Strana 3 z 3
- Technické zpracování a hodnocení DEMO verze
Fyzikální a částicové efekty ve hře jsou sice pěkná věc, ale nejsou tím, co je vidět nejvíce. Jinými slovy nejsou důležité. To hlavní je grafický engine, který bohužel jede jen na DX9 technologii. Proto chybí některé moderní efekty vyšší DX. Tvůrci se to snažili dohnat použitím vlastních technologií a filtrů.
(Pro zvětšení klikněte na obrázek (1920x400 z původních 5760x1200) - ATI Eyefinity a PhysX High)
Výsledkem je, že nasvícení celé scény, kdy jsem po dřívějších zkušenostech s MAFIA2 doufal, že s tím tvůrci něco udělají, není rozhodně dokonalé a na zadek neposadí. Nelíbí se mi moc taková celá umělá záře objektů a lehké rozmazání hry, i když je pravda, že už jsem viděl mnohem horší. To HDR tam prostě ale chybí ...
(Pro zvětšení klikněte na obrázek (1920x400 z původních 5760x1200) - ATI Eyefinity a PhysX High)
To nejlepší je na hře vymodelování postav, ty jsou opravdu dobré, i když zase některé textury oblečení a fakt, že hra nezná Tessellaci, modelům ubírá. Vymodelování celého světa je ale na tak rozlehlou hru velmi dobré, rozhodně dál než u GTA. Na druhou stranu mnohé modely nepůsobí příliš moderně a vzájemné spojení je hranaté a okatě nesourodě napojené. Interakce jednotlivých modelů občas skřípe. Ale to všechno se dá odpustit díky rozlehlosti hry. Co už se odpustit nedá, jsou textury mnoha objektů a jejich ultra mizerné rozlišení. Ty bohužel až příliš mlátí do očí. Jinak ale tráva, voda a další věci vypadají slušně, i když už jsme viděli lepší. Pořád ale na to, že je to DX9 a velmi rozlehlá hra s funkčním prostředím, vypadá MAFIA2 opravdu dobře. Takže rozhodně nezklame, ale ani se nestane novým grafickým etalonem.
(Pro zvětšení klikněte na obr. (1920x400 z 5760x1200 vs 1920x1200) - ATI Eyefinity a PhysX High)
Natočil jsem pro vás i 10 minutové video z hraní v Eyefinity systému. Na rozlišení 5760x1200 v plných detailech včetně AA/AF a Vsync, s PhysX na low, stačil starší procesor AMD Phenom II X4 940 na 3GHz a jediný Radeon HD 5870! To vše při průměru FPS kolem 35-40FPS! Za celou dobu se hra ale ani jednou neškubla, pod 30FPS jsem se nedostal, a 35FPS na bezproblémově plynulou hru úplně stačí. Moc nevěřte vestavěnému benchmarku ve hře, který náročnost hry maluje v poněkud černě. 35FPS v průměru je luxusních a bezproblémových, ostatně díky HW slabým konzolím je tak hra udělaná. Pokud zapnu PhysX na střední úroveň už to hratelné není, ale je tu snadná pomoc. Graficky nejnáročnější je totiž položka Ambientní okluze. Ta bere až polovinu grafického výkonu a přitom to na grafickém zevření hry tolik nepoznáte. Vypněte ji a můžete si i v ATI Eyefinity 5760x1200 užívat naplno se středním nastavením PhysX (tedy kompletním fyzikálním modelem) s jediným ATI Radeon HD 5870. V běžném rozlišení 1920x1200(1080) si tak naplno zahrajete s grafikami HD 5850/5830 i GTX 460, a když vypnete tu okluzy, tak i s HD 5770 a staršími GPU. V nižších rozlišeních a detailech 1680 či 1366 už si zahraje kdokoli v podstatě na čemkoliv. Tím nejdůležitějším pro HD hraní je tu procesor. 3GHz a čím víc jader, tím líp, to je nutnost, pokud chcete hrát na vysokých detailech.
(ATI Eyefinity v akci - Je to natočeno v 1080p takže si to nebojte dát do samostatného okna a zvětšit ;))
Osobně už jsem MAFIA2 viděl dříve, takže hraní DEMO verze doma jsem uvítal jako bonus, vyzkoušet si připravenost hry na Eyefinity, které dává hrám nový rozměr. Kdykoliv cokoliv musím hrát bez tohoto širokoprostorového zobrazení, je to utrpení a nechápu, jak jsem někdy mohl hrát bez tří LCD :). Pokud se vám líbí MAFIA2 na jediném monitoru, tak věřte, že na třech se hraje ještě 2x lépe. DEMO verze všem dává možnost ochutnat hru před zakoupením a myslím, že předobjednávku nikdo rušit nebude.
Naopak, DEMO ukazuje, že kvality hra má, byť se legendou a zjevením, jako byl první díl, se vší pravděpodobností MAFIA2 nestane. Hra ale vypadá propracovaně a velmi hratelně a rozhodně koukatelně, byť už teď se dají na všem nalézt nedostatky. Dokonalá tedy není, ale propadák rozhodně nebude a na konec srpna se máme důvod stále těšit. Tohle je tedy můj pohled na hru, a pokud si chcete vše, co jsem napsal ověřit, tak můžete. DEMO je všem přístupné na STEAMu zdarma. Samozřejmě napište nám svůj názor do diskuse, zda se letité čekání na tuhle hru vyplatilo.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|