Strana 2 z 3
- TEST výkonu CPU, GPU a technické zpracování hry
Jako obvykle se podíváme i na technologické zpracování. Hra používá CryEngine v jeho 4té generaci představené ale už v roce 2013. Bethesda by sice raději, pokud by hra používala její id Tech 5, jenže ten nebyl připraven. Bohužel hra není technologicky nějak zvlášť vyspělá, je to především DirectX10 hra s několika prvky DX11, neumí vůbec DX12. Graficky hra nepůsobí vyloženě špatně, ale na mnoha prvcích je znát stáří engine i použitých technologií, prostě ne všechny modely, textury a fyzika jsou tam, kde by dnes být mohly. Jako celek je zde ale vše, co je třeba v dostatečné kvalitě snad s výjimkou postav a jejich obličejů, které jsou často mimořádně hnusné – ale to je spíše otázkou výtvarného stylu, kdy ani v Dishonored nebyly obličeje postav žádná potěcha pro oko.
-16_thumb.jpg)
Rozdíly v nastavení detailů, hlavně AA a stínů jsou dost znát, nicméně většina z nás, pokud má trochu modernější PC, tak nemusí moc řešit, protože hra je na dnešní poměry velmi nenáročná. Pokud jde o současné grafické karty, na plné detaily vám stačí i hodně slabé modely:

Dokonce i ve 4K rozlišení se dá hrát na mainstreamu, se silnějšími grafikami i bez jakéhokoliv omezení detailů. Hra má na PC lock na 144FPS, což je mnohem více než pouhých 30FPS na konzolích, které mají také jen 1920x1080 a horší nastavení kvality stínů i textur a hra je na nich o poznání méně plynulá. Hra využívá maximálně kolem 4GB grafické paměti. Není také nijak náročná na výkon CPU a stačí vám i staré procesory k hratelnosti:

Plně hra využívá jen 6 jader, ale maximálně 10 vláken. V případě AMD je zde vidět velký skok mezi FX a RYZEN řadou, které se bez potíží plně vyrovnají konkurenčním Core procesorům. Celkově hra není nijak velkou výzvou pro současný hardware.
- Technické zpracování – zhodnocení
PREY jako hra technologicky neuchvátí. Vzhledem k poměrně nenáročnému a rozlohou nevelkému hernímu prostředí, mohli tvůrci určitě některé věci propracovat mnohem více a detailněji. Výkonový potenciál současného hardwaru není využit ani vzdáleně. Nicméně je nutné dodat, že na rozdíl od mnoha jiných her, tahle technicky funguje ode dne vydání bez potíží. AMD a NVIDIA dodaly i optimalizované ovladače, AMD v minulých dnech dodatečně ještě jeden update, který výkon ještě o několik % zlepšil, ale je otázkou, zda si toho někdo při té hladině FPS vůbec všimne :). Mimo benchmarků. Celkově hra nemá žádné technologické problémy.
-5_thumb.jpg)
Zpracování grafiky je ale maximálně průměr, zničitelnost prostředí, těl nepřátel, fyzika atd. vše je hodně za možnostmi současných herních technologií. Zkrátka dalo se vymyslet mnohem více. Za mimořádně hnusné považuji zpracování postav a některých obličejů … to se vážně moc nepovedlo. Nicméně jako celek vše funguje, a to je důležité. PC verze je pak jednoznačně nejlepší proti konzolovým, a je pěkné, že tvůrci tedy nelhali, když tvrdili, že PC nebude jen portem z konzolí. Technicky je to právě naopak, PC je hlavní verze, ze které vznikly porty pro konzole (jak je tomu fakticky u všech her, protože všechny hry na konzole se samozřejmě vyvíjejí na PC a nevydat hru pro PC je čistě politické rozhodnutí). Ovládání hry je tak perfektně přizpůsobeno myš+klávesnice.
-3_thumb.jpg)
Grafické zpracování vhodně doplňuje i hudba a vůbec všechny zvuky, ačkoliv hudba poněkud vyzrazuje dopředu v mnoha situacích, že na nás „něco skočí“. Ale jako celek vhodně doplňuje atmosféru a výrazně se tak podílí na hratelnosti.
|