Měl jsem možnost si na PC zahrát za měsíc vycházející novinku. A bude stát za to!
Preview: BioShock Infinite
- herní dojmy z pravděpodobně jedné z nejlepších her letošního roku
Měl jsem možnost si na PC zahrát za měsíc vycházející novinku. A bude stát za to!
Vydavatelství 2K nám do ČR přivezlo ukázat neveřejnou delší hratelnou ukázkou nového BioShocku a pozvalo nás k jejímu otestování. Naštěstí ukázka v ČR neběžela na konzolích, ale na výkonných počítačích společnosti ASUS včetně ROG mašin.
Mimochodem, předvádějící managerka z 2K měla možnost teprve v ČR vidět tuto na opravdu výkonném PC a sama nevěřila tomu obrovskému rozdílu ve vizuálu proti Xbox360/PS3 verzi, které předváděla jinde. Na PC vypadá nový BIOSHOCK jako úplně jiná hra. Pro vaše vlastní dobro vám předem radíme, že nemá smysl ztrácet čas konzolovými verzemi, a pokud už této hře budete věnovat ten čas a vážíte si svého času, hrajte ji na PC.
Měli jsme možnost si zahrát zhruba první dvě hodiny hry a herní ukázka byl zhruba 2 měsíce starý build, takže finální verze bude pravděpodobně ještě více vyladěná. Hru navíc do svého programu Gaming Evolved zařadila společnost AMD, takže grafika dostane celou řadu technických i grafických vylepšení ve verzi pro PC. Jak také víte, hru navíc můžete už teď získat zdarma jako bonus, pokud si dnes pořídíte novou grafickou kartu řady Radeon HD 7900/7800 (akce je časově/množstevně omezená a platí jen pro některé velké e-shopy v ČR i SK). Už testovaná verze staršího buildu nějaká vylepšení měla (ne všechna) a běžela výborně.
BioShock Infinite se jasně inspiruje v BioShock Rapture
Po vyzkoušení hry mohu s klidným srdcem říci, že 2K (Irrational Games), se podrželo poučky: "Co funguje, neměň". BioShock Infinite je postaveno na úplně stejných základech jako původní BioShock z roku 2007. Opět jakoby podivné, utopické prostředí s příběhem, kde jako hlavní hrdina zachraňujete "dívku" v nesnázích. K dispozici máte kromě klasických zbraní ještě i "kouzla", tedy speciální schopnosti a bojujete proti většinou groteskně vyhlížejícím nepřátelům.
Rozdíl mezi těmi dvěma hrami je právě celé prostředí. Kde byl podvodní BioShock "Rapture" temný, strašidelný, zchátralý a opuštěný, je Infinite vzdušný a barevný a v mnoha částech i plný života. Díky tomu je výsledný dojem z obou her, ačkoliv používají stejné kostry a v podstatě stejné hratelnosti, velmi rozdílný.
Celková stylizace utopického světa, který se tentokrát vznáší vysoko na nebi, je výtvarně velmi působivá a rozhodně velmi originální. Samotná hra je ovšem přísně lineární střílečkou, i když se tvůrci snažili koridorovost a spouštění skriptů zamaskovat, jak to jen šlo. Na rozdíl od jiných her se jim to, dle mého názoru a dojmu, podařilo. Pokud procházíte úrovní, není na první pohled vidět, kde se něco stane a odkud na vás začnou vyskakovat nepřátelé, což jak bohužel i z některých letošních her víme, není zdaleka samozřejmostí. Mnohé úrovně jsou navíc celkem prostorné, takže nemáte ani pocit koridoru.