- Velká hra s velkými věcmi a ještě většími chybami!
Dnes se podíváme na největší hru, která kdy vyšla. Ano, ve smyslu rozlohy herního světa nemá tahle hra žádnou konkurenci!
Když řeknu Codemasters, tak si znalci herního světa asi hned vybaví firmu, která stojí za většinou závodních her v poslední době, a to těch nejšpičkovějších vůbec. Herní série Race driver a konkrétně loňský hit GRID, je skvělým příkladem. Není tedy divu, že jsme se na oznámený titul FUEL hodně těšili. Hru bohužel ale primárně tvořilo herní studio ASOBO, Codemasters jsou však hlavní vydavatel a jistě mělo možnosti hru ovlivnit. Velkolepé až megalomanské sliby byly naplněny. Hned na úvod prozradím, že tahle hra nemá v herním světě sobě rovného konkurenta. Rozloha 14 400km2 a délka silnic něco kolem 160 000km je realitou a je to skutečně tak šílené, jak to zní! Hra proto byla ihned zapsána i do světových rekordů, a zdaleka překonala vše, co jsme tu až doposud měli. Ve srovnání s tím působí asi 2000km silnic ve známém Test Drive Unlimited vyloženě směšně a stačí sotva na nedělní projížďku. V nadpisu článku ale píšu, že FUEL je hra velkých kontrastů a na to se dnes podíváme.
Jako fanda závodních her, ať už arkádových nebo simulací, jsem se na tento titul hodně těšil a hned na úvod prozradím, že jsem hodně zklamán. Herní studio Codemasters chválím, kudy chodím, protože jejich hry jsou opravdu super a na každý titul řadím s nadšením do své sbírky po několikerém dohrání a i po letech se k nim vracím. Bohužel na rovinu říkám, že FUEL vyšel o dost dříve, než vyjít měl. Ta hra není hotová, a ačkoliv je v ní jasně viditelný rukopis Codemasters postrádá to, co závodní hry v poslední době od této společnosti vydané, mají a dělá je to špičkou ve své kategorii. FUEL obsahuje velké věci a zároveň neobsahuje nic …
FUEL – Megalomanie
Že u Codemasters umí myslet ve velkém, nám už ukázali u několika dílů Race Driver série. FUEL ale herní megalomanii dal zcela novou dimenzi. 8 let herního vývoje je na hře rozhodně znát a opravdu nemůžeme obvinit tvůrce, že by za nimi práce nebyla vidět.
FUEL je obří otevřená závodní hra s množstvím odlišných herních prostředí, kde i to jedno by vydalo na jednu závodní hru samotnou. Jezdit lze naprosto volně, kamkoliv a to bez jakýchkoliv nahrávacích obrazovek. To vyžaduje tedy velmi dobré optimalizace a to Codemasters tradičně jde. Základní parametry hry jsou:
160 000 km silnic v různých prostředích
Zcela volná prostor pro jízdu kamkoliv
70 vozidel (motorky, čtyřkolky, auta, kamiony)
Špičkové technické zpracování
Stačí to na skvělou závodní hru? Přísady jsou dobré, ale dobré ingredience ještě dobré jídlo nedělají. Důležitý je recept a kuchař a v tomto případě jinak špičkovému kuchařskému teamu Codemasters nějak ujely ruce …