Strana 2 z 3
- Technické zpracování a testy GPU a CPU
Nový Zaklínač 2 používá nový herní engine – který si autoři vyvíjeli sami. Takže hra je výrazně hezčí a prostředí mnohem zajímavější než u prvního dílu. Bohužel, engine není zrovna technologický klenot a má docela dost technických nedostatků, které se promítly i do hry.
Ale pokud jde o atmosféru hry, druhý díl jednoznačně přebíjí ten první. Prostředí je detailní a hlavně realistické, cykly změny počasí a déšť snad nikdy nikde nevypadali lépe. Bohužel hra nemá Tessellaci, nemá ani řadu moderních DX11 efektů, takže ne všechno je ve vizuálním a technickém stavu, ve kterém by to dnes bylo záhodno. Pořád se ale jedná o jedno z nejhezčích RPG současnosti, možná zatím vůbec nejhezčí.
Jak jsem bohužel psal, hra trpí celou řadou technických problémů. Herních nastavení mnoho není, co tvůrci nechtěli, to nenastavíte. Některé věci, včetně mapování kláves musíte dělat skrz ini soubory. Optimalizace pro grafické karty je minimální a podle toho to zatím s výkonem také vypadá:
Osobně mě zatím hraní znemožňuje nekorektní funkčnost Eyefinity, které se sice spustí, ale jen v okně a jen ve formátu 16:9, což je na nic. Prý se ale pracuje na opravě. Řada lidí hlásí i problémy se spuštěním hry a její stabilitou a propady FPS s grafikami s oběma značkami čipů. Hra je poměrně dost náročná na procesor! Pokud máte dvoujádrové CPU, tak budete mít dost problémy. Hra potřebuje k solidnímu hraní na maximum alespoň čtyřádro na 3GHz+. Hra je ale také docela slušně optimalizována na 6 jader, a AMD X6 nebo Intel Core i7-9x se šestijádry vyždímají o pěkných pár FPS více než čtyřjádro! Hra má fyziku HAVOK.
Jak vidíte v našem krátkém testu karet, každé FPS se hodí! A to jsme testy dělali na sestavě s X6. Nutno říci, že ani NVIDIA, ani AMD nemá v tuto chvíli optimalizované ovladače na tuto hru. Sice včera vyšla beta verze ovladačů pro NV, která podle některých zdrojů nějaké optimalizace mít měla, ale není tomu tak, žádný nárůst výkonu se nekoná. Ale jsou zde některá vylepšení ohledně kompatibility a chodu hry. SLI a CF zatím oficiálně nefunguje, pro SLI je ale možné prý upravit ručně profil, takže by to prý mělo jít. Na druhou stranu hra je optimalizovaná tak akorát, tedy že maximální detaily si spustíte skutečně jen na high end sestavách – HD 6990, či GTX 590 (až budou korektně fungovat). Když nastavíte nižší (stačí vypnout pokročilé AA, které ovšem výrazně vylepšuje vzhled snad všeho, ale všechny jednojádrové grafiky posílá do kolen, sice to nebude vypadat tak dokonale, ale už vám to na slušné sestavě pojede bez problémů. Bohužel, moderní vymoženosti a optimalizace pro DX11 současných grafických karet hra bohužel nijak nevyužívá.
Pro hraní Zaklínače 2 na maximum doporučuji minimálně AMD Phenom II X6 nebo odpovídající a lepší CPU Intel Core i7-800/900 či 2500/2600. Hlavně ale doporučuji co nejvíce paměti na grafice, a na maximální detaily s ničím menším než HD 6950 2GB jít nemůžete. Grafiky jako HD 6870 či podobně výkonné GTX 560/560 Ti, dosahují sice v průměru FPS 30-35, jenže minimální FPS padají k 20. U 2GB HD 6950 to pod 30 FPS nešlo. Také 8GB operační paměti a rychlý SSD dokáží nahnat nějaký ten výkon a sekundy při nahrávání (load a save jsou zde častými společníky).
Samozřejmě doporučuji i kvalitní zvukovou kartu. Zvuky v této hře jsou opravdu perfektní a soundtrack, který dostanete i jako bonus k originální hře, je přímo dokonalý! Takže teď jen vychytat ty technické problémy, podporu Eyefinity a je to skutečně perfektní hra, i když technicky jsme od toho enginu mohli čekat trochu více využití moderních technologií DX11, které se dnes dávno nabízí. Upřímně se vývojářům divím, že právě s AMD nespolupracovali, hlavně proto, že jedna z hlavních centrál AMD je v Polsku, kde také hra byla vyvíjena. Blíže už to snad vývojáři a výrobce GPU mít nemůžou. Přesto se tak nakonec nestalo, i když se o spolupráci dříve jednalo. Škoda hlavně pro nás, protože hra nemusela mít tolik chyb a nedodělků a mohla být technicky trochu dál. Zde třeba zase Dragon Age2, který jede na podstatně horším a starším engine, dokázal technologicky jít dál. U exkluzivně PC hry je to opravdu škoda, zvlášť když má takové herní kvality, jaké má.
|