Strana 3 z 5
- Technické zpracování a grafika
Není to sice taková bomba, jako byl svého času ve své době první díl a nemá ani na Crysis 1/2 v plných detailech, ale pořád patří k tomu lepšímu, co dnes je vůbec na PC k vidění - i když je znát, že se jedná o starší technologii s uměle přidaným minimem DX11, kterou použili tvůrci už u Far Cry 2. Konzolové verze ovšem vedle toho, co předvádí i velmi průměrné PC na střední detaily, vypadají neuvěřitelně uboze a vyhazovat za ně peníze je okradením sama sebe (o peníze i zážitek). Na PC si s pořádným vybavením, které ale skutečně stojí za to si pořídit, můžete užívat úžasných přírodních scenérií vycházejícího (či zapadajícího slunce) nad ostrovy a džunglí se skvělou atmosférou.
Tvůrci se rozhodně poučili a lokaci třetího dílu nemohli vybrat lépe! Je dokonce ještě lépe, realističtěji a nápaditěji zpracovaná, než první díl. Parádní začlenění starobylých památek, opevnění druhé světové války a přírodních scenérií do celkového herního prostředí silně vtáhne do hry. Naprosto nejúžasnější momenty ale přijdou v rámci misí zhruba v polovině hry, kdy se vydáváte za pokladem. V rámci toho prozkoumáte hlubiny ostrova a objevíte úžasné staré chrámy v podzemí. Výtvarně to patří k vůbec tomu nejlepšímu, co jsem kdy v jaké hře viděl, a že už jsem něco viděl.
Technologické zpracování ale poněkud pokulhává v určitých momentech. Hra sice v plných detailech vypadá parádně, ale tu a tam si všimnete nižšího rozlišení textur, což by ještě nevadilo, ale úplně nejhorší je zpracování stromů. To jsou totiž 2D modely, které se natáčejí, jak se na to díváte. Zejména, když nad nimi letíte, je to ale hodně vidět a vypadá to hodně pitomě. S tím si mohli dát tvůrci více práce.
Zpracování postav by také chtělo více péče a vůbec celá hra by potřebovala nasazení pořádné DX11 tessellace jako sůl, což by podstatně zvedlo detailnost modelů. Na druhou stranu musím ocenit živost džungle, úplně nejvíce se mi tam líbí nenápadní číhající krokodýlové ve vodě :). Ze zpracování osazenstva ostrovů mám největší problém s lidmi.
Mám pocit, že ve hře je všeho všudy snad jen 8 různých modelů vojáků i civilistů a ty se donekonečna opakují. Opravdu autorům není hloupé, dělat osazenstvo vesnice ze dvou bratrů a sester a jejich klonů v jinak barevném oblečení? To samé u vojáků. Když už posté zabijete toho samého, ubírá tomu na té vážnosti toho zabití a vůbec tomu, co hrou chtěli autoři sdělit.
Výhradu mám i k téměř kompletní absenci fyzikálního modelu. Domy a vybavení je až na výjimky nezničitelné, omezenou průstřelnost má jen dřevo, jakýkoliv plech je ale v pohodě a klidně se za ním můžete krýt a to klidně i před raketometnou palbou. Stejně tak na tělech zvířat lidí atd. není vidět žádné poškození a vypadá to občas dost komicky, jak ohněm netknutá zvířata, lidé umírají na neexistující spáleniny, či jak sami ze sebe hasíte oheň bez jakýchkoliv následků.
Co naopak potěší je výborný krycí systém, který se zde hráči nijak nevnucuje. Stejně tak hra ukazuje, o kolik je akce zajímavější a hlavně hratelnější, když tam není ten stupidní systém nesmrtelného doléčování za pár sekund v úkrytu. Zde je tento systém použit jen v minimální míře a musíte se pěkně léčit lékárničkami a ty si musíte i třeba sami vyrábět. Navíc ani na lehkou obtížnost nejste Supermanem. Tleskám a doufám, že to jiní autoři pozorují, protože "bez nesmrtelnosti a omezenými léčebnými prostředky" musíte hrát úplně jinak a trochu myslet než se někam vrhnete.
Parádní je i ovládání, ke kterému nemám výhrad a na klávesnici a myši se to hraje jedna báseň. A výborné jsou i zvuky, které rozhodně skvěle doplňující atmosféru, až na mě v noci chodili sousedé, co to tu mám za divočinu :).
Podívejme se trochu na náročnost hry ...
|