Strana 3 z 4
- Max Payne 3 - Technické zpracování a test GPU
PC verze není jen konzolový port bez optimalizací. Naopak Max Payne 3 vypadá, že byl spíše dělán rovnou pro PC a portován (ořezán) na konzole. Tvůrci použili DX11 vymožeností a dalších technologií vč. Tessellace. Se vším pomáhala společnost NV.
Naštěstí na rozdíl od Batmana AC apod., kde podobná spolupráce byla také, není DX11 jen nějaký věci komplikující neoptimalizovaný patch, ale technologie jsou součástí hry samotné. Bohužel třeba Tessellací se hodně šetřilo a požita je v podstatě jen sporadicky na postavách. Na předmětech stále chybí. U těch se ale věci dohánějí detailností zpracování a UltraHD texturami v základu. DX11 pak přináší ještě vylepšení u nasvícení scén a stínování.
NV do hry nasadila ještě svou FXAA technologii, která sice není tak kvalitní jako klasické AA, ale je méně náročná na výkon, což se majitelům slabších grafik může hodit. Ve hře samozřejmě můžete zapojit obojí a dosáhnout tak nejlepšího výsledku. Poslední, co stojí za zmínku je perfektní optimalizace pro 3 monitory, kdy máte všechny ovládací prvky na prostředním a postranní vám jen dělají to periferní vnímání, a tedy přesně to, co dělat mají. Zážitek ze hry je opravdu perfektní.
(pro zvětšení klikněte na obrázek - nahoře v originále 5760x1200 dole v 1920x1200)
Užívat si tedy můžete jak se systémem Surround (GF), tak Eyefinity (Radeon) a z vlastní zkušenosti mohu říci, že hrát Maxe na jednom monitoru je jen třetinový zážitek ...
Uvažujeme, že Max Payne 3 vystřídá Batmana AC v našich hlavních testech grafik. Přeci jen je Max Payne 3 mnohem modernější a jako náhrada je to vhodná i proto, že na optimalizaci spolupracovala stejná firma. A protože se snažíme mít testy objektivní, kdy testujeme 2+2+2 hry (2 nezávislé, 2 s účastí AMD a 2 s účastí NV), byla by to vhodná náhrada. Pro otestování grafik jsme tedy použili naši redakční sestavy, postavené na procesoru Intel Core i7:
Detaily jsme daly na úplné maximum a to včetně 4xMSAA+FXAA režimu s tessellací na maximum. Hra je v tomto režimu náročná, ale na současných grafikách bez problémů hratelná. Když vypnete náročnější, ale kvalitnější MSAA a necháte jen FXAA, tak získáte zhruba 15-20FPS.
Pokud jde o náročnost na CPU, není hra žádný žrout výkonu a jakýkoliv slušný moderní CPU se 4 a více jádry si se hrou bez problémů poradí. Výkonnější modely nemají v podstatě žádný náskok vzhledem k jejich ceně.
Na závěr technických detailů jen taková maličkost. Filmové scény a HD textury si vybraly svou objemovou daň. Hra vychází na čtyřech DVD a nainstalovaná si vezme 28,3GB z disku, což na HDD není problém, ale na SSD by již být mohlo. Nicméně načítání v podstatě neuvidíte, protože to je nahrazeno právě těmi filmovými předěly.
Podívejme se na závěr ...
|