Recenze a Test: Crysis2 konečně v DirectX11 – grafická špička, ale jako FPS plné herních klišé Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 08 August 2011
Přejít na obsah
Recenze a Test: Crysis2 konečně v DirectX11 – grafická špička, ale jako FPS plné herních klišé
Crysis 2 v DX11 - nový grafický etalon herní světa
Crysis2 - měření výkonu grafických karet a procesorů
Hodnocení a dojmy ze hry ve srovnání s původním Crysis
Závěr

 

  • Závěr

Crysis 2 si v žádném případě nezaslouží 90% hodnocení a každý, kdo mu jej udělí, zasluhuje vytahat za uši v průvanu. Pokud má tento nehotový produkt plný klišé dostat jen o málo nižší hodnocení než podstatně propracovanější, originálnější a větší první díl, vážně nevím, proč někteří své články nazývají recenzemi. EA letos nemá příliš dobrý rok. Jeho letošní hry jsou pokračováním extrémně povedených prvních dílů. Ty však neslavily takové úspěchy na poli prodejů, jak si u EA představovali. A tak vznikl plán, jak je údajně udělat lepšími aby se jich prodalo více. Konzolové publikum a hlavně platforma jako taková má však svá specifika, které PC platforma prostě neunese.

EA se tak sice oficiálně tváří, že jsou jejich letošní tituly jako Dragon Age2 a Crysis2 strašně úspěšné, ale dobře ví, že mnoho hráčů a skalních fandů těchto značek tyto letošní díly z duše nenávidí a EA si udělalo mnoho nepřátel a odradilo zákazníky do budoucna. Navíc se ukazuje, že konzole ty prodeje o moc nezvedly a prostě za ty ústupky z herní kvality a propracování her a naštvání významné skupiny hardcore hráčů, to v pravdě nestálo. EA tak poměrně okatě změnilo celou svou strategii a nově tvrdí, že vlastně PC hry tvoří 80% herních zisků, zejména díky elektronickým prodejům a konzole tvoří jen okraj, takže se soustředí na PC. To se mu určitě hodí, protože u Battlefield 3 je právě PC verze tou hlavní, což by nám mělo spravit náladu po té tragikomedii, kterou předvedl opravdu hodně špatný Dragon Age 2 a o nic moc lepší to není ani u Crysis 2.

Crysis 2 nenaplnil očekávání a upadl už dnes v zapomnění. Zatímco první díl je už dnes legendou a bude vzpomínán v mnoha historických přehledech. Na druhý díl si málokdo vzpomene. Je nevýrazný plný špatných rozhodnutí a tlaků ze strany tvůrců i vydavatele. Snad ale bude ponaučením. Crysis 2 není rozhodně úplně špatná hra – jsou tu mnohem horší, na těch 7 hodin zabaví, ale znovu si jej nezahrajete, protože bohužel není důvod, což se u prvního dílu rozhodně nestalo. Při hodnocení ale musíme přihlédnout ke kvalitám prvního dílu a hlavně k velkým prohlášením autorů, že druhý díl bude ještě lepší než vynikající první díl. A to se objektivně vzato určitě nepovedlo.

 V dnešním kontextu musíme ocenit, jak skvěle hra po zapracování DX11 a HD textur vypadá, na což zatím žádná jiná nemá, ale zároveň musíme vidět, jak moc je hra horší ve všech dalších oblastech právě proti prvnímu dílu. Chybí tomu prostě to viditelné nadšení tvůrců, ten smysl pro detail, originalita a jedinečná atmosféra prvního dílu. Crysis 2 je příliš tuctový s příliš mnoha klišé a nepřehlédnutelnou podobností se současnými hrami jako je CoD MW2 či FEAR2/3. Alespoň prodejní cena hry včetně CZ je na PC hodně slušná. Přesto velká škoda, příště více Crysis a méně marketingově vynucovaných kvalitativních ústupků prosím.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 02:29:34
avatar
Konečně první recenze na opravdovou crysis 2!

Já osobně bych tuhle "HD" verzi ohodnotil hůř než tu originální.

Radši bych viděl patch, co by Crysis dva překopal do 2D.
Mohl bych si tak zahrát s kamarády co nevládnou novějšími počítači. Klidně by to mohlo vypadat jako Ragnarok on-line, nebo třeba Travian.

P.S. Battlefieldu věřím čím dál míň. Ona "uniklá" videa z mulťáku mi začala hru vykreslovat jako cool řežbu pro široké CoD masy.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:22:54
avatar
Odbočka mimo - ja BF3 nevěřím. Ono to co marketing řekne, že bude atd. je jiné než realita viz Crysis II, uniklá moviečka, tak těm nevěřím od doby Ultima Online . A samozřejmě bude to řežba v hezčí grafice než CoD a víš co? Hlavně tam bude zničitelné prostředí pro lidi co mají nekonečno munice a běhají po mapě a střílejí do všeho jen aby tam udělali díru :o). Víte proč? hry jako CoD se totiž lidem nejvíce líbí - hra u které se dá výpnout. Aspoň si to myslím. Po dni v práci, kde jsou podmínky na bodu mrazu je lidem jedno zda AI volá posily z města dalekého pár kiláků skrz skype nebo gsmko to je jim jedno. Hlavně, že se odreagují. - Můj holej názor.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2011-08-08 02:50:21
avatar
Ta hra není tak úplně špatná. ALE jak autor píše, je to prostě béčko s pěknou grafikou, které se veze na "úspěchu" prvního dílu. No pěknou grafikou taky nelze říci, protože žádné technologie neudělají pěkný leveldesign. Abych to upřesnil - Dragon age 1 relativně zastaralá grafika, ale nádherná, dokonale udělané různé prostředí, detaily úplně všude. Dragon age 2 - nové technologie, ale grafika naprosto otřesná, defacto jedno hnusné město, hnusné opakující se prostředí (1 les, 1 jeskyně, 1 barák...) a všechno naprosto bez detailu.

To je bohužel dnešní doba. Proč to dělat draze, když to jde udělat levně a prodám toho ještě daleko víc?

Je mi z toho k zblití.

Všichni už jsme konzumenti a tak je to ve všem. Doufám že to nebude ještě horší.

Už se těším na Vánoce jak si po xté rozehraju halflife 2 s epizodama (možná i jedničku :-)) a staré dobré kotor1.

//Jo a ještě musím dodat, že nechápu co je to za trend dávat všemu 80+. Hodnocení 80 už by měla mít opravdu dobrá hra a 90+ by měla mít pomalu legenda. Tak 70 by tomu slušelo daleko více a tím to rozhodně nemyslím zle. Ale to už je nejspíš hodně subjektivní tvrzení.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 03:07:52
avatar
recenze temer plna kritiky, jediny co tu chvalis je grafika, hru si podle komentare pod nejakym clankem malem nedohral protoze to byla hrozna nuda a v recenzi ji ohodnotis 83/100, coz ma znamenat sice ne dokonalou, ale urcite vybornou hru. na jednu stranu pomlouvas kdejakyho recenzenta co dava hram nesmyslne vysoky hodnoceni, pritom ty delas uplne to same. nebo spis u tebe je to jeste horsi, ty totiz kritickou recenzi zakoncis vysokym hodnocenim. kdyz sem si cetl jine recenze, tak i ti kteri dali crysis 2 80/100, hru ve vetsine ohledech chvalili a recenze to byli jednoznacne pozitivni. pro srovnani treba drakensang tu dostal po veskrze velmi pozitivni recenzi 86/100...

jinak hru se dohral jiz tenkrat s dx9, zadna pecka to neni, ale bavilo me to vic jak prvni dil, kterej povazuju za hodne nadhodnocenej. treba zde vychvalovana umela inteligence prvniho crysis je dle me stejne tragicka jak ve druhym dilu a na hony daleko od prvniho far cry nebo feara. crysis 2 ma ale aspon docela slusnej spad a je o dost intenzivnejsi nez vcelku roztahanej prvni dil. na jeden vikend nabidne dost slusnou zabavu a dal bych tak 70-75/100, stejne jako treba tretimu fearovi nebo singlu v bfbc2, je to takovy ze neurazi a ani nenadchne. ale treba takovej bulletstorm byl herne o par urovni vyse.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 07:27:15
avatar
Já nevím, mně se hra líbila a na to že to bylo "jen" DX9 tak vypadá super a hlavně běhá i na slabších sestavách.... a grafiku moc u her neřeším, tam mě hlavně zajímá atmosféra a hratelnost a nemůžu si pomoct a té se mi u Crysis 2 dostalo vrchovatě... více než v původním Crysis
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 03:53:50

Naprosto ,,objektivní,, recenze.Nechápu jak se může většina recenzí nést v duchu pecka,vyjímečné FPS atd.Jediné co mě na hře extra iritovalo a co musím zmínit tak to přehnané (pos...) částicové efekty (mám tím na mysli 2kg prachu co vylítnou po zásahu z asfaltu) a nesmyslná (zelená, viz poslední obrázek)trajektorie kulek, -tedy jasný důkaz o snaze zEFEKTivnit a prodat tento ničím zvláštní titul.Celkově je na hře vidět snaha zamaskovat nedokonalosti různými ,,efektními,, triky.Nakonec se neubráním pocitu že celkové pojetí a rukopis neodpovídá tvůrcům z Cryteku, ale nějakému EA týmu který ho pod vedením marketingu splácal z ,,osvědčené,, hratelnosti každoročně vydávaných titulů konkurenční společnosti.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 09:33:43

DD, jak můžeš dát 83 bodů po té, co jsi to tolik kritizoval?
Jestliže grafika je super a dám jí třeba 95 a gameplay stojí s bídou za 40, průměr mi vychází 67.5. Kde jsi proboha vzal 83???

Jinak s tebou naprosto souhlasím, ta hratelnost a AI je příšerná a mám problémy to dohrát, takže za sebe dávám tak 65%.
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 09:45:04
avatar
Recenzia síce pekná, ale ako to vy český bratia hovoríte?:
S krížkem po funuse......
Ps, vždy keď dohrám hru s AI akú má toto alebo cod, tak hladám medzi zaprášenými diskami starý Far Cry aby som sa ukludnil, prvá misia, zídeš z kopčeka a nepriateľ ťa hneď obíde od chrbta....staré zlaté časy.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - upgrade ? naco ? 2011-08-08 09:52:26

"..alespoň se upgradovala celá řada PC, což dnes zoufale chybí (důvod k upgradu)". Ja som naopak rad ze este upgrade nepotrebujem.C2 nestoji za +cca 320eur (napr. na PIIX955BE+6950)Vsetko ostane akotak slape. Takze eurace mozem minat na potrebnejsie veci.(drahy benzin )
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 10:50:31
avatar
Co se Bad Company 2 destrukce týče, tak ta taky nepůsobí zrovna realisticky, všechna destrukce je předskriptovaná, vrcholem skriptů je např. kaktus v atacamě. Střelíte do něj kulometem jednou a nic, až když mu střílením uberete "život" na nulu rozprskne se a zmizí. Hrál si DD Red Faction Armageddon? Když už vyzdvihovat fyziku v nějaké hře vybral bych právě tuhle.

Mě osobně bavil Crysis 2 opravdu hodně. Příběh byl perfketně vyprávěn a já si hru perfektně užil. Hra byla občas i dost těžká a přirovnávat ji k takové stupiditě jako CoD mi teda přijde dost nefér. Konzole nemají dost výkonu na super grafiku a k tomu ještě fyziku a umělou inteligenci takže tu hru určitě zkazili, ale pořád je to pro mě zatím nejlepší fps která letos vyšla.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:04:54
avatar
teda už je to nejaký piatok čo som to dohral, ale pokiaľ mi pamäť slúži, tak práve ten príbeh bol "odvyprávěn" dosť slabo - z obyčajného vojaka sa za pár minút stane jediný záchranca sveta, žiadny ďalší oblek nikto nemá - hlavne že v prvom diele to až taká rarita nebola, z obyčajného hi-tech obleku sa odrazu stal skoro živý organizmus, ktorý likvidoval nejaké spóry alebo čo tým, že si vopchal ruku do dákej trubky.... a celkovo nadväznosť na prvý diel je totálne oničom.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 10:53:50
avatar
ta hra se mi vůbec nelíbíla, pokud vynechám grafiku, tak zbývá příběh..viděl někdo nějaký alieny, kteří by něco mrazily a nebo něco zmraženýho? ptám se kam zmizely mrazící alieni z ostrova? dle keců kolem jsme se dozvěděli, že tyhle pochází z vody..takže alieni z ostrova si řekly fajn, tyhle tady byly dřív, tak letíme mrazit jinou planetu nebo co? takže jakýpak pokračování??? čeho? prostě hnus..3/10
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 11:07:07
avatar
Komu by nestacil oficialny HD pack tak tu je "uber" mod: http://www.crymod.com/viewtopic.php?f=308&t=71027

Zmeny zahrnaju nasledovne:

- vylepsenie svetelnych efektov v 20 SP leveloch
- viac ako 560 novych textur v HD (asfalt, drevo, kamene, trava atd.)
- detailnejsie tienovanie
- zvysene "zorne pole" (field of view)
- zivsie farby
- nova farba "armor" modu
- kompatibilita s Aniso filtrovanim

Je tam mnozstvo porovnavajucich obrazkov, videa a podrobny navod na instalaciu. Pracuje to aj s oficialnym HD balikom.
tycho1979 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 11:09:24
avatar
Já z tý hry mám fakt rozporuplný pocity. Docela pěkný prostředí a teď i grafika, ale hratelnost je jak kdy. Někdy mě to chytne a pak akorát koukám, že se nahrává další level, aby pak některý levely byly spíš za trest. Taky krátký epizody s technikou mě dost zklamaly (chvíli humwee a pak transportér s kanónem). Příběh mohl být určitě lepší, jak už tady bylo uvedeno, vetřelci jsou asi zase z jiný galaxie. No jak sem uvedl na začátku, nevim co si o tý hře myslet, někdy mě bavila, někdy nudila a hlavně sem se do ní moc nevžil. 70/100.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - IMHO 2011-08-08 11:26:36
avatar
Abych hodnotil za sebe, po vydání DX11
Grafika - sice jde o město (a ne o ostrov/mimozemskou loď/zmrzlou pustinu/letadlovou loď), ale i tak je lepší. Tady má Crysis 2 malé plus za technologie, přestože osobně se mi mise z předchůdců (Relic, Onslught, From hell's heart, All the fury, ale i ostatní) líbily svým zpracováním více.
Fyzika - zničitelnost předmětů a možnost interakce s okolím je horší. Nepřátelé jsou neuvěřitelně pitomí a spawnují!!! V předchůdcích existovali, dokázali si zavolat posily z vedlejšího místa a když je člověk někde vyvražil, další se neobjevovali odnikud, museli po svých nebo v autě přijet.
Hratelnost - popravdě jsem v zásadě spokojen, řekl bych, že to je vyrovnané, nový nanooblek mi celkem sedl, byť to vylepšování je ohrané, možnost save/load fungovala docela dobře, člověk nezabloudil, snad jen ta přílišná koridorovost byla na obtíž
Zvuk - až na počáteční nepodporu mých USB sluchátek jsem spokojen, zas moc detailně ho neřeším
Návaznost a příběh - asi největší bolístka Crysis 2, hlavní hrdina je jiný, navíc je němý, nepřátelé jsou jiní, jak Korejci, tak překvapivě alieni, prostředí je jiné, mimozemské stroje jsou jiné, příběh je nudnější, čekal jsem, že příběh bude lepší a propracovanější, ale nestalo se.
Multiplayer - popravdě, kvůli bugům jsem ho přestal hrát. že si vybojuji vylepšení a při dalším spuštění jej nemám a jsem bez šance jej opět získat, to mě moc naštvalo a odradilo, přestože jinak mě docela bavil
Osobně dávám 5/10, kdyby šlo o samostatnou hru, klidně bych dal 70%, ale k pokračování, které na nic nenavazuje, nevysvětluje neukončený první díl a parazituje na jméně, mám prostě odpor.

Ještě k hodnocení od DD, 83/100 za co? Poměr cena-zábava-trvanlivost vážně 80/100? Prošel jsem to jednou, cena je vysoká a i když jsem se snažil bavit, tak jsem byl víc času naštvaný (tohle má být pokračování? kde je návaznost???), že jsem si nakonec zahrál znovu Crysis a Warhead..
gnu_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:03:06
avatar
"nepřátelé jsou jiní, jak Korejci,"
Prekvapivé, že? To je asi tým, že je to New York
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:40:26
avatar
No vidíš, mě v Crysisu příjde AI v obou pořádně dementní. Jejich posily? IMHO nikdy netihly dojet. Zvuk? kvalitní zvuk a USB sluchátka? nevlastním to, protože to podle mě nejde dohromady. Mě se hra líbila opět zahrnuje možnost akce alá CoD, nebo "utajení". Taktické možnoti no. To mě vyhovuje docela dost. Jsou tam prvky co jsou divné ale pořád je to docela dobré. Příběh rošku zamrzí, že nepokračuje. Ovšem je docela dobrý. (Aspoň pro mě). V době, kdy si z "kvalitních her" nemůžu vybírat, tak to hodnocení podle mě souhlasí.
Ono, myslíš, že by někoho bavilo už další hru běhat v přírodě obklopenej korejcema? To by podle mě bylo ještě dementnější... Že hrdina je někdo jiný? Tohle není RPGčko promiň... Crysis II neobhajuju, ale ani neodsuzuju, já bych nedokázal udělat aspoň něco podobnýho. Jenom kritizovat je strašně lehký.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 00:08:36
avatar
To že by si to nevedel ty (alebo aj ja) neznamená, že by to nemal vedieť ani herný dizajnér z Cryteku a keď je raz niečo zlé, tak to nebudem chváliť len kvôli tomu, že ja by som nevedel urobiť lepšie (keď to nie je môj obor). Hlavne keď evidentne to lepšie urobiť vedia.

To že hru umiestnili do mesta bol dobrý nápad, už v prvom diely sa hodilo, že prales neskôr zmenili na zamrznutú pustinu, zmena prostredia nie je nikdy na škodu. (aj keď ten interiér kozmickej lode, či čo to bolo, mi moc nepasoval
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnocení 2011-08-08 11:38:18
avatar
Nad hodnocením jsem dlouho přemýšlel ... Stojím si ale za tím, že 83/100 je adekvátní ... dát tomu 70kové hodnocení se prostě nedá, ale dávat tomu k 85/100 nebo snad dokonce 90 jak jsem to taky viděl, to je skutečně rána pod pás kvalitním hrám i prvnímu dílu.

1, Graficky je to teď prostě nejlepší hra současnosti a vypadá skvěle i funguje slušně. Gameplay sice ve srovnání s prvním dílem neobstojí, ale na druhou stranu když ji postavíte vedle ostatních FPS co dnes vycházejí, tak není o nic horší - je stejně rádoby cool se stejnými prvky a stejnými chybami, ale protože má lepší gafiku než ty ostatní je víc adiddas

Poměr cena-výkon ... minimálně 8 hodin hraní v super grafice za 700 stovek? Už jsem na trhu viděl i od EA kratší hry za víc peněz. Multiplayer je navíc slušně udělaný a na pár hodin zabaví, než zjistíte, že Battlefield je prostě na MP lepší takže myslím, že celkem slušná cena.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 12:38:15
avatar
Já bych se těch 70% nebál.

Pro mě osobně - Single kampaň = 75%, Grafika (DX9) = 90%.
Bratranec multiplayer hrál a z pozice hráče CoDů a Bad Companystů o něm prohlásil: "Mizerná zabugovaná kopie CoDu".

Resůmé - 700 Kč mi se mi zdá sakra hodně za benchmark bez multiplayeru.

P.S. Bude recenze Deus Ex 3? Na serveru (kde chytly dragon age II vysoké hodnocení ) dostal víc než 90%, tak by mě zajímalo, jak to doopravdy vypadá.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 13:01:03
avatar
a taky je nutno si uvedomit ze i 70/100 je dost slusny a pozitivni hodnoceni. 40-60/100 maji dostavat prumerny hry. co se tyce te ceny, tak hra se uz nejakou dobu prodava a cena klesla. pokud dd dava vyssi hodnoceni i kvuli soucasne nizsi cene, tak to potom hnedka muze zacit delat recenze 2 roky starych her co se prodavaj za pakatel a na novinky se vykaslat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 13:16:28
avatar
Nepochybně, na DEUS EX se dost těším
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 13:42:46

Verím tomu, že Deus Ex nesklame. Pre tých, ktorí si chcú skrátitť čas čakaním odporúčam zatial hru LIMBO. To je hlavne pre tých, ktorým v hrách chýba fyzika ovplyvňujúca hrateľnosť. Ide o graficky nenáročnú (aj napriek tomu dobre vyzerajúcu) a zábavnú hru.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 12:50:18

Co se ceny týče - to, že to je míň, než "běžných" 1000,-, ještě neznamená, že je to slušná cena. Menší, než běžná, to jistě, ale pořád je to ještě na můj vkus moc.

Dobře jsi vystihl tu atmosféru u C1 - i když jsem byl tehdy mladší a všechno jsem prožíval více "dětsky", i dnes si pamatuju, jak jsem se při hraní v noci bál. A to u drtivé většiny dnešních her chybí - emoce.

Naposledy mě takhle emočně vtáhl Portal 2 - důkaz, že to jde i bez jediného výstřelu.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:05:16
avatar
JJ recenze fajn, ale s celkovym hodnocenim tak tech 70% by zakonceni teto recenze vypadalo lepe a taky bych se toho vubec nebal
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 12:09:02
avatar
dle kritické prakticky každé stránky recenze, mi přijde prostě 83 moc..AI je naprosto TUPÁ, MP stojí za *****, poměr cena-ZÁBAVA-TRVANLIVOST rozhodně nemůže být 80 za ty prachy..i u Machinaria za pár šupů jsem se bavil královsky tolik, jako u této hry nikoliv a ještě několikrát, navíc (jak jsem již psal) nějaké pokračování příběhu tam také není..jediný co psojuje C1 a C2 je jméno a oblek, jinak je to prachsprostá vykrádačka...3/10, maximálně bych tomu byl schopný dát 5/10 jako opravdu šedý průměr, ale 83 ani omylem

EDIT: takhle to vypadá, jakože jsou ty zápory sice opravdu špatný, ale vesměs ne tolik, aby se tomu nedalo 83/100, protože to přeci je CRYSIS..tak když už tu hru sedřu v celý recenzi, tak jí nedám 83 jen proto, že to je CRYSIS!!! je to tupá hra, která si víc jak 5 nezaslouží a vývojáři se můžou stavět na hlavu..alespoň nám nebudou předhazovat takový ****, který můžeme dohrát s prstem v nose..to se pomalu stalo standartem..a mě osobně se to vůbec nelíbí..zlatý hry typu STALKER apod...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:44:18
avatar
A co, že hry spojuje postava Proroka - Prophet? (sice se zastřelí ale je tam)
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:05:41
avatar
fajn, pro hnidopichy, hry spojuje ještě Prorok ve formě mrtvoly a ducha....
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:17:21
avatar
Oh smajlíka sem tam nedal měla to být taková "srandovní" narážka
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 15:21:28
avatar
Z mého pohledu to je skvělá hra a ano má nějaké ty mouchy ale která nemá,já jsem spokojený a do doby než se dostane do prodeje B3 mám co hrát.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 16:10:53
avatar
Dotaz trochu mimo: neví někdo jak si stáhnout ten nový patch na Duka? Všude jsou jen popisy toho co umí ale link nikde
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 18:23:51

Cry engine 3 ma pohanat aj next gen hry ale ako vidim ze 6870 zvlada Crysis 2 len tak tak tajze next gen verzia CE3 asi nebude velky skok vpred oproti sucasnej podobe, vzhladom na to ze v konzolach ma byt pouzita 6800 rada.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:48:08
avatar
To, že CII jde na tomto železu dobře, neznamená, že Cry Engine 3 je močka. Podívej se na Source engine použitý u L4D2 - HL2:E2 je starší, ale kdybys ho pořádně využil zatopil bys dnešním PC podle mě taky docela dost. Důkaz je samotné Team Fortress II (už je to free). Server s 16 lidma - bitka fps v ultra maxi - jdou taky dost dolů, co teprve ultra HD config a Eyefinity? :o)
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 18:25:28
avatar
Mě u hry (i FPS) vždycky nejvíc zajímá příběh, který mě musí nějak vtáhnout do děje. To se bohužel Crysis 2 těžce nepovedlo. Celý úvod je strašně zmatený, nepochopil jsem návaznost na předchozí díl, kolikrát to nedává ani hlavu ani patu a do toho výlevy neskutečně otravného a snad neustále zkouřeného hipíka Nathana Goulda, kterého jsem měl pokaždé když promluvil chuť utopit.

Na Crysis 2 se nepochybně hezky kouká, ale to je tak všechno. Jak jsem na Dragon Age 2 dštil síru a plameny pekelné, po opadnutí prvotního šoku (není to DA:O) a několika hodinách hraní, se z ní vyklubala celkem nadprůměrná záležitost. Crysis 2 je naopak jedna velká křeč. Autora příběhu, který tak kritizoval sérii Halo a MW2, by měli hoši z Cryteku uvázat za kotníky do průvanu a pro příští projekt si třebas půjčit někoho z Bioware. ;)
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:02:58
avatar
By ma zaujímalo, prečo je dneska moderné do každej hry osadiť hlavného hrdinu, ktorý je totálne nemý, tupý a nevýrazný, bez vlastného názoru na vec (celé dianie len tupo sleduje, nič nekoná, povedia mu tu si sadni, tak on si proste sadne, ziadny protest, súhlas, proste nič)..

napadlo ma to práve preto, lebo hrám Metro 2033 a čo sa týka hlavného hrdinu, je to rovnaká tragikomédia ako Crysis2 (Dragon Age je na tom rovnako zle, ale to sa dá kvôli rozsahu tolerovať).

Predsa sa tam skrýva taký obrovský potenciál, ako nadviazať s hráčom "puto", zosympatizovať mu hrdinu - Kto by si kedy spomenul na Duke Nukem, keby nemal Duke také hlášky?? alebo na Tommyho Angela, alebo nameless hera z Gothicu..
gnu_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:41:27
avatar
"nemý, tupý a nevýrazný, bez vlastného názoru na vec (celé dianie len tupo sleduje, nič nekoná, povedia mu tu si sadni, tak on si proste sadne, ziadny protest, súhlas, proste nič)..
...čo sa týka hlavného hrdinu, je to rovnaká tragikomédia ako Crysis2 (Dragon Age je na tom rovnako zle, ale to sa dá kvôli rozsahu tolerovať)."
Že ty si vôbec DA:O nehral, však?
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 21:51:35
avatar
Jak můžeš srovnávat FPSka s RPG? Asi je hruška stejná jako rajče nebo chleba že ano?
On s tím přišel Half Life a tomu se to naopak povedlo a podařilo se to, bohužel to ostatní jen kopírují.
gnu_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:11:30
avatar
To asi nebolo na mňa... len som BungEEho citoval.
Mne osobne absencia dabingu the Wardena neprekážala (aspoň som si kvôli tomu aj kúpil KotOR na steame... nostalgia ).
Nomad v pov. Crysis bol celkom vydarený (aj ked dosť cliché... keď zakričal "Strickland!" skoro som spadol zo stoličky ), ale narovinu, Gordon alebo Shep by z neho nikdy nemohol byť. Ale stále lepšie ako nič menom Alcatraz
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 22:15:49
avatar
Promiň měl jsem to označit, samozřejmě to nebylo na tebe.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 23:47:04
avatar
@gnu_: to si citoval taký kus, aby si podotkol, že u DA je to v pohode?? 1. Myslel som DA2, lebo tam bol hrdina totálne nesympatický 2. taktiež som napísal, že v takejto rozsiahlej hre je to v pohode - na druhej strane, od dôb BG sme sa nikam nepohli, také veľké štúdiá ako bioware by za tie roky mohli niekam pokročiť - napríklad nadabovať aspoň tie zlomové pasáže - ten súd s Loghainom a podobne. + DAO som hral

A vôbec nechápem, prečo ste sa obaja zamerali zrovna na to, že som spomenul DA. NEporovnávam RPG s FPS. Z 8 riadkov v polke jedného som spomenul RPG, takže aké porovnávanie?? Hovorím o tom, že prečo sa nevyužíva ten potenciál hlavného hrdinu, ale ako hovorí gnu_, tak Alcatraz je proste ovca. Keby mu povedia skoč do studne, tak sa ani neopýta prečo. Absolútne ma nebaví hrať za takého cliché blbečka.

Podla mňa pri troche snahy a fantázie by sa to dalo perfektne oživiť, kľudne by z neho mohla byť postava ako Shepard- len by sa na to nesmeli vysrať
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 14:53:22
avatar
Dalo, to souhlasím. Ale je to FPSko dnešní doby, kdy jde ve většině případů o rubačku. Chtělo by to pak další team lidí co by mluvil a vymýšlel atd. Ovšem kdyby se to povedlo byla by to pecka, aneb risk je zisk.
Pokud se ti to nelíbí, nemusíš to hrát a ani kometovat
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 17:18:21
avatar
Citace:
Pokud se ti to nelíbí, nemusíš to hrát a ani kometovat


sorry, ale toto sa mi zdá dosť nešťastný prístup
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 19:01:53
avatar
Tak jeste jsem nehral. Ale vseobecne ma u me navrch pribeh a hratelnost nad cool grafikou
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 20:21:27

takže si to vezmeme postupne:
1. prirovnávať Call of Duty alebo Fear s Crysis 2 je úplne scestné,keďže už len počet hrateľnostných možnosti zcela presahuje obe spomenuté hry.
2.zaujatosť smerom ku konzolám je zcela jasná keďže sa jedná o DD´ho, takže predpokladám, že keby toto bola ekluzivitka tak takých 5-10% bolo viac
3. kritizovanie 700KC, ktoré musim zaplatiť za hru je tak isto zcestné, keďže Crysis ma stál asi tak 15000SK
4. Extrémne zlá AI?....myslím že sme asi hrali inú hru. Nehovorím že bugy sa nevyskytli, ale celkovo bola AI vysoko nadpriemerná: Alieni robili veľmi veľké problémy svojou pohyblivosťou, snažili sa hráča obkľúčiť atď. Rovnako Cell po aktivovaní cloak obsadzovali pozíciu, kde bol hráč naposledy videní....
5. príbeh bol na pomery FPS vysoko nadpriemerný a oveľa lepší ako v prvom diely, kde bola tak okatá cesta k príbehovému zvratu, že asi nikoho neprekvapil. V jednotke bol príbeh absolútne ľahko predvídateľný a jednoduchý.
6. už by si sa mohol naučiť, že veľkoleposť robia veľkolepé momenty, ktorých mal druhý Crysis požehnane na rozdiel od jeho mladšieho brata
....podtrženo sečteno: za svojou videorecenziou Crysis 2 si stojím(9/10) a odporúčam DD´mu aby ku tej svojej subjektivite zapojil aspoň trošička objektivity, alebo aby prestal písať recenzie na hry, pretože počas celej recenzie haniť a kritizovať a nakoniec jej dať 83 je vyslovene odveci
Toľko odo mňa
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 20:40:22

ešte niečo som predsa len zabudol...
multiplayer Cysis 2 je nehrávaný?...kedysi bol naposledy vyhľadávať servere
...ďalšia pripomienka...už len fakt, že porovnávaš multiplayer BC2 a C2 dokazuje tvoj "prehľad" v hernom svete. Obe multiplayerové hry sú úplne štýlovo inak zamerané a teda sú absolútne neporovnateľné
...btw..ešte mi skús objasniť, čo bolo originálne na príbehu prvého Crysisu, lebo ja som tam nenašiel ani štipku originality...
...takže opäť iba konštatuje, že ak chceš napísať trošička serióznejšiu recenziu, tak si prosím ťa zlož okuliare subjetivity
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-08 23:58:24
avatar
celkom s tebou súhlasím až na jednu vec - príbeh bol v dvojke totálne nahovno. Jednotku som hral asi tak, že som vôbec netušil, o čo v tej hre pôjde a z tých mimozemšťanov som bol celkom zaskočený, veľmi pekná dejová zmena ako aj vítaná zmena prostredia + veľkolepé bitky. Oblek mal taktiež svoju funkciu. V dvojke to bola zmes všetkého možného, ale ničoho dobrého. Ako som už dakde vyššie písal, hi-tech oblek sa zmenil na dačo nadpozemské, mimozemšťania zrazu vyzerajú inak, stali sa teplomilní, z obyčajného vojaka sa stane záchranca sveta. WTF Nehral som pokračovanie nejakej inej hry
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 19:56:24

lenže tu sa naskytá logická otázka: dal sa vôbec príbeh prvého Crysisu nejak priamo logicky rozvinúť??...podľa mňa nie
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 22:15:50
avatar
vždy sa dá niečo robiť - keď už nič iné, mali pokračovať v dobre rozbehnutom vlaku (invázia freezy mimozemšťanov do NY by mohla byť podľa mňa fajn) a nie natrieskať tam kopec konín, ktoré sú totálne off topic.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 10:01:25

Hovoris ty vobec o Crysis 2?
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 16:20:12
avatar
fuck this shit called crysis 2 asi tak. crysis 1 som prešiel asik 100x ale toto je cele namastne neslane a odveci fakt
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 12:15:09
avatar
taky vzpomínám jak jsem se rád vracel do savu a dělal všechno jinak, kdežto tady akorát duty calls .
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 19:57:33
avatar
to bolo na tej hre najkrajšie...však misie ako recovery,relic,assault,onslaugth boli prose peckove a mohol si tam robič čo si chcel
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 12:13:30
avatar
to mě poser i deus EX3 má lepší rohy budov a sem tam ty cihly i dávají smysl(co se týče preview buildu), ale tady se nikdo ani nepokoušel alignovat textury.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crysis 2011-08-10 13:02:00
avatar
1dil temer dokonale odladen,hratelnost super. druhy dil vydan zmetkovite jen pro DX9,po nejakem case DX11 patch,bugy pretrvavaji.Nejak to soudruzi kouskuji a odbyvaji...tendle nedodelek mel radeji zustat ukrytej aspon pul roku,na kvalitni hru si lide radi pockaji,stale je co vylepsovat. Proste se nese nepsane pravidlo, ze 1 dil unikat a dalsi uz budou vesmes jen horsi, nikdy nedocili kvalit 1dilu. To plati snad o vsem co kdy vyslo. Uz ani F.E.A.R. nema tu stavu...Duke se taky extra nevyvedl, co prijde jako dalsi nedodelek ?

PW
hermes3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cestina 2011-08-12 09:52:37
avatar
Recenzi vitam, skoda jen ze autorova cestina je bidna.
Alespon je mi jasne, ze si radeji znovu zahraju jednicku, nez ztracet cas s timhle.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - narocnost 2011-08-12 23:21:41
avatar
panove, na jakem zeleze pokud vubec, hrajete Crysis 2,HD,DX11 ? Mam tu na test Phenom II x4 3,4Ghz, 6GB RAM,Win7 64bit, ATI 6870 4200/900Mhz a v totalnim full pri 1920x1200 tomu skutecne dost chybi k plynulosti, pri 1600x1200 uz je to lepsi, ale jak se objevi vic akcni scena,dre to i tak...

PW
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-12 23:53:20

Ja to hrám s Phenom II X4 3.0 GHz, GTX460 GLH SLI (jedna karta má výkon ako HD5850), 6GB RAM, Vista 64b SP2 v rozlíšení 1920x1200. Niekedy mi FPS klesnu tak, že to na sekundu, dve zaťahá ale inak sa nemôžem sťažovať. A to mi CPU nestačí kŕmiť obe karty takže by to mohlo byť lepšie.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-13 08:36:20
avatar
mareknr : mas Black Edition ? taktni a nevahej, ja BE mam a vejs rozhodne jit zkusim

PW
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-13 16:18:25

Ja som chcel. Vymenil som aj chladič na CPU aby som mohol taktovať ale nepomohlo to. Chladič je masívnejší ako boxový ale keď som chcel ísť len na 3.2GHz mal som v lete 78 stupňov tak som ho nechal na 3GHz. Zvýšil som iba frekvenciu FSB a nie násobičku. Ale aj tak ma to stálo v záťaži o 10 stupňov viac. Pôvodne som dúfal, že môžem ísť na 3.6GHz. Ale takto to nepôjde. Konkrétne mám Phenom II X4 940 BE. A skrinku mám vetranú dobre. Starajú sa o to 3 120mm ventilátory.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-13 14:29:42

Crysis 2 sem dohral skutecne s nechuti, po nekolika hodinach, stale se opakujici scenar a prostredi me prestalo bavit a spis sem si rikal abych to uz mel za sebou, to bylo jedine co me hnalo dopredu, zatimco u prvniho crysis me hnal pribeh, chtel sem jit dal a dal, a podobne je to s fear, prvni fear byl dobry, dvojka me prisla jeste lepsi a hodne me bavila, trojka? propadak, uz sem se to jen snazil dohrat do konce, a ani odemceni hrani za toho druhyho me nedonutilo si to zahrat znova. I to call of duty mw1/2 si zahraju radsi, tam si na nic nehrajou je to dlouhej film a v koridoru se s trili, je to dobry tak jak to je. V crysis 2 sem se tesil na ostrov ze si zase dam misi jako v 1, nejake to skovavani, ostrelovani a tak dal a jen to skoncilo nekonecnou vlnou protivniku, a zase koridorem. fuj. V crysis 2 se potkali dva protichudne principy pro hry, do oci bijici koridor se stealth prvky, s nano oblekem atd.. V tom meste sem mel vzdycky dojem ze se neco deje jen v te ulici v ktere jsem. Crysis 2 bych dal asi tak 50% - 60%, nehlede na grafiku, grafika neni vsechno.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 630x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 422x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6