Strana 3 z 4
- Zpracování hry a test náročnosti na grafickou kartu
RISEN 2 je opět spíše koridorové RPG, i když zde to není až tak patrné. Jednotlivé lokace jsou až na výjimky ostrovy, a jejich prostředí je zpracováno věrohodně, takže se můžete většinou libovolně procházet. Prozkoumávat můžete jeskyně, hrobky, ale také domorodé vesnice a městečka. I když té civilizace tady moc není. narážet tak budete většinou na různá zvířata.
RISEN 2 není TES: SKYRIM a ani si na to nehraje, stylově jsou to odlišná RPG. RISEN 2 ale ve své třídě klasických RPG je zpracováno opravdu pěkně. Jasně, takový Zaklínač je na tom v některých ohledech ještě o třídu lépe, ale třeba proti prvnímu dílu RISEN je druhý díl mnohem mnohem hezčí s mnohem lepším zpracováním prostředí.
Takže procházky ve hře a průzkum je radost. Rozloha lokací je tak akorát, nechybí samozřejmě tu a tam nějaká zásadní oblast, z které a do které se dá pak rychle přesouvat přes mapu. Celkové vymodelování lokací, ale i mnoha protivníků je opravdu parádní, i když opět je vidět, že tomuto studiu jdou lépe venkovní lokace divočiny, než městské lokace, jejichž design je trochu zvláštní. Je také trochu s podivem, že modely příšer a mnohých zvířat působí mnohem lépe a moderněji, než provedení většiny postav, kde minimálně některé jejich pohyby jsou poněkud toporné.
Parádní je ale změna denní doby, včetně efektů a změn počasí. Navíc je to celé samozřejmě funkční s vlivem na chování NPC postav. Docela dobře působí příběhové filmové scény a velmi dobrý je i zvuk, kdy ovšem jednu ze základních melodií mám pocit, že snad tvůrci štíply z Falloutu 3/NW a lehce pozměnili :).
Ve stručnosti jsme pro vás otestovali ještě nároky na HW. Jak jste si všimli, hru jsem nehrál v Eyefinity, a to bohužel proto, že tvůrci nějak zapomněli na optimalizaci, což by se ale u současných her už stávat nemělo.
Jak ale vidíte, rozjet to v Eyefinity jde, bohužel herní menu jsou trochu rozházená, takže zatím to v tom hrát nejde a musíme si vystačit s jedním monitorem, což trochu ubírá na atmosféře.
Hra samozřejmě není technologicky žádný zázrak, a je to staré DX9 bez nových technologií, takže pro současné DX11 grafiky není moc šita na míru, ale také pro ně většinou nepředstavuje problém. I když trocha optimalizací, nebo modernější technologie využívající lépe a optimálněji současných HW možností a výkonu, by rozhodně na škodu nebyly.
Podívejme se na závěr ...
|