Strana 4 z 4
ALAN WAKE je špatná hra a ztělesňuje zoufalou situace stagnace celého herního průmyslu. Úplně vše, co se dalo zkazit, to se zkazilo. Z původních slibů nezbylo zhola nic. ALAN WAKE místo precizní a pokročilé technologické i herní stránky nabízí jen koridorovou skriptovanou akční nudu s baterkou, u které je jakákoliv nutnost přemýšlení potlačena na maximální možnou míru, aby to zvládla hrát a dohrát i opice s gamepadem v ruce a se zavřenýma očima. A to celé v grafice a technologiích odpovídající roku 2005-2006, ale rozhodně ne datu vydání 2011-2012. Navíc celá je v hloupém pohledu přes rameno, který obtěžuje. Malá část hry vám ukáže pohled z první osoby, který je výrazně lepší!
(co je to za hloupou módu dělat hry se stupidním pohledem přes rameno, když FPS je lepší?)
Hra nepřináší vůbec nic zajímavého. Na poli survive hororů jí takové Dead Island nebo Alone in the Dark dávají totálně na frak. Ani tak technologicky, protože jsou si celkem podobně zastaralé, ale hlavně herně mají vše, co ALAN WAKE nemá. Jsou hlavně a především zábavné.
ALAN WAKE je hra bez herní náplně, která zůstala za vším, co měla přinést. Pokud jste někdy chtěli důkaz o tom, že herní průmysl a konzole zabily velkou část jakéhokoliv herního a technologického vývoje, tak původně PC titul ALAN WAKE je skvělý příklad a pomník tohoto zmaru. Výborné nápady, velký potenciál a technologické možnosti PC platformy zůstaly naprosto nevyužity. To co zbylo, se stěží dá nazvat hrou, natož povedenou. Ztráta času vývojářů i hráčů.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|