V BioShock Infinite nebudete jen bezejmenným hrdinou, který se dostal někam, neví kam a dělá něco, a neví proč. Hlavní hrdina se jmenuje Booker DeWitt, je nájemným detektivem a jak už to tak bývá, zadlužil se u špatných lidí. Ti mu tak dali nůž na krk a poslali ho na misi zachránit jednu dívku, čímž bude jeho dluh splacen.
Ona tajemná dívka, která vás bude provázet celou hrou, se jmenuje Elizabeth. Postupem času zjistíte, jak obrovskou a zajímavou mocí vládne a jak je spřízněna s celým městem, jeho zakladatelem a tak dále. Nechci prozrazovat více, protože příběh hry samozřejmě tvoří zásadní věc, proč tuhle hru vůbec hrát :) a navíc sám nevím všechno, protože tvůrci jsou v některých věcech stále tajemní, jak hrad v Karpatech.
Vypadá ale hodně zajímavě a mimochodem, ačkoliv jsem to ze zástupců vydavatele nevytáhl, vypadá to, že během hry narazíte i na volby, které posléze ovlivní to, jak bude vypadat závěr hry a možná i v některých částech hraní samotná hra. Podrobnosti tohoto ale nechtěl nikdo zatím komentovat, takže to vypadá, že se na nás chystá ještě asi nějaké překvapení.
Technické zpracování
Jak už jsem v úvodu řekl, hru jsme měli možnost okusit na PC. Rozdíl mezi konzolovou a PC verzí bude opět obrovský, hlavně ve vizuálu a tedy celkovém dojmu z hraní. Vážíte-li si svého času a chcete-li si hru opravdu užít se vším, co nabízí, budete ji prostě hrát na PC.
Ta díky společnosti AMD bude mít celou řadu technologických vylepšení. Samozřejmě není to Crysis, možná ve finální verzi budou ještě některé modely upraveny a vylepšeny, ale celkový dojem ze hry je už na základě onoho staršího buildu výborný. Hra bez problémů běží i na slabších sestavách. Mezi testovacími sestavami byla i starší postavená na Core i5-2000 a slabé grafice GTX 550 TI, na které to sice v 1920x1080 na plné detaily nedokázalo běžet plynule, ale se snížením některých detailů o něco málo níže, už to nebyl problém. Na současném HW nebudete mít se hrou problém a věřím tomu, že v Eyefinity (třeba v 57600x1200), které u této hry bude nářezové, to na mém stroji s HD 7970 GHz 6GB poběží takříkajíc "na plné kule".
Prostředí je o poznání bohatší a pestřejší než u starších dvou dílů, a pokrok v technologiích je tedy značný. Zdálo se mi, že testovaný Build ještě neobsahoval třeba vylepšené částicové a světelné efekty a také doufám, že finální hra bude obsahovat ještě trochu vylepšenou fyziku zničitelného prostředí, které působilo svou nezničitelností poněkud sterilně. Některé objekty a textury by ještě potřebovaly vyladit a zvýšit rozlišení, ale zase potěší některé živoucí detaily prostředí. Rozhodně velmi slušné je nadabování hlavních postav a ozvučení hry je hodně solidní.
Z dalších věcí asi nepřekvapí absence AI u nepřátel. Ti mají spíše umělou demenci než inteligenci a jsou to takoví ti klasičtí "nabíhači". Inu, hra se drží svého. Jestli je to špatně nebo dobře, nechám na posouzení každého z vás až u samotné hry. Nicméně souboje nejsou nezajímavé ani nezábavné. Neříkám, že by se nedalo vymyslet víc a udělat je realističtější, ale zase samotná hra je střižená tak trochu komiksově, takže to k tomu asi patří.