příběhová akční sci-fi střílečka. Herní doba 30-40 hodin je ale velmi solidní, postavy slušné, příběh je sice trochu béčkový, ale zaujme. Dokonce jsem docela zvědav, jak to bude dál, protože se mě nezdá, že by závěr vlastně něco vyřešil :). Slušná je i samotná akční hratelnost, zbraně, schopnosti a možnosti 4 povolání. Znovuhratelnost je nicméně fakticky nulová.
Pokud by se tvůrci drželi svého dosavadního stylu, který přesně odpovídá základu téhle hry, bylo by vše vlastně OK. Jenže oni se nedrželi. Takže do téhle ryze singleplayerové příběhové akční hry, nacpali looter-shooter mechaniky a online prvky. Vše úplně zbytečné, jen komplikující věci a okrádající o čas. Aby tomu dali smysl, udělali end-game obsah, spočívající v nekonečném opakovaném hraní několika různých map/arén načas, kdy se na vás doslova sypou nepřátele. Bohužel tady už naplno vynikne fakt, že mechaniky výbavy, schopností, dovedností atd. jsou úplně k ničemu, protože z těch desítek a desítek možností existuje použitelná jen a pouze jediná cesta.
Maximum DPS, maximum síly zbraní. Prostě co nejrychleji musíte udolat ty hordy nepřátel. Žádná taktika, žádné krytí, žádné přemýšlení. Na celé věci mě nejvíce štve, že tvůrci si stále lžou do kapsy. Oni si evidentně stále myslí, že vytvořili taktickou akční looter-shooter hru a snaží se jí dodatečně balancovat. Jenže všechny ty update hlavně nerfovaly, a především hru rozbily. Nijak ale neopravily ten fakt, že 95% dovedností, schopností atd. je k ničemu, když prostě celý end-game je jen o tom, zabít co nejrychleji všechny nepřátele. Protože tu mapu musíte dohrát za určitý čas. Tohle se tvůrcům hry hrubě nepovedlo.
A bohužel neustále tak dokazují, proč je celý tenhle online koncept „hry jako služba“, prostě špatný pro nás hráče. Hra je venku už měsíc. S recenzí jsme otáleli, protože hra prostě vyšla rozbitá. Některé věci nefungovaly (i když se tvářily že ano). Hra se potýkala s výpadky, neumožňovala připojení, přestože neexistuje žádný důvod, aby byla online, když hrajete samy. Tvůrcům se dokonce podařil extrémní a široce rozšířený kiks, kdy chybou ukládání smazaly hráčům výbavu atd. Problém byl týdny rozšířený, postihl i kolegu. Prostě desítky hodin hraní a honby za výbavou byly v tahu. Nakonec po týdnech tvůrci přišli na způsob, jak to hráčům kompenzovat a „obnovit“ profily, ale všechno tohle jen ukázalo na to, jaká stupidita je tuhle hru provozovat jako online službu. Pokud by se hra normálně ukládala offline na váš PC, nikdy by podobným problém nevznikl.
Neexistuje žádný dobrý důvod natož přínos, aby tahle hra byla online, ani důvod, aby tohle byla nějaká služba. Všechny dosavadní patche a updaty, hru ještě více rozbily. Žádný přínos tady není. Není to dobrý looter-shooter, i když některé prvky tohoto konceptu zvládá lépe než jiné vyloženě looter-shooter hry. Endgame je sice OK, „nekonečná“ zábava, ale rychle se to ohraje a ani to není důvod, aby vlastně hra byla online. Ano, chápu nutnost připojení, pokud chci hrát v kooperaci, což hra nabízí až pro tři hráče, kdy jako obvykle ale cokoliv s přáteli je větší zábava. Bohužel v tomto případě dělá kooperace hru extrémně jednoduchou. Ale jinak prostě tohle je offline hra, co si na online hru jen hraje, buhužel se všemi negativy a žádnými výhodami.
Pokud by si tvůrci odpustili ty online prvky a snahu o looter-shooter a především snahu dělat další hru zkrachovalého konceptu „hra jako služba“, vyšla by z toho slušná a lépe hodnocená hra, než co z toho nyní je. Ten základ prostě normální sice snad ve všech ohledech koncepčně a zpracováním zastaralé koridorové, příběhové Sci-fi střílečky, je solidní. Není ničím objevný, nevystupuje z řady, ale zabaví slušně a se slušnou herní dobou. Prostě dobrý. Bohužel tvůrci si to shodili těmi otravnými online prvky, looter-shooter, kdy radost z nové výbavy kazí fakt, že ji prostě nutně potřebujete, protože skoky mezi levely jsou značné a je jedno jak moc dobrý jste hráč, statistiky výbavy jsou jediné, na čem zde záleží. Takže nový level a výbava zde není odměnou, ale otravnou nutností.
Nejvíce mě ale prostě vadí fakt, že tvůrci lžou sami sobě, protože mám dojem, že oni tomu vážně věří. Oni si myslí, že Outrider je taktická akční hra s nekonečnou hratelností a mnoha různými způsoby hraní a tvorby buildu postav. Jenže není. Zejména ten „endgame“ vše je prostě jen a pouze o DPS a o tom zabít vše co nejrychleji. Ano, hra se dá hrát i takticky jak se vám to líbí, ale v tom případě budete pomalí, umírat a nikdy nedokončíte nic včas (protože levely jsou na čas). Navíc zejména v tom závěru se projevu i zastaralost technického základu, projevující se extrémně malými arénami. Tvůrci na vás vysílají desítky nepřátel, někdy i několik bossů najednou na velmi malý prostor. Takže nemáte čas na nějaké taktizování, využívání krycího systému ani nic podobného. Hra pak připomíná titul Serious Sam, jen bez vší té potrhlé zábavy.
A je to prostě škoda. Jinak solidní singleplayerová příběhová akční hra se slušnou herní dobou je pokažena online systémem „hra jako služba“, kdy vyšla nehotová a dostává updaty, které toho více rozbijí, než opraví. Online systém není ničím přínosný pro hráče a celý looter shooter nekonečný engame rychle zjistíte je prostě ztrátou času naprosto nehodící se do této hry. Jediné, co by bylo zajímavé, nějaké příběhové rozšíření, které by skutečně uzavřelo příběh hry, který je zdaleka tím nejlepším na tomto titulu. I když je to prostě dobré Béčko, s béčkovými animacemi, rozhovory a chováním postav, ale prostě slušné béčko.
Takže hodnocení. Pokud by hra byla jen offline s možností zapnutí online pro případné kooperační hraní, byl by tu jen ten příběh a mechaniky bez tak otravného looter shooter systému, klidně bych tomu dal 80/100. Jenže protože je to stále zbytečně online, tvůrci to nedodělali před vydáním, a updaty toho ještě více rozbily, než opravily natož vylepšili, protože je tu otravný looter-shooter a hra si hraje na něco, čím není, dávám 65/100. Prostě užijte si slušně dlouhou a solidní příběhovou kampaň, zajímavé měnící se prostředí a trochu svébytný humor a příběh. Ostatní ignorujte. Pak rád Outriders doporučím. Ovšem pokud hledáte kvalitní looter-shooter online hru, tahle je ztrátou času pro všechny zúčastněné. Představuje jen další z řady podobných perfektních ukázek hlouposti celého konceptu „her jako služeb“. Naštěstí protože jádrem téhle konkrétní hry je klasická příběhová singleplayer akce, není to prostě úplně ztracený případ jako jiné, slušně zabaví a dá se tak stále i doporučit :). Rád bych ale viděl co nejrychleji aktivaci offline režimu, bez nutnosti hru aktualizovat, s ukládáním na lokální PC.
Hodnocení Outriders: 65%
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
Hra odehrána na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
- Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
- Grafická karta: AMD Radeon RX 6900 XT 16GB
- SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: G.SKILL Royal 2x 8GB DDR4 3600MHz
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|