Strana 3 z 4
- ALAN WAKE – technické zpracování a test grafik
V úvodu už jsem nakousl skutečnost, že ze slibovaných technologických prvků nezbylo nic, než jen ty sliby. Žádné aktuální technologie hra neobsahuje, dokonce ani tu podporu využití pro čtyřjádrové CPU, natož DX10. Hra umí naplno využívat jen dvoujádrových procesorů (4/6/8jádra nemají žádný přínos) a obsahuje jen některé z DX9 technologií a do dobře vypadající DX9 hry má také daleko.
PC verze je jen konzolový port s vyšším rozlišením a několika světelnými efekty navíc. Ocenit musíme alespoň perfektní optimalizaci pro Eyefinity, což je ale práce na pár minut úprav kódu. Bohužel na nějaké další optimalizace zapomeňte. Na to, jak je hra technicky zastaralá, s ohyzdnými texturami a většinou modelů, je poměrně dost náročná.
Ty textury, to je vážně hnus fialový, i Half Life source, kterému je vizuálně v mnoha ohledech hra hodně podobná, má snad lepší. Fyzika je pak na podobné úrovni. Hra se tak snaží hodně věcí maskovat temnotou a následným efektem rozostření a mlhy. Pak si ne všechno můžete detailně prohlížet.
Minimální požadavky jsou: operační systém Windows XP, dvoujádrové procesor Athlon X2 2.8GHz nebo Core 2 Duo 2GHz, paměť 2GB, 8GB prostoru na HDD a grafiku s DX10 (k čemu?) a 512MB RAM jako ATI HD 3650 nebo NVIDIA 8800GT.
- Náročnost na grafiku v praxi
Předně je nutné říci, že hra je a bude optimalizována na AMD grafiky, protože je to „exkluzivní“ Xbox360 hra, a konzole má AMD/ATI grafiku, takže to lépe poběží na AMD/ATI HW.
(asi graficky nejhezčí moment ze hry - jeden z hodně mála)
V plných detailech se na 40FPS dostanete je s aktuálními hodně výkonnými grafikami. Samozřejmě nové HD 7900 nemají žádný problém. Ve vyšším rozlišení už jsou pak HD 7900 jediné grafiky, se kterými se to plynule dá na plné detaily hrát.
A pokud jde o náročnost na procesor, rozhoduje hlavně frekvence, ne počet jader. 2-4 jsou maximem, které hra využívá, přínos více jader je pak proti 2 malý. Tolik ke hře, která měla kdysi naplno demonstrovat možnosti nových Intel QuadCore procesorů …
(textury jsou hrozné kvality, ale tahle textura motoru v roce 2012 mě vážně dostala ... )
Slušná je hudební a zvuková stránka hry, špatné nejsou ani animace pohybů postav, bohužel samotné modely se vývojově zasekly někde před pár lety. Celkově je PC verze rozhodně výrazně lepší než konzolová, ale ta běžela v extrémně nízkém rozlišení s minimem detailů a vypadala vážně hodně hnusně, a čas u ní smysl trávit nemělo. Na PC verzi se v tom HD rozlišení dívat dá, ale rozhodně nevypadá jako hra z roku 2012, je to hra z roku 2005-2006, kde se vývojově zasekla.
|