Strana 1 z 4 
- RECENZE: Age of Wonders III - návrat tahové strategie
aneb Heroes of Might & Magic trochu jinak
10 let jsme čekali na tohle pokračování. Je tady a je to příjemné herní překvapení roku 2014!
Pokud máte rádi Heroes of Might & Magic, zejména nedostižný třetí díl a máte rádi i budovatelské strategie jako Civilization a své si nacházíte třeba i ve strategické sérii Total War, tak Age of Wonders III je hra přesně pro vás! Využívá a spojuje prvky všech tří těchto legendárních originálních strategických sérií. Dá se říci, že je to hlavně Heroes of Might & Magic, okořeněné trochou prvků z CivilizaceV s možností vedení tahových bitev s prvky a rozsáhlostí těch v Total War sérii. Na pokračování kdysi velmi známé značky jsme si ale v tomto případě museli počkat celých 10 let! A dopadlo nad očekávání dobře.
- Age of Wonders III - tahová strategie jak se patří!
Fandové "tahovek" nemají dnes zase až tolik na výběr, na druhou stranu v poslední době se přeci jen tento styl do her vrací, ačkoliv se většinou jedná o reinkarnace starších známých tahových titulů. Age of Wonders III (AoW3) je vlastně přesně taková novodobá reinkarnace. Podoba s Heroes of Might & Magic se opravdu nedá schovat. Nejen jádro hry a její hratelnost, ale i celá řada prvků je konkurenční, a stále přežívající sérii, více než hodně podobná. Nicméně Age of Wonders ve svém třetím pokračování přeci jen přistupuje k některým věcem trochu jinak.

Když se podíváte například na budování měst, jednotek, získávání území, možností diplomacie a tak dále, nelze si nevšimnout zase velké podoby s prvky herní série Civilization, či možná spíše s budovatelskou částí posledních dvou Total War SHOGUN2 a ROME2. Z těch si autoři AoW3 půjčili i trochu prvků i do bitev. Ty jsou sice u AoWIII tahové a podobné velmi těm z Heroes série (hex políčka, tahy, kouzla a pravidla), nicméně množstvím jednotek kombinovaných armád a možností obchvatů přeci jen lehce připomínají bitvy v TotalWar (včetně možnosti nechat počítač automaticky spočítat výsledek bitvy). Autoři AoWIII si tak vlastně vypůjčili prvky a styl osvědčených tahových strategií, trochu je pomíchali, lehce upravili dle svého a hlavně vyvážili dle vlastního stylu.

A výsledek? Nad očekávání povedená tahovka s velmi příjemnou hratelností a minimálně náznakem kvality v podobě "ještě jeden tah, a jdu spát" ...
|