Strana 2 z 5
GRID je arkádová závodní hra, která má nabídnout hráči částečně realisticky působící zážitek napínavých závodů. GRID 2 má úplně stejné základy, jako první díl. Obsahuje licencovaná auta v rozdělení USA, Evropa, Asie. Stejně tak je tomu i se závoděním a závodními okruhy.
Opět je zde kariéra, kdy se postupně vypracováváme z neznámého jezdce mezi světovou elitu. Zde však přichází první velké zklamání. Kdo čekal, že se rozšíří a rozpracuje koncept prvního dílu, kdy se závodilo v téměř reálných sériích a budoval se team i pověst včetně druhého pilota atd., ten bude více než zklamán a rozčarován.
GRID 2 obsahuje sice zajímavý nápad s vytvořením zcela nové světové závodní série (a atmosféru toho krásně dotváří zinscenované TV zpravodajské vstupy atd.). Bohužel samotný nápad je jen na začátku. Chybí nějaký větší management teamů, závodní seriál je hodně sterilní, recykluje starší GRID, což by nebylo vůbec špatné, jenže místo vylepšení spíše osekal co se dalo a výsledek je .... no, spíše není.
Jak poznáte, že v kariéře vůbec postupujete? V minulém díle to bylo o nadšení z budování vlastního teamu, kdy jste vydělávali závoděním peníze, mohli si dovolit lepší auta, lepšího závodníka a postupovali v žebříčcích i plněním bonusových úkolů sponzorů. V GRID 2 radost z budování teamu zmizela. Místo toho budujete dnes tolika populární "to se mi líbí". Odměnnou za výsledky a další posun v kariéře jsou vám totiž fanoušci, kteří vás viděli na "Youtube". Získáváte i další fanoušky za plnění specifických cílů sponzorů. Obojí je ale pitomé až na půdu, z hlediska koncepce původního GRID je to vyloženě výsměch všemu.
Auta si nekupujete, prostě si je vyjezdíte, nebo je dostanete. Postupně si odemykáte nové závodní tratě a šampionáty, právě ve třech světových lokacích. Některé tratě jsou reálné, jiné ani omylem. Zpracování těch reálných okruhů je asi o 3 třídy lepší než těch nereálných. Většina aut je důvěrně známá z prvního dílu a jediným rozdílem je u nich fakt, že si tentokrát můžete mimo vlastního zbarvení auta, zvolit i vzhled a velikost kol na nich.
A samotné závodění? Pamatujete si GRID, který proti starším dílům Race Driver přišel o některé reálie, jako funkční Boxy a podobně? Čekali jste, že se tedy CODEMASTERS chytnou za nos a všechno to vrátí u GRID2? Nestalo se tak, všechno je ještě chudší a horší.
No a to je tak asi všechno. Opravdu, více toho není. A je to přesně takové, jak to zní. Je to pěkně nudné. Hra je prostě takový oholený GRID 1. Funguje stejně, jezdí se stejně, ale nemá ani zdaleka jeho zábavnost, jeho nadšení a jeho atmosféru. Upřímně řečeno si nevzpomínám na závodní hru podobného druhu, která by byla více bez šťávy - zůstává sice esence rychlosti, jenže když si ji nemůžete užít z kokpitu se vším všudy, je to třetinová radost. Pro fandy benzínu postrádátrochu té realističnosti a mnohé prvky v ní obsažené jsou z pohledu závodního nadšence vyloženě k smíchu. Z pohledu hráče konzumenta, který o závodění nic neví, je hra k uzoufání nudná a rychle upadá do stereotypu.
Nepřidává tomu ani zpracování ...
|