Strana 2 z 3
Dnes vám nebudu dělat kompletní recenzi, na to je ještě brzy, hru dostanu domů až příští týden. Nicméně na akci jsem se s ní poprvé pořádně seznámil a hlavně pořádně se projel s volantem a vyzkoušel si možnosti hry. Dnes vám tak hned prozradím, že SHIFT je opravdu pořádné NFS, přesně to, co téhle sérii scházelo. S bídou minulých dílů to nemá nic společného a už na první pohled je dvouleté vývojové období jasně znát.
Jak už jsem ale sdělil zástupcům EA na akci, mám obavu, zda se tento díl bude líbit té skupině uživatelů, kteří neznají starší NFS a znají jen tu Underground sérii. Ti asi budou akčností hry zklamáni, řeknu-li to na rovinu, NFS SHIFT je ještě méně akční, než loňský GRID. Avšak ti, kteří znají první díly (já sám hrál už ten první na volantu) bude SHIFT vyhovovat. Je ale obsahově bohatší a má více možností než GRID, co se nastavení úrovní obtížnost týká i vývoje a sběru různých hodnocení. Zde bych se chtěl zastavit. EA nám dlouze vysvětlovalo možnosti nastavení obtížnosti a musím říci, že to opravdu funguje. Pokud máte rádi arkády, kdy auto jede skoro samo a drží jak přilepené, nastavíte si všechny pomocníky na maximum a k tomu si můžete nastavit soupeře, kteří se budou mít problém špatně neodbočit na rovince. Výsledkem je pak arkádové NFS jako předchozí díly. Pokud ale máte rádi výzvy, tak si vypnete asistenty a pak něco zažijete.
Nejen že NFS má jízdní model, on je opravdu hodně reálný, neříkám, že dokonalá simulace, ale protože znám chování aut na okruhu, mohu říci, že se to hodně blíží. Je na tom vidět hodně SIMBIN studio. Zkrátka od dob pátého dílu NFA Porsche s lehkým nádechem jízdních vlastností v ProSTREET, je SHIFT první NFS, kde mám opravdu pocit z reálnosti jízdy. SHIFT je rozhodně ze všech dílů ten nejrealističtější a ani Porsche se mu neblíží. EA se oficiálně chlubí tím, že na vývoji hry se podílelo několik automobilových závodníků a i část tvůrců her jako jsou GT Legends nebo GTR2, jsou zárukou, že hra opravdu hodně realistická bude (budete-li chtít).
Rád bych se zmínil i o soupeřích, které stejně jako například v GRIDU, v mnoha hrách autoři doslova przní a ti vás nejsou schopni předjet, ani když jedete 20km/h v ideální stopě. Zde máte na výběr několik úrovní obtížnosti a z těch pár desítek minut, co jsme to jel na vysokou obtížnost, jásám a tleskám! Soupeři nejen že jsou opravdu výzvou a jedou na plný knedlík, ale nebojí se vás předjet, strčit do vás, a trochu s vámi plech na plech bojovat! Nebojte se, na nejlehčí obtížnost jsou tak pomalý, že jim stačíte i couváním a spíše je objíždíte, než předjíždíte, takže si užije opravdu každý. Trochu obavy mám až z nereálných chyb, ale mám pocit, že se trochu jinak chovají ti vpředu, kteří vám opravdu ujíždějí a ti ve středu pole. Celkově tedy ještě nehodnotím, ale z toho, co jsem mohl vyzkoušet, mám velmi pozitivní dojem – doufám, že přetrvá. Hra bude na maximum opravdu výzva, to je sice GRID taky, ale přeci jen i na nejtěžší obtížnost a nastavení soupeřům dost ujíždím …
O čem rozhodně chci zmínit je hodně okruhů a hodně aut. Pokud jde o okruhy, najdeme známé, kde se opravdu závodí, i smyšlené. Královským okruhem je pak fenomenální 20km severní smyčka, na kterou se těším jak malý kluk a už vidím ty Online 24h závody :). Já jsem na prezentaci schválně jezdil okruh, který znám a mám najetý opravdu tisícovkami km. Donigton Park, je rychlá pěkná přírodní trať a pokud mohu soudit, udělali ji autoři velmi věrně všechny poloměry zatáček všechno přesně tak jak znám, takže jsem tam jezdil jak starý mazák, i když jsem NFS SHIFT držel poprvé. To je odpověď pro ty, kteří se divili, že to s tím superrychlým Masserati tak umím :). Pokud jde o vozový park, tak kromě Ferrari, kterému se nelíbí rozbitelnost aut, jsou tam všechny významné značky. Vozů je několik desítek, a aby autoři vyhověli všem, jdou tunit a jdou rozbít. Nevím sice jak moc, ale je možnost jak vizuálního poškození, tak poškození s vlivem na jízdu. Bohužel obojí jsem neměl čas vyzkoušet, ani si nastudovat jak moc je to poškození markantní, takže vám v tuto chvíli nejsem schopen poskytnout ani předběžné hodnocení. Hlavně tam ale je.
Takže jak shrnout první dojmy?
|