Strana 4 z 4
- Call of Duty: Modern Warfare 2 – Multiplayer a hodnocení
Samozřejmě ještě než se pustíme do hodnocení, musíme si něco říci o Multiplayeru, který je a vždy byl u Call of Duty veledůležitá složka. Však Cod1/2 se hraje dodnes a troufám si říci, že více, než čtvrtý díl. Největší změna u MW2 je určitě fakt, že hra nepodporuje dedikované servery. Jinými slovy ACTIVISION z vysoka kašle na PC a prodeje mu dávají těžce za pravdu.
(Akční skripty jsou normální - moc originální to není, co?)
Prodeje MW2 jsou rekordní a 4,5 milionů prodaných kusů na Xbox360 a 2 miliony na PS3 těžko vyrovnají 2 miliony PC kopií. Bohužel s takovými prodejemi prostě PC nemůže být, i přes svůj mnohem větší uživatelský i výkonový potenciál, tahounem trhu. Takže lze říci, že každý kdo Warezuje na PC, tak zároveň zabíjí PC hraní a výsledkem je třeba zrušení dedikovaných serverů MW2. Kdyby prodeje PC verzí odpovídali skutečnému potenciálu této platformy, který strčí všechny velké konzole snadno do kapsy, asi by to vypadalo všechno jinak (i ta hra by vypadala líp). Ale tolik ke (zbytečnému) lamentování …
(skrypt, aneb ale řidičova hlava je komplet tak nevim ...)
Je otázkou, zda by dedikované servery stejně za čas nezmizely sami. Vše se totiž přesouvá na net a centralizované servery. MW2 tedy jede přes STEAM. Výhodou je, že se váš profil a vše s ním ukládá na centrální server a tak nejste vázání na jeden PC. Nevýhodou je, že jedna kopie=jeden účet=jeden hráč. Jinými slovy jednu hru si nezahraje více lidí s jinými účty, to prostě nejde. To svědčí prodejům, ale rozhodně to není úplně fér vůči zákazníkům.
(No nevim .... to je na delší fyzikální úvahu)
Co se týká samotného multiplayeru. Znáte MW1? Tak MW2 je to samé + pár nových perků a speciálních útoků. Celkově je to prostě o chlup umakanější, stále maximální nerealistická akční zábava a to nás prostě baví. Osobně však nakonec MP u MW2 hodnotím hůře, protože jsme zjistili, že si na koleji přes STEAM pořádně nezahrajeme, což nás tedy mrzí. MW1 jsme pařili jako diví. Jsem toho názoru, že dedikované servery jako možnost být měly, i když je pravda, že míra pirátství mezi hráči veřejných dedikovaných serverů je nehorázná.
Jsme v závěru. Jistě jste si povšimli, že recenze byla plná kritiky. Ono je skutečně co kritizovat. Call of Duty má prostě na víc. Bohužel touha vydělat přebyla vše ostatní a MW2 to je skutečná mainstreamová zábava a pračka na peníze. Je to precizně poslepované, poskládané a dohromady je z toho hra ala akční film, prostě super ultra mega, ale po dohrání najednou zjistíte, že ani nevíte, že jste něco hráli. Zážitek se rozplyne během pár chvil.
(Klidnější moment - BATMAN je amatér ...)
MW2 je skutečně spíše než regulérní pokračování prostý datadisk k MW2 a to se vším všudy. Pokračování děje, použité reálie, použité scény a prvky a samotný herní engine. Připomínám, že MW2 vyšlo v roce 2007 a máme konec 2009. Za hru autoři chtějí zhruba 1199 korun, což je opravdu hodně za 5 hodin datadiskového singlu. MP si tentokrát neužije zdaleka tolik lidí, co dříve. Nicméně skvěle zvládnutý marketing udělal z MW2 totální prodejní úspěch, jaký tu ještě nebyl. Proč, to nevím, ale zajímalo by mě, kolik z těch, co si tu hru koupili, je po dohrání za ty prachy skutečně spokojeno (konzolové verze stojí o 200,- víc). Troufám si říci, že jich je menšina. Bohužel prodejní čísla často neodpovídají skutečné kvalitě hry a MW2 to ukazuje v plné parádě.
(Hummer je hranatý, ale tolik? :), plus na tom povrchu nějak nesedí )
Kandidát na hru roku to bohužel je, ale pokud tento titul získá proti výrazně propracovanější, roky vyvíjenému a rozsáhlému DRAGON AGE, tak to ukáže v celé nahotě bídu, která vládne mezi hráči a na herním poli obecně a přispěje k dalšímu úpadku tvůrců i hráčů. MW2 je ukázkou totální herní povrchnosti, která postrádá i dříve typické prvky pro povrchní akční pecky jako špičkové audiovizuální zpracování, kdy zástupcem těchto her byl CRYSIS (Warhead).
(hádejte mojí nejoblíbenější zbraň)
MW2 je technologicky zastaralý a je to hodně vidět, textury příšerně nedetailní, modely hranaté ala Half life 1, fyzika v podstatě neexistuje, inteligence nepřátel nulová (záporná). Inteligenci vašich spolubojovníků je také nízká a tak často bojujete bez krytí po místnostech pomícháni s nepřáteli na metrové vzdálenosti. Prostě tomu chybí ten WOW efekt. Nevypadá to tak dobře, jak by mělo. Problém číslo 2 je to, že už jsme to všechno prostě někde viděli a není to originální. Jako akční hra to funguje opravdu na jedničku, ale radši nad ničím moc nepřemýšlejte.
(.... To už je konec? kdo vyhrál?)
MW2 se hodnotí opravdu těžko. Jako akční hra to svým spádem a akčností nemá dnes žádnou konkurenci. Jako obecně PC hra je to ale nepropracované, zastaralé, neoriginální a recyklované. Hlavně je to ale krátké a MP má ve svém provedení a realizaci pro mnohé zásadní chyby a to takové, že celkově se pro MP soupeření hodí stále více MP původního MW1. Pokud neplánujete hrát MP, je pak za 5 hodin akční zábavy 1200 korun vážně nevýhodná cena.
Pokud vyhledáváte povrchní zábavu, u které nemusíte přemýšlet, která neklade nároky na jakékoliv hráčské dovednosti a zvládne ji vyhrát i cvičená opice se zavázanýma očima a s banánem v ruce, pak je MW2 přesně pro vás. Prostě na začátku zmáčkněte spoušť, mávejte hlavní před tlupami tupých nepřátel a jděte v před, za někým z počítačem řízených spoluhráčů. Při tom budete mít zážitky jak z Ramba, Smrtonostné pasti a Terminátora dohromady. MW2 je rozporuplný titul, který ukazuje skutečný stav věci na herním poli a ten je dost mizerný. Náročný hráč, hledající kvalitu a propracovanost bude nad MW2 ohrnovat nos plným právem. MW2 z mizerného stavu herní reality ale vytřískalo maximum a pokud někomu patří titul za herní tržní úspěch roku, pak je to ACTIVISION za MW2. Gratuluji …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|