Strana 3 z 4
- Dead Island – technické zpracování a testy grafik - procesorů
Tahle hra vznikala hlavně pro konzole a s tím je spojena řada negativ a omezení, které jsou na PC velmi vidět. V první řadě bylo pro mě nutné funkčně zprovoznit Eyefinity, na jehož jednoduchou optimalizaci se tvůrci stejně jako na další věci u PC verze, prostě vykašlali. Naštěstí díky nadšencům do Eyefinity hraní, se rychle potřebné úpravy podařilo dodělat a odprogramovat, a lze to tedy díky nim hrát a funguje to v Eyefinity normálně.
Na první pohled vypadá grafika velmi dobře, jenže když se začnete pohybovat, všimnete si toho, co autoři museli udělat, aby to na zastaralých konzolích šlo. Do pěti metrů kolem vás, vše relativně v pořádku, sice nízké rozlišení textur a celkově poněkud zastaralé, ale ujde to, jenže s přibývající vzdáleností přestávají být vykreslovány různé detaily i celé předměty a tak dále. V delším dohledu už je v podstatě okolí tvořeno jen nejjednoduššími modely, čárami s jednoduchými jednobarevnými plochami. Už si ani nevzpomínám, kde jsem tohle viděl takhle extrémně použité naposledy. Prostě aby to konzole s omezenou grafickou i operační pamětí byly schopné vykreslovat, udělali to autoři hry takhle a pro PC platformu a její paměťové neomezení tohle bohužel nebylo zpětně upraveno – to je jednoznačně fail.
(typická ukázka výše uvedeného problému s vykreslováním)
Přitom postavy a zoombíci jsou zpracovány opravdu dobře. Zoombie jsou správně děsivé, mají různé zásahové zóny a reakci na poškození. Opravdu dobré. Lidští protivníci už jsou trochu horší, sice se umějí ukrýt, ale často tak, že jim kouká hlava akorát na headshot. Navíc systém znovuobjevování platí i pro ně, a tak sotva poodejdete v oblasti o 20 metrů, už je máte občas skoro v zádech. Zkrátka něco, jako AI v této hře naprosto není. U zombií ale není potřeba a u lidských protivníků v této hře taky moc ne. Takže to vlastně ani nevadí.
Ve hře se toho také na grafice nedá mnoho nastavit. Prostředí je až na vybuchující sudy neinteraktivní. Model zničitelnosti tu nehledejte. Jen u těch zbraní. Na druhou stranu není moc důvodů se jím zabývat, likvidace nepřátel zabírá všechnu pozornost. Jednoznačně plus jsou auta, kterými se můžete vozit a kosit jimi nepřátele a jsou celkem dobře udělaná a jízda s nimi zábavná. Ale některé lokace s nimi moc nepočítají.
Ozvučení jako takové je velmi slušné, hra má skvělou atmosféru. Namluvení postav a jejich rozhovory, to už je bída. Hra je opatřena českými titulky, ale moc textů ve hře není. Většinou jen jednoduché věty a příběh není ani nijak zajímavý, tak čeština není moc nutná. Ale je tam, i když trochu mi přijde, že ji snad někdo udělal přes nějaký translátor. Překlady jako „zlomyslný nůž, zlomyslná pálka“ apod., docela vtipný :).
Ovládání hry je ideální, klávesnice a myš fungují dobře, v tomto směru žádný problém. Menu hry a takové věci jsou jednoduché, přehledné a funkční. Obchodování, vyrábění, opravování, nemám prostě co vyčítat. Hra samozřejmě je udělána předně na gamepad, takže proto to musí být jednoduché.
Vzhledem ke konzolovému zacílení hry asi uhodnete, že technicky není žádný skvost a pro současné grafiky a procesory rozhodně žádná výzva ani soupeř. Jinými slovy, zahrajete si to snad na všem. Doporučené požadavky jsou Core 2 Quad 2,66GHz, 4GB RAM, 9600GT či Radeon HD 3850 a lepší. A jaká je náročnost konkrétně?
Jak jsem řekl a teď i testem dokázal, žádná výzva. S běžnými herními grafikami se můžete pohybovat na 100FPS a více. Kolem 60FPS mají i ty nižší běžné současné grafické modely. A to se bavíme o plných detailech v 1920x1200 rozlišení.
Celkem mě hra zaujala a v Eyefinity je to vážně super atmosférická rubací věc a pokud vás zajímá jak náročné je to v 5760x1920, tak jsem to pro vás taky otestoval.
Stejně jako hra není náročná na grafiku, není ani náročná na procesor. Slušnější dvoujádra by neměla mít problém. Hra je ale optimalizována na 4 jádra celkem dobře. S větším počtem jader jde výkon také ještě trochu výše, ale už to není žádné drama.
Podívejme se na závěr
|