Strana 4 z 4
- Dead Island – hodnocení a závěr
Společnost Techland je známa spíše budgetovými tituly. I tento své kořeny nezapře. Ale přeci jen na něm bylo zapracováno poněkud více. Jako celek je to překvapivě slušná hra. Hlavně zábavná, i když chyb má jako maku a originalitou rozhodně nepřetéká a stereotyp v moha věcech je nepřehlédnutelný. Vlastní otevřené a pěkné prostředí, funkční RPG systém a zpracování nepřátel z ní ale dělá jednu z nejlepších zoombie her vůbec. Že se však autoři více než inspirovali u L4D, je okatě vidět. Ale zase, proč ne.
Hra mě překvapivě bavila, i více než mnohé top AAA tituly letošního i loňského roku. Bohužel posledních zhruba 10% hry autoři příliš nezvládli. Závěr hry vypadá, jako kdyby byl dělaný narychlo, a okatě hraní uměle a hlavně nezábavně protahuje. Poslední část hry jsem si tak říkal, už aby byl konec. Nemluvě o tom, jak je přehnaně těžká pro jednoho je poslední část a prostě neumřít se nedá. Škoda tedy toho závěru. Do té doby opravdu zábavná hra. Herní doba záleží na tom, zda to hrajete sami, nebo v kooperaci.
Většinu času jsem hrál sám, ale pralesní lokaci jsem prošel v kooperaci se 3 dalšími hráči. A řeknu to asi takhle, pokud levelujete, sbíráte věci a plníte všechny úkoly, tak vám to samotnému zabere tak minimálně 3x delší čas než v té kooperaci. Celá hra se v kooperaci dá dohrát do 10 hodin luxusně. Samotnému mě to trvalo s postupem někam na 42 level, celých 30 hodin.
Dead Island je slušná hra, které rozhodně není tuctová. Stále nijak neokoukané a nepříliš časté Zombie téma zpracovává velmi dobře a je nutností pro každého, kdo si boje s hordami nemrtvých rád užívá. Nechybí slušná atmosféra a funkční akční RPG systém. Nicméně dokonalá není ani náhodou. Příběh stupidní, technické provedení sice neurazí, ale na PC přímo bijí do očí ústupky pro konzole a mizení detailů kazí hodně dojem.
Musím však říci, že hra mě prostě skoro až do konce bavila. Ten se autorům nepovedl, ale 90% hry bylo skvělých. I když je hra jinak naprosto stereotypní, byla to prostě zábava. A o tom to má být především. Škoda, že Techland výrazně nepřekročil stín budgetu a odflákl příběhovou, grafickou i technickou stránku věci, což vynikne zejména na PC, kde se s optimalizací a využitím možností autoři nijak neobtěžovali. Tahle hra vás buď chytne, nebo vůbec. Nic mezi tím. Za sebe ji ale rozhodně doporučit můžu. Zombie jsou tu správně ohavné a nebezpečné a zamořují váš životní prostor, který je třeba vyčistit všemi prostředky :).
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|