Strana 5 z 6
- Technické zpracování a DirectX11
Než se pustíme do hodnocení celé hry, musíme si také říci a otestovat technické zpracování. To je přinejmenším rozporuplné. V první řadě obsahuje PC verze DirectX11 vylepšení a to se projevuje zejména v přítomnosti Tesselllace, tedy dokonalejších a reálnějších modelů a také v nasvícení scén a práci se stíny a také v práci s AA.
Samotné prostředí hry je strohé. Protože hra nejede na žádném z hojně používaných engine, díky kterému je většina současných her podobná jak vejce vejci, je dojem ze hry zajímavý. Osobně mě strohost zpracování vůbec nevadí, protože odpovídá hernímu prostředí a hodně připomíná podobně stylizovaného Riddicka, který má také nezaměnitelné zpracování. Je to prostě hernímu námětu plně odpovídající.
(Super nasvícení a zpracování v pohybu mazec)
Jenže u AvP narazíte v neukoukaném kabátku na dvě nesouměrné věci. Vedle sebe jsou opravdu detailní skvěle zpracované modely některých věcí s překvapivě detailními texturami a hned na to navazuje model něčeho jiného, který je ale pravým opakem a vypadá, jak kdyby ho vzali z téměř 10 let starého předchozího dílu.
(Super textury ...)
Tessellace bohužel došla využití jen u některých věcí, zejména u modelů postav a výstroje, které vypadají v mnoha ohledech fantasticky a hra překonává technicky hodně her, zejména pak v zpracování Aliena, na kterém se Tessellace vyřádila nejvíce, je fenomenální. Pravda, v pohybu si nemáte moc času si ho prohlížet :), ale pokrok to rozhodně ve zpracování modelů je.
(Pěkné scenérie v popředí ale zastaralé prvky)
Bohužel tessellace nebyla použita na většinu prostředí a tak je pohled na hnusné 2D věci a těch pár detailů hrozný. Přitom zajímavá strohost prostředí přímo vybízí použít plné Tessellace na vše a udělat skutečně plastické realistické modely celého prostředí. Evidentně neměli autoři dost času.
(Parádní hra se světly, ale diskutabilní zpracování některých modelů)
Je to škoda. Hra totiž v DX11 běží jako po másle a se vším na maximum jako celek, zejména za mariňáka, dobře vypadá a mnohé technologické vychytávky DX11 jako lepší stínování a nasvětlení scény rozhodně využity byly a nezvýšila se HW náročnost proti DX9. Škoda že to kazí dílčí věci a jako celek tak hra vypadá poněkud nedodělaně, jako kdyby v druhé polovině vývoje hry autoři dostali možnost využít technologických novinek, což udělali, ale už neměli čas to udělat pořádně a na všem a asi to ani nebude daleko od pravdy.
(Videosekvence otřesné kvality rok 2000 v roce 2010)
Jako celek lze tedy hodnotit grafickou stránku hry jako přinejmenším nevyváženou a rozpačitou, kde vás občas vyděsí některé kvalitativně opravdu hodně zastaralé prvky (videa) a někdy naopak nejednou překvapí až nepatřičně dobře vypadající objekt, či část prostředí a neuvěřitelně detailní textura, kterou by AvP mohla kde která hra závidět. Hodně slabé jsou rovněž efekty stříkající krve a kyseliny, ale zase částicové efekty pak vypadají dobře – zkrátka nevyváženost zpracování je přesné to, co hru vystihuje.
Vyzdvihnout ale musím zpracování zvuků dotvářející charaktery, jejich vlastnosti, možnosti a atmosféru, což asi těžko šlo udělat lépe. Špičkové je i ovládání, i když jsem musel některé věci přemapovat, rozhodně není u AvP cítit nepatřičný vliv konzolí a zprzněné ovládání, aby to i na gamepadu šlo hrát a trefit se.
(extrémní detailnost vybavení)
Mluvit o herní fyzice se u AvP nedá, kromě létajícího disku a pár papírových krabic, není ve hře vlastně v podstatě žádná. O umělé inteligenci jsem mluvil, takže jen shrnu. Je překvapivě velmi dobrá, bere do úvahy nastavenou obtížnost hry, takže v nižších vám hra dává hodně šancí a hra je lehká, ve vyšších se ale protivníci zpátky nijak nedrží, využívají všech výhod, kryjí se a to i navzájem a spolupracují. Alieni jsou vás schopní i obejít a napadnout ze zálohy. Takže umělé inteligenci není, co vyčíst.
(Propracované detaily uprostřed méně propracovaných)
A na závěr samozřejmě malá ukázka toho, jak vám to pojede ve vypjatých bojových situacích na aktuálních grafických kartách ...
Podívejme se tedy na nějaký ten závěr …
|