Strana 6 z 6
Dnes to bylo tedy trochu obsáhlejší a to i o vlastních zkušenostech. Takže pojďme si to celé nějak shrnout.
- World of tanks stále ve vývoji - ale ne vždy dobrým směrem
Hra se stále vyvíjí. V mnoha ohledech rozhodně pozitivně a hlavně viditelně a s přínosem. Rozhodně velmi oceňuji fyziku, lepší grafiku a propracování terénu map. Osobně si myslím, že velmi dobře funguje i fyzika střel, včetně odrazů, 0lových damage atd.
Skvěle propracovaný je i systém posádky, která hraje velkou roli. Systém modulů je také fajn. Co se mi ale hrubě nelíbí je přístupnost prémiové munice i pro random bitvy, které velice zásadně a škodlivě zasahuje do hratelnosti. Mnohé tanky hlavně na vyšších tierech ztrácejí svou často jedinou výhodu. A prostě zbytečně. Řešení je jednoduché, nepovolit GOLD munici pro random bitvy, pro což ale asi nebude tvůrčí vůle ....
S čím asi moc tvůrci neudělají je úroveň hráčů a jejich inteligence. Bohužel drtivá většina hráčů WoT je "nepříliš chytrých" což není problém, když patříte do toho průměru (i když si myslíte, že ne), ale jakmile patříte skutečně do nadprůměru a horních 10%, stává se z vašeho hraní utrpení. A rozhodně bere matchmaking do úvahy vaše hodnocení a omezují vaše možnosti být statisticky ještě lepší tím, že vám dávají horší teamy. Tvůrci hry ale přeci jen vyslyšeli nářky 10% lepších hráčů a do hry zakomponovali režim bitev, které zcela berou do úvahy hodnocení hráče. Bohužel jsou v mnoha ohledech omezené a to i počtem účastníků - pro mě tak v současné době nezáživné a tudíž bezcenné. Samozřejmě nejjednodušším řešením by bylo udělat hráče chytřejší, ale to by bylo na Nobelovu cenu :).
Pokud chcete mít lepší výsledky a nechcete kazit zážitek sobě i ostatním, stačí k úspěchu jen pár věcí. A abych byl upřímný, mě vůbec nevadí že bitvu prohraji, když to byla dobrá bitva s dobrými spolu i protihráči, mě vadí prohry kvůli hlouposti, kterých je bohužel většina. Takže k dobrým bitvám stačí následující:
1, přemýšlet než někam najedu! Občas se to stane každému, to je pochopitelné, ale mnozí dělají stejné chyby pořád. Když vím, že tam na mě na kopci v lese čeká 5 TD, tak přeci nepojedu s těžkým tankem přímo na ten kopec před ně. Oni mě uvidí dříve než já je! A tak dále ...
2, nepodnikat samostatné nájezdy! Tohle je velmi častá chyba. U lehkých tanků OK, jsou to scouti, ale měli by se tak chovat a být nenápadní, což znamená být schovaný a nestřílet! Ale u mnoha dalších - proč budu najíždět po jednom před celý nepřátelský team, proč do sebe nechat střílet na otevřeném prostranství ? Nad tím někteří nepřemýšlí - přitom by to měla být věc nikoliv rozumu, ale rovnou základního pudu - přežít!
3, sledovat spoluhráče na minimapě a reagovat na situaci. Velice častá chyba a příčina prohry a hlavně zbytečné frustrace. Hráči prostě ignorují minimapu. Pak se stává, že 3/4 vašeho teamu sedí na druhé straně mapě a nic nedělá, maximálně střílí na 1-2 nepřátelské tanky kdesi v dáli, zatímco vy na druhé straně mapy vzdorujete 2-3násobné přesile. To nedělání nic je asi nejhorší, přitom se dá dělat tolik věcí .... elementární je hlídat, aby nám nikdo nevjel do zad (a neničil dělostřelce). Nebo se dá, když vidím, že nepřátelský team je skoro všechen na jedné straně mapy, rychle je objet, nebo obsadit základnu atd. Na takováhle strategická rozhodnutí přeci nepotřebujete vysokou školu a IQ 130! Přesto je nic nedělání nejčastějším jevem a příčinou ne jen prohrávání, ale i frustrace a špatných zážitků z hraní WoT.
Nejhorší na tom všem je, že se na těch tří výše uvedených věcech nemusíte na randomech ani nijak složitě domlouvat. Prostě stačí trochu přemýšlet. Bohužel však inteligenční úroveň hráčů WoT odpovídá inteligenční úrovni obyvatelstva. Jsou zkrátka velké rozdíly mezi horními 10% a zbytkem. Tvůrci WoT (i společenských řádů), se přitom snaží zalíbit všem. Problém je, že většina je tvořena těmi 50% ne těmi 10% a pak to vypadá, jak to vypadá ...
World of tanks je stále vynikající hrou. Sama o sobě je ve vývoji a je to dobře. Rozhodně je na čem pracovat. Asi největším problémem je přetrvávající technologická zaostalost. Optimalizace na více procesorových jader by s výkonem a možnostmi grafiky a detailů udělala divy, stejně jako využití moderních DX11 grafik. Stále tohle vše ale zcela chybí. Některá tvůrčí rozhodnutí jsou také problematická. Za největší problém, který mohou herně tvůrci ovlivnit, osobně považuji dostupnost prémiové munice a její používání v Random bitvách.
Jinak hra funguje, samozřejmě problémy jsou, ale nelze nevidět, že hra je úspěšná o čem svědčí i fakt, že v ním mnozí tráví více času než v jakékoliv jiné hře před tím. A co je nejlepší, dá se hrát úplně zadarmo, dokonce i s prémiovým účtem i prémiovými bonusy, za což vděčíme zavedení mísí a odměn = samozřejmě výsledek je více času u hry, což se hodí tvůrcům. Za poslední rok jsem do hry nedal ani korunu, a přitom jsem v ní strávil nejvíce času ze všech letošních her! Prémiovou měnu získávám jednoduše - za vyhrané speciální akce :).
Každopádně WoT zůstává hutnou zábavou a může být zcela zdarma, což je nabídka, která se hned tak nevidí. Konkurenti mu ale vyrůstají. Zatím je to ale tanková hra číslo jedna a upřímně ani letecké náhražky WoWP či WT nedosáhnout takové popularity. Cíle a směr vývoje WoT je jasný a jsme zvědaví, co si pro nás chystají tvůrci na příští rok. Místo obsahu bychom ale skutečně uvítali hlavně technické změny ve smyslu optimalizace, nový engine, lepší fyzika a grafika a lepší herní mechanismy.
WoT zůstává na vrcholu, stále nejlepší a zadarmo!
EDIT by DD 31.12.2013: Změny pro rok 2014 ohlášeny! Dočkáme se vylepšeného engine s mnohem lepšími a podrobnějšími modely, zničitelného prostředí díky lepší fyzice HAVOK, historických bitev a pár dalších věcí. Více zde:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|