Strana 2 z 4
- Max Payne 3 - Gameplay a zpracování
Jak už jsem řekl v úvodu, Rockstar na rozdíl od původních tvůrců, pojal nového Maxe ne komiksově, ale rovnou filmově. A to hodně drsně a syrově. Maxe potkáváme o pěkných pár let později po událostech posledního dílu a je to opilecká troska na práškách.
(pro zvětšení klikněte na obrázek)
Z hlediska příběhu nechci nic výrazně prozrazovat. Musím říci, že hra nemá v podstatě žádné hluché místo a celé je to opravdu mistrně poskládané. Řeknu na rovinu, že jsem viděl mnohem horší áčkové akční filmy. Nutno říci, že tvůrcům není nic svaté, takže o brutální akční scény není nouze. Samozřejmě mnoho scén je patřičně akčně přehnaných, takže si s Maxem užijete naplno drcení převahy nepřátel.
Pokud si ale myslíte, že hra je procházka růžovým sadem, tak ani na nejlehčí obtížnost nebudete mít na růžích ustláno. Na vyšších už je to skutečně boj o přežití a klasickému bullet timu a uspořádání hry. kde se léčíte díky práškům, které nacházíte čas od času, má hra skutečně náboj a výzvu. K dispozici máte přitom realisticky vždy jen 1-2 jednoruční zbraně a jednu obou ruční. Nábojů je všude kolem dost. Kromě bulet time hra nabízí i dost efektní zpomalené záběry a také skvěle fungující krycí systém. Na PC s klávesnicí a myší se hra hraje o dost lépe než s gamepadem, jste samozřejmě o dost přesnější, což se ve vyšších obtížnostech hodně počítá, protože ať máte života kolik chcete, pokud vás trefí jednou do hlavy, je po vás! Tohle opravdu není dětinské Call of duty.
Hra vyšla už s předstihem pro konzole, ale to byla jen taková nekvalitní ochutnávka, protože na konzolích je to graficky vyloženě tragédie, ale zkrátka konzolový HW dnes nemá na víc. I na velmi průměrné PC sestavě v HD rozlišení PC verze vypadá o několik tříd lépe. A pokud máte aktuální HW a třeba i 3 monitory, budete svědky toho, jak na grafice skutečně záleží.
PC verze má veškerá moderní vylepšení vč. DX11 a všeho okolo. UltraHD textury už jsou v základu, takže tohle není jen nějaká konverze z konzole, ale opravdu PC hra pro PC z roku 2012. Kromě toho nadchne i naprosto neuvěřitelně detailní zpracování prostředí, levelů a všech detailů v něm. Ačkoliv je hra samozřejmě koridorová, ani si to při hraní nebudete uvědomovat, natož aby vám to vadilo.
Ke špičkové grafice a level designu, kde všechno skutečně sedí a je realistické, musíme připočíst i naprosto špičkový soudntrack. Snad jedinou vadou na kráse jsou občas poněkud toporné postavy a jejich pohyby, což ale zase vynahrazuje fyzikální model s určitou zničitelností prostředí (sklo, dřevo, zdivo) a pohyby protivníků po zásazích atd. Nebojím se říci, že celkově je akční segment hry zpracován o třídu lépe než v předchozích dílech a RockStar dokazují, kdo je na poli akčních her z pohledu třetí osoby aktuálně pánem.
Bohužel i tak se tvůrci nevyhnuli některým chybám, které sice hru vyloženě nekazí, ale jsou dost viditelné a je s podivem, že si toho při betatestování nikdo nevšiml. Jde zejména o to, že třeba Max vždy vytahuje pistoli před nějakou scénou a pušku třeba vezme jak tašku do ruky, nebo dokonce ze záběru velká zbraň úplně zmizí, abyste se po skončení filmového předělu ocitli v ruce s pistolí a museli na pušku přepínat. V horším případě Max ve filmové scéně pobíhá s vybitou pistolí a v některých z ní dokonce i střílí. A podobných přešlapů je ve hře několik. Dojem ze hry to samozřejmě trochu kazí a je to škoda. Vážně by mě zajímalo, jak to, že si toho nikdo nevšiml.
Podívejme se nyní podrobněji na technické zpracování a test náročnosti na naše PC ....
|