Strana 3 z 3
BulletStorm tedy do značné míry kopíruje klišé, ze kterých si utahovalo EA v propagačním Duty Calls. Většina prvků je zoufale neoriginálních a to včetně příběhu, absence umělé inteligence, přítomnost naprosté linearity, koridorovosti a skriptovanosti hru nijak neodlišuje od současné produkce.
Prostředí je ale zajímavé a s výjimkou prvních pár lokací i pohledné. Samozřejmě věk Enginu se projevuje i v nápadné 2D textuře vzdálenějšího pozadí, jež trochu sráží dojem z jinak velmi pěkných scenérií. Modely postav a vybavení lokací to trochu dohání, ale zase to sráží efekty všeho druhu. Tak jako tak, nejhezčí unreal3 hra do současnosti, ve které se jen potvrzuje letitá bolístka tohoto engine v podobě absence vyhlazování a lepších textur a jakýkoliv pokus o dolepení těchto věcí většinou končí velkou zátěží pro HW a nejinak tomu je i v tomto případě.
Hra láká na zabíjení s dovedností, tedy zabíjení nepřátel za plánovaného využití různých komb, zbraní a vybavení. Nejuniverzálnějším nástrojem ve hře je vaše noha. Kope se tu do všeho a do všech. Až to začne po pár levelech být poměrně hloupé. Naštěstí hra je poměrně krátká a zabere všeho všudy 6-8 hodin, což je tak akorát, než vás celá systém zabíjení s dovedností začne nudit. Problém je, že ve hře je nějak více munice a zkušenostních bodů, než je reálně možné využít. Jedinou další možností, jak se vyblbnout je tak zkoušet dosáhnout co nejvyššího počtu bodů v dané lokaci ve speciálním režimu. Nějaký multipalyer nebo kooperaci příliš nehledejte, v této hře nestojí za to. Je to hra na pár hodin blbnutí a slušné podívané.
Bohužel ji kazí, nikoliv brutalita a zbytečné násilí, které protože víme, že to je poměrně hloupá hra, tak chápeme, ale kazí ji nadbytečná slovní hrubost. Nevím, proč by někdo mluvil až tak strašně sprostě. Upřímně jsem nad některými obraty až kroutil hlavou. Méně je někdy více, a to v tomto případě platí dvojnásob.
BulletStrom je přímočará odreagovávačka plná klišé, kde protivníci jsou jen kusy masa na odstřel, či jinou brutální likvidaci a nic více být ani nemají. Celé to pak doplňuje několik vizuálně parádních scenérií a pěkná, neustále koketně se tvářící hrdinka s automatickou puškou v ruce po vašem boku. Od polského studia People Can Fly, další slušný, ryze akční počin po prvním Painkillerovi. Tahle hra bez problémů snese srovnání s velmi podobným Gears of War a upřímně mohu říci, že BulletStorm se mi líbil více i mě více bavil. Škoda jen toho začátku a té přehnané sprostoty …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|