Strana 1 z 3
Preview: Dojmy z hraní nového Need For Speed: SHIFT2
- vyzyvatel GT5 a Forza přichází!
V pátek večer jsem měl možnost si konečně vyzkoušet téměř finální verzi nového NFS.
Jak jistě víte, Need for speed série zažívala v posledních letech velký úpadek kvality a už se zdálo, že se z toho nevzpamatuje. Pak ale EA najala autory závodních her GTR a přišel SHIFT. Je velmi rozšířeným omylem, který bohužel někteří stále přiživují, že NFS byla a má být arkáda s hloupým opíráním aut o zdi jako závodním stylem. Je to právě naopak. NFS vzniklo jako automobilová hra, která měla zprostředkovat realistický zážitek z řízení reálných aut. První díl byl na svou dobu skutečně velmi pokrokový a měl i řadu věcí, včetně reálného jízdního modelu a zpracování kokpitu, které neměla řada dalších dílů. Za pravé NFS se pak dalo považovat ještě určitě NFS3 a hlavně NFS5 Porsche, které jsou stále jednoznačně nejlepším dílem celé série.
Bohužel po pátém díle začal dlouhý úpadek série a vláčení mrtvoly každý rok po veřejnosti. Po nadějné změně a rozptýlení tuningem v 7 díle nás čekalo několik dílů na jedno brdo, jejichž kvalita se neustále zhoršovala. Jistou naději znamenal díl ProStreet, který se trochu vrátil k realitě a byl takový automobilovější. Bohužel koncept i zpracování trpěl nedopracováním, snahou o rádoby stylovost pro všechny a tím, že EA chtělo vydávat každý rok jeden díl. Nakonec se před 2 lety objevil SHIFT, které byl naprosto jiný. Hlavně proto, že je vyvíjeli lidé, kteří o autech a automobilových simulacích něco vědí. Autoři známé série GTR.
(NFS SHIFT 1)
Hra navázala na tradice starých NFS a cílem bylo zprostředkovat nám realistický zážitek z řízení rychlých aut, tentokrát jsme se navíc přesunuli na okruhy. Diametrálně jiné NFS tak přitáhlo zpět mnohé fandy starých NFS. Na druhou stranu poněkud odradilo příznivce nerealistických bláznivin s rádoby pocitem ovládání auta a falešným dojmem mistra volantu. EA se proto rozhodlo sérii NFS rozdělit na dvě větve. Jedna hlavně pro konzole a výrazně akční ryze arkádové ježdění bez důrazu na nějaký uvěřitelný jízdní model. Výsledkem je tak NFS Hot Pursuit vydané na konci loňského roku. Pro fandy pravých NFS, tedy zprostředkování realistického dojmu z řízení auta, je tu SHIFT.
Po úspěchu prvního dílu SHIFT a přitáhnutí pozornosti dospělejšího publika a závodních nadšenců, jsme tak oprávněně očekávali, že rozdělením NFS na dvě větve, nám u druhého SHIFT2 tvůrci nabídnou téměř reálnou závodní simulaci. Měli k tomu vše potřebné. Autoři GTR série se osvědčili a víme, že umí udělat zavodní simulaci s vlivem pneumatik, paliva, zastávek v boxech atd. Koncept byl tedy jasně dán. A jak to dopadlo?
Měl jsem možnost si zhruba 1-2h zahrát téměř hotovou verzi SHIFT2 a to na výkonném PC a na volantu. Nejdříve jsme absolvovali přednášku o tom, jaká má být hra a jaké byly cíle. Na přednášce mě asi nejvíce zaujalo, že EA moc neví, jaká ta hra má vlastně být. A to myslím ve vší vážnosti. Na jednu stranu se snaží udělat hru, která by zaujala široké procento hráčů, na stranu druhou se snaží přitáhnout dospělejší publikum závodních nadšenců do simulátorů.
Tak se na to podívejme ...
|