Před pár dny odstartovala multiplayerová BETA jedné z nejočekávanějších her roku. A DDWorld je u toho …
Preview: Medal of Honor
– první dojmy z Multiplayerové Beta verze aneb lepší Call of Duty?
Multiplayerovou betu očekávané hry si může exkluzivně vyzkoušet kromě několika novinářů i ti, kteří si hru předobjednali. DDWorld jako největší uživatelský web v ČR o počítačích, technologiích a hrách získal možnost si BETU vyzkoušet a poskytnout vám jeden z prvních náhledů a nějaký ten ucelený názor na to, co nás čeká na podzim.
Přístup k BETA verzi je značně omezený, přesto se pár tisíc lidí na světě na serverech sešlo. Každý zájemce o BETA verzi, který má možnost se BETY zúčastnit, musel k mému nepochopení absolvovat s přiděleným unikátním klíčem výlet na stránky EA, kde mu byl na základě daného klíče vygenerován klíč pro samotnou BETU. Proč dvojí klíčování, to nechápu. Samotné tažení BETA verze nejde přímo ze stránek EA, což je zvláštní, ale se 700MB souborem jsem neměl zvláštní problémy. Každopádně po instalaci jsem se pustil do hraní. A teď pár faktů a Medal of Honor.
V první řadě půjde o akční hru zasazenou do reálného konfliktu v Afgánistánu, takže nás čekají souboje USA vs Taliban. Tvůrci hry si nekladou malé cíle. V první řadě je to snaha o oživení zašlé série, jejíž poslední díl Airbourne se mě ale osobně velmi líbil, i když už to nebylo úplně ono. Samotný Medal of Honor klade na rozdíl od Call of Duty větší důraz na realitu války. Každopádně pořád je to akční hra a k ní dnes neodmyslitelně patří multiplayer.
Jenže ten je u téhle hry poněkud zvláštně udělaný. Nestaví totiž na herním engine vlastní hry Medal of Honor, kterým je prastarý Unreal 3. Dokonce na něm ani nedělá stejné studio. Multiplayer Medal of Honor má totiž na starosti DICE, tvůrci Battlefield a ti jej vytvořili na nejnovějším engine půjčeném právě z Battlefield BC2. Jinými slovy, o kvalitu a zábavu by tedy mělo být mistrovsky postaráno. A BETA nám měla dát jasnou odpověď na to, jak se to podařilo ….
Beta verze v popisu …
DICE a EA si pro nás připravili ochutnávku v podobě dvou map a dvou herních módů. Hra se odehrává v Afgánistánu a podle toho také mapy vypadají. Jednou z Map je Afgánský Kabul a boj v ulicích města. Druhou je Helmand Valley, mapa situována v Afgánských horách s typickým velmi obtížným terénem. Obě mapy jsou rozdílné a tak dávají ochutnat vše, co by měla hra nabídnout. Pokud jde o herní módy, tak jedním je Combat Mission, což je souboj dvou teamů, USA a Al-kaida, kdy Alkaida brání a USA útočí. Cílem útočníků je postupně obsazovat několik bodů, některé je třeba dobít ve smyslu nastražení pumy, jiné je třeba dobýt počtem a na dalším bodu je třeba něco zničit. Úkolem obránců je naopak, protože dané cíle musí útočníci splnit v určitém čase, odolat náporu útočníků.
Pokud jde o druhý mód, tak to je klasický Team Assault, nebo-li teamový deatmach. Tedy klasická dynamická řežba, kde si v podstatě každý může hrát za sebe, ale cílem je vítězství teamu, který prostě musí být lepší než ten druhý. Opět proti sobě stojí bojovníci Talibanu a USA.
Střídavě hrajete za oba teamy, oba disponují stejnými třídami povolání. Ty jsou celkem tři. Rifleman, Special OPS a Sniper. Každé povolání má své výhody, ale také nevýhody. Také se za ně hraje trochu jiným způsobem.
A teď tedy k tomu, jak se to konkrétně celé hraje a jaké to vlastně je …