Strana 3 z 3
- Medal of Honor MP – Quo Vadis
Vzdělanější čtenáři z názvu kapitoly pochopili, o čem asi bude řeč. Pokud jde o samotnou hru, tak z hlediska funkčnosti některých prvků je nutné vzít na vědomí, že se jedná o BETA. Na druhou stranu, třeba BETA verze Battlefieldu BD2 byla v lepším stavu. V MoH korektně nefunguje serverový prohlížeč, nefunguje ukládání některých nastavení a z nepochopitelného důvodu není přítomno množnost vyskočení ze hry nebo nastavení hry v menu výběru povolání přímo na mapě nebo při respawnu. To se dá ale určitě zachránit, takže to nebudu brát jako vady hry …
Nicméně co už je větší problém, je ten fakt, že dost dobře nechápu, pro koho je multiplayer Medal of Honor určen a proč by jej někdo měl hrát. Ano je graficky lepší a ve zpracování realističtější než Call of Duty, ale také přebírá některé jeho arkádové prvky, zároveň ale není tak arzenálně bohatý. Jinými slovy v podstatě milovníkům arkádových akcí typu Call of Duty nový Medal of Honor nic nepřináší.
A pokud chcete kvalitní akční multiplayer v podobném, ale celkově lepším grafickém i herním zpracování s mnohem většími mapami, přítomnou technikou a s vynikajícím destrukčním modelem, pak je tu letošní Battlefield Bad Company 2. DICE, které vytvořilo obě hry, bylo postaveno před zajímavý úkol.
Multiplayer Medal of Honor je na pár hodin určitě zábavný, tedy až na frustrující začátek, kdy se špatným základním vybavením nemáte proti vylepšení zbraní a příslušenství některých pokročilých soupeřů příliš šanci a pořád se válíte po zemi. Nicméně obsahu, který lze odemykat je málo a herně je to hlavně hra na snipery, střílení z dálky a držení pozic. A ačkoliv se někteří hráči rozčilují, tohle je na rozdíl od Call of Duty to, jak moderní boje skutečně vypadají. Jen idioti běhají do víry bitvy a střílí do sebe na metr útočnými puškami, to je přitažené za vlasy. Medal of Honor se snaží ukázat tu realitu, ale nabourávají mu to některé bombardovací funkce. Je ale pravda, že z pozice zábavnosti někomu prostě více sedí arkádové střílečky a palba hlava nehlava.
Po už téměř 6 hodinách, kdy ale někteří nadšenci už stihly odehrát den a půl herního času, mohu říci, že jsem z Medal of Honor MP na rozpacích a vidím to asi takhle. Medal of Honor MP ukazuje tu herní bídu, protože už se prostě ty tituly opakují a snaží se svést na aktuální módní vlně. Podle mě vychází Medal of Honor v tomto moderním hábitu špatně načasovaný. Kdyby vyšel loni s Call of Duty MW2, byly bychom svědky vynikajícího souboje a rozhodně by se MW2 neprodalo 20 milionů kusů. Medal of Honor MP je nepochybně mnohem technicky dál než Call of Duty. Bohužel jen ten MP, protože singl staví zase jen na DX9 U3 enginu. Je patrná snaha o realističnost, což mi u hodně přehnaného Call of Duty MW2 dost chybělo. Jenže přichází o rok později a co je hlavní, po Battlefield Bad Company 2 a na něj prostě nemá. Battlefield BC2 je prostě po všech stránkách lepší MP hra a je mi záhadou, pro koho tedy DICE ten MP Medal of Honor vlastně dělají, nemluvě o tom, že obě hry vycházejí pod hlavičkou EA, takže to někdo špatně naplánoval?
Upřímně řečeno, Medal of Honor MP svým zpracováním a celou tvorbou nezávislou na singlu hry, spíše připomíná placené tématické rozšíření Battlefieldu BC2 o Afgánské reálie. Možná kdyby to tak EA a DICE navrhly a udělali od počátku, jako součást BC2, mělo by to jasný smysl a početné fandy. Takhle se domnívám, že pokud to ve finále dopadne tak, jak to vypadá, že to dopadne, bude MP MoH pro mnoho hráčů jen rozptýlení na pár hodin, ale nic u čeho by mělo cenu zůstávat. Nepůsobí to zkrátka trvanlivě jako třeba BC2 a přitom to má nabízet v podstatě stejnou zábavu a možnosti, což v případě MoH prostě nenabízí. Zkrátka a dobře, možná to zní přísně a předčasně, ale nenašel jsem jediný důvod, pro rozumného hráče, který si váží svého času, proč jej trávit u MoH MP, a ne u Battlefieldu BC2 od stejných tvůrců, který je však větší a lepší MP hrou. Někde se evidentně stala chyba a Medal of honor se rok zapomněl …
Na druhou stranu, stejně mám raději singlplayer a zde, pokud tvůrci dostojí slibům o realitičnosti, se můžeme dočkat mnohem lepšího titulu, než jsou poslední ultranerealitická Call of Duty nebo Battlefield BC2, kde je SP jen doplňek. Škoda jen, že to bude v DirectX9 U3 engine a tedy o třídu horším a zastaralejším zpracování, než je DirectX11 multiplayer MoH od DICE ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|