Strana 2 z 3
- Technické zpracování hry a BENCHMARK CPU a GPU
Total War Saga: Thrones of Britannia staví opět na grafickém engine Warscape +. Jeho základem je DirectX9, ovšem hra má rozšíření na DirectX11 a je v základu 64-bit. Hra ale používá odlišnou verzi engine od série Warhammer 2, která používá jeho modernější a lépe optimalizovanou verzi s rozšířením DirectX12.
Minimální specifikace (720p):
- Windows 7 64Bit
- Intel Core 2 Duo 3.0GHz
- 5 GB RAM
- NVIDIA GTX 460 1GB nebo AMD Radeon HD 5770 1GB
- 30 GB
Doporučená specifikace (1080p):
- Windows 7 / 8 (8.1)/ 10 64Bit
- Intel Core i5-4570 3.20GHz
- 8 GB RAM
- NVIDIA GeForce GTX 770 4GB nebo AMD Radeon R9 290X 4GB
- 30 GB
Osobně jsem hrál hru na poněkud silnější sestavě, takže jsem si mohl dovolit plné detaily. Graficky hra vypadá dobře, zejména na strategické mapě, kde detaily i změny ročních období vypadají pěkně, ale už SHOGUN 2 takhle vypadal a Warhammer 2 je přeci jen dál. Pokud jde o bitvy, zde je také obrovské množství detailů, ale celkově se mi zdá, že tento díl zaostává grafikou a stylizací za kvalitami grafiky WARHAMMER série.
A jak je na tom hra po stránce optimalizací a náročnosti na hardware? Kolega pro vás otestoval několik grafických karet a procesorů …
Otestovali jsme výkon v Ultra detailech, včetně MSAA vyhlazování a s aktuálními ovladači obou výrobců, kteří od vydání hry ovladače optimalizovali. Hra také dostala velký update. V současnosti to tedy s výkonem vypadá následujícím způsobem:
Pokud jde o souboje v jednotlivých cenových třídách, tak Radeon RX 580 poráží GTX 1060, RX VEGA 56 poráží GTX 1070 a RX VEGA 64 je o něco silnější než GTX 1080. Nicméně nejvýkonnější kartou v testu je GTX 1080 Ti, která přímého soupeře ze strany AMD Radeon nemá. Dá se tedy říci, že výsledky testu jsou přesně dle očekávání.
Z hlediska náročnosti hry, jde o RTS titul, takže 60FPS není zrovna zásadně nutných pro plynulou hru, postačí i kolem 40FPS. V 1920x1080 vám na plné detaily postačí i starší karty současný mainstream dokáže dát hodně přes 50FPS. Hra je ale bez potíží hratelná i se 40FPS a i na velmi vysoké detaily to současný mainstream stále dokáže v rozlišení 2560x1440. Hra dostane grafické karty do kolen až ve 4K rozlišení, kde už na plné detaily má problém překročit 40FPS i GTX 1080Ti. Nicméně když po-vypínáte pár věcí, bez potíží si ve 4K tuhle hru zahrajete i s mainstreamem.
Z hlediska procesorů je hra poměrně náročná, ale špatně optimalizovaná. Hra by měla využívat až 8 vláken, ovšem většinou zatěžuje plně jen maximálně 4, což samozřejmě zdaleka nevyužívá možnosti současných CPU, které mají dnes i 16vláken v mainstreamu. O highendových CPU s až 64vlákny nemluvě. Jako zajímavost stojí vyzdvihnout výkon AMD RYZEN procesorů, které jsou proti FX opravdu zásadním zlepšením a bez nejmenších potíží soupeří se současnými Core modely.
Pokud máte moderní 4jádrový čip s taktem 3,5GHz+, budete tak mít výkon, který hra dokáže plně využít. Rozdíly jsou ale mezi délkou tahů, kdy vícejádrové CPU mají navrch a dokáží zkrátit čekání z minuty na třeba i půl minutu. Tady bych tedy asi viděl hlavní přínos výkonného CPU u této hry, ale i tak je nedokáže využít tak, jak by se slušelo. Vzhledem k tomu, že je rok 2018 máme 12vláknové procesory za 5 tisíc a 16vláknové za 7 tisíc, je optimalizace hry využívající dobře maximálně 4 vlákna opravdu mizerná.
Podívejme se na závěr a hodnocení hry …
|