Recenze: Aliens vs Predator DX11 – Klasika se vrací v povedené nezaměnitelné akční zábavě Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Sunday, 28 February 2010
Přejít na obsah
Recenze: Aliens vs Predator DX11 – Klasika se vrací v povedené nezaměnitelné akční zábavě
Marine (Human) - atmosférická klasika
Alien - unikátní herní charakter
Predator - Lovec a Zabiják
Technické zpracování a DirectX11
Aliens vs Predator - Hodnocení

 

  • Aliens vs Predator – Hodnocení

Vzhledem k tomu, komu byl vývoj této hry svěřen a tomu, že hru vydává SEGA, která dnes přeci jen herní vydavatelské špičce nestačí, snad jen blázen čekal, že by nové AvP konkurovalo špičkám TOP AAA FPS žánru. Nicméně autoři příjemně překvapili a jako celek hra působí zajímavě, kompaktně a hlavně vysoce hratelně.

Kromě zajímavé trojice prolínajících se kampaní za tři naprosto rozdílné charaktery, je hra orientována hlavně na multiplayer, kde trojice různorodých charakterů hraje ještě větší roli. Multiplayer je podle hodnocení a zájmu fandů opravdu silnou stránkou téhle hry a tahle hra prostě jen tak neomrzí.

Pokud u AvP hledáte instantní nenáročnou akční zábavu ve stylu posledních dílů Call of Duty či GTA nebo Uncharted 2 apod., kde vystřílíte 5000 nepřátel za hru a připadáte si jak nesmrtelný mistr světa, tak to u AvP nenajdete. I proto možná hra sklízí od některých recenzentů extrémně nízká hodnocení a opět tak musím říci, že většina herních magazínů ztratila veškerou soudnost a způsob, jakým mnozí přistupují k hrám a jejich recenzování je přinejmenším žalostný. AvP není rozhodně titul, který lze ohodnotit úplně snadno, vyžaduje hodně hraní a zkoumání, a má překvapivě hodně charakteristik. Pro příznivce klasických akčních her je to ale opravdu pecka, kterou si hodně užijete, překvapivě solidní singlplayer, který nabízí tři různorodé herní zážitky a dohromady 10-15 hodin zábavy podle nastavené obtížnosti, je jen takovou třešničkou na dortu. To hlavní, co fandy AvP zajímalo, je Multiplayer a ten se královsky povedl, dokonce se brzy dočkáme již příští týden velkého vylepšení v podobě patche, který by měl aktivovat dedikované servery.

Unikátnost Aliena a Predatora, co by akčních postav napříč FPS hrami je ozdobou této hry a hned tak na něco podobného jinde nenarazíte. Nutno říci, že navzdory některým neobjektivním recenzím herních rádoby recenzentů a hodnocení, jehož váhu mnozí znehodnotili udělováním vysokých známek průměrným hrám, hra sklízí velké úspěchy u hráčů samotných a dokonce se dostala do čela prodejních žebříčků a překvapila i samotného vydavatele, kdy se dokonce u vylisovaných kopií prodala celá třetina hned první víkend. Je vidět, že hráči, kteří ještě pamatují, co je to klasický herní akční zážitek, kvalitu poznají a AvP si našli. Jako jeden z těch, kteří dobře pamatují doby starých AvP, jsem s novým zpracováním nad očekávání spokojen. Hra z herního hlediska nic neztrácí a naopak překonává mnoho těch rádoby devítkových FPS, která dnes vycházejí. Jistě kampaně za jednotlivé charaktery mohli být delší, ale i tak singl překonává jako celek délku mnoha jiných FPS.

Největší slabinou hry je tedy do očí bijící nesourodé grafické zpracování, kde se vedle sebe tlučou detailní skvěle provedené modely s technologicky pokročilým zpracováním efektů, nasvícení scén a HD textur, a zastaralé příšernosti, které snad autoři vytáli se starých dílů. Zejména Alien vypadá v DX11 s tessellací fantasticky a možná je to jeden z nejlepších herních modelů, který se kdy ve hře objevil. A tak na zpracování nejvíce zamrzí to, že prostředí nebylo kompletně uděláno v tessellaci a DX11 a hra tak vypadá jako při nejlepším napůl hotová a to se v hodnocení prostě musí projevit. Jenže tím výtky vlastně končí a vše ostatní se překvapivě povedlo a do sebe zapadlo. Mnohem lépe, než bychom čekali.

Aliens vs Predator je vynikající hrou pro milovníky klasické akce s hutnou atmosférou nabízející unikátní herní zážitek díky třem různým charakterům, kde vyniká zejména těžko s čímkoli srovnatelný Alien, i když hraní za něj není pro každého. Souboj tří různých charakterů má však unikátní náboj na poli FPS. Pokud patříte mezi klasiky hledající výzvu a užíváte si klasických deathmachů ze staré školy, je AvP jedním z příjemných překvapení roku a rozhodně jej nesmíte minout. Škoda jen toho nedodělaného zpracování a promarněné šance plně využít jen částečně použitého DirectX11. Snad bude mít druhý díl, na který je vše pro jeho vývoj pravděpodobně připraveno, větší rozpočet a bude více času na jeho dodělání …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 17:09:13
avatar
Ačkoliv mě hra moc nebavila a celkově s názorem zdejšim moc nesouhlasim, tak bych chtěl říct, že tohle je recenze kterou bych si představoval. Vypadá to skoro, až tak, že minulou na Bioshock 2 psal uplně někdo jiný, takže tleskám! : )
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 10:07:36
avatar
Recenzia na Bioshock 2 bola tu na DDWROLDE celkom trefná a pravdivo pomenovala čo ta hra priniesla. Ja som z nou na 100% spokojný.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 17:14:07
avatar
hra za aliena bola pre mna naopak nudna..iba ides zabijes, ides zabijes, ides zabijes, proste nuda....inak suhlasim asi zo vsetkym
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 18:54:27
avatar
A co ten alien může jinýho dělat?
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 20:47:02

Spatna otazka, co chces ve FPS delat jineho, krom ,,úkolů" aby to nebylo jen o ,,Deathmatchi".
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 21:21:31
avatar
Já myslím, že v FPS za aliena by moc úkolů být nemělo...alespoň na slovo alien mi sedí jen zabíjení a ne questování. Ale já to nehrál, tak nevím, co s ním vymysleli
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stealth akce 2010-03-01 11:03:47

podle mě byla hra za Aliena zamýšlena jako taková stealth akce - skrývat se ve tmě, v šachtách a zaútočit zezadu. No, na lehkou a střední obtížnost je takovýto přístup jenom ztráta času.

Jinak za aliena mě nejvíc iritoval dokonale zmatený a nelogicky zakončený příběh - ne že by příběh za mariňáka a predátora nějak nadchnul ...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 20:54:49
avatar
si sa chcel pomedzi to zastavit v night clube ako v duke nukem a dat nejakym babam peniaze nech ukazu?
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:11:45
avatar
Alieni kralovna u tyce ? :oP To by byl wostrej joke.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:15:41
avatar
no mieste shaked babe by ti asi odhryzla hlavu
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:27:18
avatar
No to neni vubec spatny, brisni "queen" tanecnice s probodnutym Marinakem na wocase s ukousnutou hlavou.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 17:39:31
avatar
dovolim si tvrdit , ze kampan za marinaka je asi najzabavnejsia.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:20:20
avatar
Za Marinaka je to opravdu zabavne no, obzvlast v noci. :o)

http://www.youtube.com/watch?v=qHDqNxQEOVo&feature=channel
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 18:02:32

Nevim, na tuhle hru slysim vsude jen zaporne ohlasy, chybi atmosfera jednicky, DX11 nic neprinasi, multiplayer je tak na tyden, opravdu by me zajimalo kdy uz vyjde nejaka DX11 hra kdyz uz ne s vybornou hratelnosti, tak alespon s famozni grafikou (nejaky DX11 Crysis jako když vyšel) a lide by kupovali nove grafiky prave kvuli te krase, co by na hrace z monitoru lezla odevsud. Zatim je DX11 naprosto k nicemu a trend multiplatforem se posouva zpet k DX 9/10, nizsim narokum na PC a nejak se vyvoj zastavil :-( A nebo s prichodem Fermi nvidia vykrici ze DX 11 je budoucnost a vyvojari se po*erou aby vydali neco pro ni :-) Co myslite...
Mintin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:32:09

Myslím,že si ještě chvilku počkáš,přeci jenom hra se vyvíjí třeba 2-3 roky a když ji budeš chtít udělat v DX 11 pořádně a celou tak to prostě musíš dělat od začátku.Nevím proč všichni hned kritizují DX11,když vlastně v žádně hře jakoby není,protože všude se dodělával na poslední chvíli..Při nejmenším bych bral DX 11 jako to,že pokud vlastníš jednu z těch slabších karet pár FPS navíc tam nachytáš..Takže DX 11 pořádné hry se dočkáš možná tak na konci ruku..I když třeba nějaká hra překvapí ;-).
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 21:12:38

Mno ja si budu asi pořizovat mobilní HD5870 ale benefity z DX11 zatim nijak nevidim....
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:40:19

až si tu hru zahraješ, třeba za Aliena nebo Predátora, sám uznáš, že je to pecka, kam se hrabe Crysis.
Taky jsem četl negativní info, přesto jsem si ji zkusil zahrát a je to opravdu super. hlavně když to hraješ večer.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 15:48:48
avatar
Co třeba, že má vyjí za "chvilku" Crysis 2? :-D nestačí? ALe ccheš trošku moc :-) tomu co jsi napsal, pro mě vyhovuje jenom - Half 2ka + ep. A STALKER CoP zatím nic víc :-)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 18:03:29
avatar
Pro me osobne je vyzva za predatora, preci jen se citim takovej silnej ale pokud uz nekdo tu hru ma, vyzkousi hrat za kazdeho hrdinu.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 18:07:54
avatar
pro me byli vsechny 3 kampane super,hra se za jednu porizovaci cenu hraje jako 3 "rozdilne" hry a jako bomboken(tresinka)na konec je MP
howko1546785 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chyby 2010-02-28 18:17:17

V recenzii bolo viacero chyb... z hlavy ma momentalne napadaju uz len spomenute 3 druhy Xeno, v hre ich je 8: Queen, Praetorian, Predalien, Facehugger, Egg, Alien, Runner, Chestburster.

Dalej co sa tyka spominaneho patchu v texte recenzie, ktory pridava ded.servery: tie nepridava tento patch, ale az dalsi, vid spravy od Rebellion

Plus znovahratelnost? A aka? Kampan som mal za sebou za necelych 6 hodin, za vsetky 3 rasy na predposlednej obtiaznosti.

A tie chyby v MP...

Aktivovatelny Aimbot (pripojte iba X360 ovladac), nekonecna municia pre Smartgun a energiu pre predatora lahkym trikom, ziadne ded. servery (iba vo faze betatestovania), chyby v gameplay a kampani, kopec bugov, crashov, straty XP a rankov...

To hodnotenie je nahypovane, podobne ako cela hra.

Lutujem tych 20€, co som za tento nedoladeny kusok dal. Blby port pre konzolu a nic viac, co totalne dokaslal PC verziu.

A:CM budu dufam ovela lepsie. Nic od Rebellion nekupim.
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:08:00
avatar
Na dnešní poměry dobrá hra, ale oproti původním AvP
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 20:35:50
avatar
vsichni narikaji, jak stare hry byly daleko lepsi a hratelnejsi, ale podivejte se na to ze strany vyvojaru - dneska maji hraci (a hlavne silenci jako DD) obrovsky pozadavek na kvalitni grafiku, a udelat kvalitni grafiku dneska zabere mnohem vice casu nez v minulosti. A kdyz uz se nejaci vyvojari soustredi na hratelnost a herni obsah, a nemaji nejnovejsi graficke technologie a ultrahighres textury, tak jsou jejich hry ihned po vydani totalne zkritizovany za zastaralou grafiku a zadupany do ** nizkym hodnocenim recenzentu.
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:07:37
avatar
Bohužel máš pravdu. Dnes je grafika až na prvním místě.

Třeba takové Mount and Blade, tam se vývojáři vybodli na nějakou ultra-hyper grafiku a jak se to krásně hraje....
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-06 13:26:50

jo ale kazdej nostalgicky vzpomina a malokdo si to zkusi znovu zaparit. Zkousel sem nedavno avp2 multi a teda moc me to nenadchlo. Zvykli sme si na urcity standard a uz tak neco nas na zadek neposadi. Kazdej na to vzpomina jak na prvni velkou lasku a pritom si neumi protrit oci a racionalne to porovnat.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:09:37
avatar
S recenzí souhlasím,vadily mě krátký kampaně, ale nejvíc mě dostala grafika hry, když sem hrál za mariňáka první mise tak sem si říkal že je to jak kdyby to vytáhli ještě ze starýho avp, prostě otřesný hranatý lokace, ale jak vyjdete ven už je to o poznání lepší ,jinak nejvíc mě to bavilo za predátora a pak vetřelce, mariňák měl nejslabší kampaň, jinak videjka mají nic moc kvalitu a přijde mě že je jich málo..
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:14:20
avatar
Na CZ game stránkách (a DD), získává hra hodnoceni 8/10 a víc.. Moje hodnocení 6/10.. Pro mě jako fandu AvP zklámání a za 1100kč bych si představoval něco lepšího, než tohle..
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 20:50:51

Tak to hod na aukro :-) jeste to prodas za hodne, pokud si neudelal nejakou prasarnu(poskrabani) s dvdckama.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:38:35
avatar
škoda toho nekonzistentního zpracování ale to se může časem dohonit formou patchů, takže není všem dnům konec
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:42:30

zajimava recence, co mi tu chybi jsou obrazky dx9 vs dx11, aby si mel clovek moznost porovnani....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:51:46
avatar
DX9? Co to je
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 21:34:45
avatar
Spousta parádních her, který i v DX9 vypadají dobře.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 21:40:01
avatar
když jsem u těch obrázků.. DD, nebylo by možné, je sem dávat v plným rozlišení..?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:51:59
avatar
1920x1200? no jo, ale datově by to bylo obří
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 21:09:20

Ty obrázky bys tady viděl akorád tak kdyby mezi nimi byly nějaké rozdíly. Jeslikož žádné nejsou tak nemá smysl ukazovat dvě série stejných fotek.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:43:41
avatar
Konečně recenze od někoho,kdo hrál pořádně tuhle hru.S recenzí se nedá nic jiného než souhlasit.Jakékoli jiné názory jsou vymysly děcek.Hrál jsem AvP 1 i 2 a to několikrát,ale tohle je nejlepší díl.Na vysokou obtížnost je to opravdu výzva a luxusní atmosféra.Není co dodat.Snad jen problémy se Steamem a touhle hrou.Už aby tu byly ty dedikované servery.
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:57:23
avatar
No dovol! Já pamatuju ješte 8bit konzole! Můžeš mi vysvětlit proč v prestižních zahraničních herních serverech má AvP průměrně hodnocení 6-7/10 (max.)
Hra je neuvěřitelně jednoduchá, krátká, konzolová (jedno tlačítko na všechno...)
Děcko jsi možná ty a proto ti vyhovuje takto jednoduchá hra..
Neřikám, že je to vysloveně propadák, ale tahle hra by měla stát tak cca 500kč..
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 20:56:58
avatar
On to s tema deckama myslel nejspis tak, ze vsichni ti co pisou ze to dohrali za +-6 hodin rikaj jak je to kratky, ale hrali to na normal. :/?

A ohledne tech recenzi podle tebe na "prestiznich" serverech - ne vsichni recenzenti, kteri maji moznost to hrat drive, nez my ostatni, nejsou dost objektivni. Recenze by meli byt podle me, az po tom co si to nekdo poradne ohmata a ne, ze vyplivne nejakej platek pismenek za tyden, aby to stihnul do uvedeni prodeje.

1.Vysvetli mi, jak muze nekdo napsat recenzi, ani by paril tuhle hru par dni jako MP? 99% z nich tu moznost nemaj, kdyz to jeste ani nevyslo a po siti s kamosema to nikdo neudela.
2.Kolik lidi s tech recenzistu proslo tohle jako DD na Nightmare ? Pak je ta hra uplne o necem jinem.


Takhle bych mohl pokracovat dal a dal. Tahle hra ma hodne chyb, ale urcite neni propadak a neni tak strasne moc jednucha. Proc by si ji lidi tolik kupovali potom i pres ty slabi recenze ..
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 20:11:54
avatar
zatím jsem hrál jen za mariňáka a aliena, hra je perfektní, ještě uvidím jak to bude za predatora ale lezení s alienem po stropu a po zdi se mně hodně libí, akorát někdy nevim jestli jdu po zemi nebo po stropu
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 20:54:37

Môj obľúbený mód je zamorenie .Dívate sa ako ubúda z vašej početnej jednotky .Každý zabitý alien sa znovu zrodí ,ale vy ste človekom len do prvej smrti.Ten strach keď som posledný a rúti sa na mňa besných 17 alienov a chcú vám zobrať ten krehký život vojačika.To je to čím je AvP v MP super ,ale to nestabilne pripojenie je na infarkt.V kuse ma vyhadzuje z hry ak sa odpojí hostiteľ hra skončí.A vyhadzuje to úplne von a keď si chcem vyhľadať znova hru musím sa preklikať cez to divné MP menu.Dúfam že tie patche to spravia .Takže Mp si užijete ale musíte mať trpezlivosť.Až pochybujem či to DD naozaj mal v ruke,keď o MP len v dobrom.No dúfam že si ju nestiahol jak Obr ,lebo ten ukazoval na Pctuningu zábery od razora,kde ukazoval to neúplné menu z warezu len z jediným teselačným nastavením.A samozrejme hru skritizoval ako prepadák roka .Recenzent pokrytecký jeden.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 21:34:13
avatar
Já mám originálku přímo od CDProjektu Hry testujeme jako jiné produkty, přímo spolupracujeme s výrobcem, a chceme římo finální produkty ... takže jsem otestoval to, co mi přišlo v krabici
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:19:40
avatar
dd predsa nehra multiplayer ale povie na hru ze je hlavne o multiplayeri Kazdopadne som prekvapeny z tej recenzie, pretoze vsade pisali ze je to odpad, asi si ju fakt kupim, treba si pripomenut stare casi poriadnych akcii. Ale pochybujem ze to dosahuje uroven jednotky. Proste doba pokrocila. Ale myslim si ze keby niekto urobil hru podla starej skoly ze to mozu rovno zabalit lebo si to nik nekupi.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 21:39:29
avatar
Víte proč zde nejsou obrázky porovnání DX 9 a DX 11? protože rozdíly nejsou žádný už sem kdesi viděl porovnávací screeny..
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 21:41:10
avatar
Hm, to mi připomíná situaci s Bioshockem.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:54:37
avatar
Ale v Bioschocku byla DX10 voda a osvětlení a to bylo dobrý. Nevím, co kdo čekáte. Bohužel je to tak, napíše se, že to bude v DX10 i DX11 a každej má představu úplně něčeho jinýho oproti DX9. Jenže ony ty hry prostě často využívájí jen části toho API, jen některé vychytávky a jen na něco. Takže ano, asi se čekalo v Bioshocku od DX10 víc, ale obecně tam toho víc nebylo, většina DX9, takže ani nikdo nemohl nic vidět a nemůže být zklamaný z toho, že něco neviděl, když to tam nebylo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 23:03:37
avatar
nevim jak ve dvojce, ale v prvnim bioshocku bylo dx10 pouzito snad jen na casticovy efekty jako kour. jestli i na vode nevim, ale rozdil mezi dx9 a dx10 vodou zadnej nebyl.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 23:59:49
avatar
já si právě myslím, že i na efekty vody (třeba při protržení chodby apod). To byl taky jeden z těch prvků, co byl předváděn, jako že super No a právě to je o tom. Všude pak bylo u Bioshock napsano v recenzích i normál, že je to DX10 hra a tak si všichni řeknou, tyjo, však je to to samé jako DX9. No a taky že je. Teď by mě zajímal rozdíl v tom AvP.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:49:02
avatar
Praveže rozdiel vo vode medzi DX9 a DX10 je poriadne viditelný v Bioshocku. za to dam aj ruku do ohna.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 13:38:24
avatar
ano tak si dej a upal si ju ja mam prave prvni bioshock tedka rozehratej (a druhej dil dam hned po nem ) a opravdu tam rozdil ve vode zadny neni...a ani moc u toho prachu, pary nebo koure. ale u toho sem videl kdysi naky screenshoty, kde ten rozdil byl trochu poznat.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 14:54:08
avatar
Ja ten rozdiel vidim... Najmä pri vode stekajucej zo stropu. Samozrejme nie je to kulervouci ale vidno to je. Vidieť to najmä v pohybe.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:51:16
avatar
To je hezký, a já viděl marťany a ty se snesli na zem a potykali si s Bradavicí před poslaneckou sněmovnou LOL. Když tohle někdo napíše, to je fakt k zasmání. Někde si něco viděl, tak to buď dolož (pastni) nebo neplkej takový kraviny. Kdyby nebylo mezi DX11 a DX9 rozdílu, tak to asi nevyráběj. To víš, že tam rozdíl je. Teď jde o to, zda už to někdo zdokumentoval a zda se zaměřil na to, co to DX11 má vylepšovat že jo.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 00:14:20
avatar
Je tam jedinej rozdíl a to v optimalizaci ne vizuální , ale i tak je to lepší než nic..
(mluvim o avp)
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 21:40:24
avatar
K tomu úvodu recenze:
Takže jako když nehraju na nejvyšší obtížnost tak sem nějakej lempl, pro kterýho nemá cenu hrát? No nevim, nemam pocit, že bych o něco přicházel při hraní na nižší obtížnosti. A když mam problém někoho zabít nebo projít nějakej úsek tak je to pro mě docela frustrující. Já (a nejenom já) mam na starosti i jiný věci než furt sedět u PC a zdokonalovat se v míření.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:00:29
avatar
Takhle to urcite mysleno nebylo, nesmis si to brat doslova. Muzes si to hrat jak dlouho chces a na jakou obtiznost chces, to je kazdeho vec prece. Ale prave ti lidi co to prolitnou na normal za par hodin jen proto, aby o tom mohli napsat nejakej bullshit, je to nejspis takhle hodne zdurazneny, tak jsem to aspon pochopil. Tim shazujou tu hru.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:47:59
avatar
Jo, to jsi popsal hezky a myslím, že i přesně. Hlavně většina recenzentů ty recenze bere jako práci, obživu. Maj za jednu recenzi peníze třeba a tak jim nevadí to odehrát za2 hodiny na normal a napsat, že je to lehký a krátký. DD za to nic nemá (jako za kus/recenzi) a hraje to jako pařan a ne jako ten, co o tom musí něco napsat, on nemusí. Takže to zapaří, hodí si to tak aby ho to bavilo (takže třeba na nejtěžší) a prokousává se tím. Myslím, že právě tento rozdíl je pak v recenzi a jejím hodnocení hodně vidět.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 23:09:52
avatar
No ja neviem to tupe COD MW2 kde je clovek batman,superman a podobne bolo asi o 100x tazsie na veterazne nez toto uz len zato ze sprintom predbehnem votrelca?!??! inac hra za marinaka sa dala nebolo to najhorise ale nebolo to nic nove prevratne a vobec som sa nebal tie zvery boli dost mantave oproti avp2 kde namna skakali zo 100m a celkovo by som to prirovnal k fear2 kedze to tiez tusim vydavala sega a bol uplne inde co sa tika spracovania a najme atmosfery kde som sa dakedy skoro prevratil so stolickou...no a najviac ma sklamal predator lokacie nudne a celkovo to uz nebol taky lov ako v avp2 za votrelca som nehral nemam ho rad takze suma sumaru moje hodnotenie 6/10 za uctu k pamiatke avp2
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 00:50:23
avatar
Ano, potvrzuji, Call of Duty MW2 už není na nejtěžší obtížnost tak jednoduchý jako díly minulé, výrazně ubylo pasáží, kdy nepřátelé neustále a neustále nabíhají do stále stejných pozic, neboť hra Vás žene pořád dopředu a na nejtěžší obtížnost skutečně moc nevydržíte, takže některé pasáže budete procházet opravdu mnohokrát.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 17:16:22
avatar
hosi celkem ste me pobavili neznam lehci gamesy nez sou serie COD a to na jakoukoli obtiznost
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 21:39:41
avatar
tak ja som to porovnal s avp ktore nebol problem dohrat zato cod mw 1 posledna misia v lietadle bola na veterane husarsky kusok a kazdy to nedohral..
Alphonse800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 23:55:16
avatar
Zajímalo by mě kolik by hra dostala hodnoceni kdyby neměla dx11 ale třeba jenom 10(nemá vůbec-nechápu) nebo dokonce jenom 9.Těšim se až DD sprdne v recenzi assassins creed 2 za dx9 .AvP se celkově nepovedl a proto se divim,že recenze byla tak mírná vzhledem k tomu že dx11 tam bylo narychlo naroubovaný.
GoldRain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 00:05:24

Myslim si ze vysledne hodnotenie nebolo 84 bodov ale 73, ku ktorym DD priratal 11 prave za tie neviditelne DX11 efekty
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 08:21:39

Ono aj ked nie je zatial mozno vizualne DX11 velky prinos v hrach(to sa dostavi az casom), ale optimalizacie, ktore prinasa su minimalne rovnako hodnotne. Staci si pozriet narast FPS v DX11 rezime oproti DX9/DX10. Tusim aj tu uz bol vystaveny taky graf v jednom z clankov. Takze rozhodne je to krok dopredu. Neda sa ocakavat, ze hry, ktore stavaju na DX9 enginoch budu odrazu ovela lepsie vdaka par efektom pridanym z vyssich DX. Vyraznejsi skok podla mna pride az s prichodom novej generacie konzol, kedy predpokladam, ze budu vyvojari hier mat nove verzie enginov zalozenych uz na DX11.
GoldRain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 08:36:30

No neviem ako tebe ale mne po zapnuti DX11 v aktualnych hrach ide fps dolu - Dirt2, Stalker, AvP a aj Uniheaven bench ... tusim jedine v Battleforge bol narast?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:34:16

Ja nemam zatial DX11 kartu takze som to posudzoval podla toho co som cital. Samozrejme to nemusi byt pravda. Pokial by to ale bolo tak ako sa hovori, bol by to urcite nezanedbatelny prinos.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FPS v DX11 aDX9 2010-03-01 11:00:32

Subjektivně musím říct, že v DX11 je hra plynulejší a svižnější. A to mám jenom HD5750.

Jinak nějaké tesselace jsem si všimnul akorát tak na Alienovi - a to jenom v tehc vzácných momentech, kdy se nehýbal (tj. když se po smrit začínal pomalu rozpouštět).

Ostatně prostředí moc ploch, které by se daly tesselovat, neobsahuje.
Sajmoska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 00:12:05
avatar
Abych pravdu řekl, tak zábavné akorát na hře bylo prvních 30minut za mariňáka a 10minut za aliena. Mw2 byl proti tomu skvost, který jsem dohrál jedním dechem a každá minuta mě bavila, u avp jsem se z větší části nudil. AI lidí strašná, asi 4 možnosti (neustále se opakující) zabijení lidí z blízka, vyloženě hnusný exteriéry, pomalý alieni, nekonečno pistole, nekonečno světlic, asi 3 zbraně u mariňáka, neuspokojivý konec za aliena.. škoda peněz, oproti 2ce nic moc. to už mě přišla strašidelnější a atmosféričtější hra od Majkla Inela Wich http://plnehry.idnes.cz/adventury/which-hororova-perla-jako-bonus-mininavod-fik-/clanek.A100216_143007_bw-plnehry-adventury_lou.idn
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 00:35:27

Mne osobne graficke spracovanie AvP najviac pripominalo FEAR 2. Musim vsak konstatovat, ze pri niektorych scenach som pozoroval lepsie svetelne efekty a niektore objekty boli viac detalnejsie spracovane v priestore. Je to subjektivny pocit nakolko som neporovnaval s DX9. Hlavne potesi, ze to nebolo tak konzoloidne ako DIRT2 a tak narocne na DX11 ako STALKER CoP. Hratelnost nebola zla hlavne za marinu, ale znovuhratelnost no cas ukaze /resp. herne sucho/.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 00:48:30
avatar
Dnes som hru dohral aj ja, aj ked nie na navyssiu obtiaznost ako DD, ale na strednu - pomaha mi to sa vyhnut frustracii . Zo zaciatku som bol trochu sklamany z grafickeho spracovania (na obale sa vynima logo Rebellion a ti ma nedavno nasrali rozpacitou grafikou a totalnou konzoloidnou stupidnou hratelnostou v "hre" Red Faction: Guerrilla). Hra mi pripominala Doom 3 a obaval som sa ako zastaralej grafiky, tak aj stupidnych horrorovych prvkov typu: "som mutant, schovavam sa za rohom, a ked sa priblizis, tak z tmy vyskocim a ty sa poseries". Nastastie AvP sa tomuto uspesne vyhol a atmosfera strachu je umocnena pipanim vasho pristroja, na ktorom sa objavuju a miznu blikajuce body. Hra svetla je tiez dokonala a hlavne hudobny doprovod je spica, hlavne pri zaverecnom suboji v pyramide s Predatorom. Za Predatora som to hral tiez, docela dobre. Alien mi pripominal hru Thief, rozbijal som svetla a schovaval sa v tme, vyckavajuc na vystrasenu obet. Boj s elitnym Predatorom na konci bol tiez super. V hre sa okrem grafiky, ktora bola dobra tak pred 10 rokmi, objavovali aj scenerie ako vystrihnute z filmu, nadherne a detailne. Detailne boli takisto zbrane a ruky marinaka a Predatora. Hra sa na Phenome II na 3.7 GHz a HD 5850 hybala dobre, akurat ze mne medzi DX11 a DX9 vysiel obrovsky rozdiel v FPS (DX11 - Avg: 54.711 Min: 47 Max: 64 vs DX9 - Avg: 96.354 Min: 77 Max: 115), takze neviem ako to DD testoval, asi zalezi dost od lokacie (niekedy minimalky klesli aj na 28 FPS v DX11). Ako fanusik zanru by som dal 75%, ostatni si uberte 10%. Kazdopadne nadpriemerna a velmi atmosfericka a hratelna akcna hra.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:07:53

A na com konretne okrem alienov bola pouzita teselacia? Na vojakoch sa mi tiez zdala byt ale ked som si hru spustil v dx9 rezime tak vyzerali tak isto, dokonca mali aj oble tvari ako hlava a tak.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:43:46

Pokial viem tak bola pouzita iba na Aliena.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:54:53
avatar
Pekna recenzia. Skoda že DX11 nebol implementovaný do väčšej miery. Prichádzajú ale dalsie pecky ako Metro 2033 a neskôr Crysis 2 ktoré maju potenciál vytrieskať z DX11 podstatne viac. Crytek to musi spraviť už len kôli prestiži. Metro 2033 prichádz vhod ako konkurencia ktoru musia prekonať. Ach....aby som už zacal uvažovať nad DX11 GK.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No nevím, já tolik nadšený nej 2010-03-01 10:49:54

Moje verze trpí snad 1000+1 bugem. V DX9 módu vypadává audio u deníků a u videoscén, u DX11 verze mi zase hra při dosažení checkpointu na 80% spadne. (nejsem v tom sám, tyto bygy se řeší na fórech od vydání hry) No, dneska by měl vyjít patch, který alespoň něco odstraní.

Grafika je slušná, atmosféra dobrá, ale vyhrabal jsem "dvojku" a subjektivně musím říct, že tam byla lepší. Určitě nikdo ani nezkoušejte hrát na nejnižší obtížnost! Střední je minimum, abyste si hru alespoň trochu užili.

Co považuju za tragédii, je délka single player kampaně. Projít jí za všechny tři postavy se dá za 6 hodin - ve dvojce to byla délka hry za jednu postavu.

Jinak oproti starším dílům je tu méně druhů nepřátel, méně zbraní, o hodně kratší single player kampaň a poněkud moc klišoidní příběh (bohužel, autoři se nechali strhnout opravdu podřadnými AvP filmy).

K plusům patři snad jenom lepší grafika "olíznutá" DX11. I když kdyby bylo méně DX11 a více příbehu/atmosféry, byla by hra 100x lepší.

Komu se líbily filmy AvP (mě tedy nee), ten by měl dát hře 85%, kdo nikdy žádné AvP nehrál, měl by dát 75%, kdo bude srovnávat s "jedničkou a dvojkou", nad 65% se asi nedostane.

Komu stačí naleštěná grafika a vědomí, že to využívá DX11, tak ať si dá 95%.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 15:49:22
avatar
dyz dam textury na high respektive na ultra high tak mam petiminutovy seky ze se nic nepohne,,dyz dam na stredni + vse ostatni na max v klidu...ma nekdo stejnej problem??
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-04 00:02:58
avatar
Tak tak
Bohužiaľ moja 4870 512Mb už nie je to čo bývala Veni vidi vici, mňa hra nesklamala, kampaň za mariňáka je najťažšia čo logicky vychádza z najslabšej zastúpenej rasy. Jeho pohyb pripomína dýchavičného veterána z Vietnamu ktorý denne fajčí dva tucty sivárov. Keď pár metrov pobehne tak musíme zastať aby nechytil infarkt. Predátora som zatiaľ neskúšal (nebavil ma ani v 2) ale pohyb Aliena to je masaker
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:12:18
avatar
podľa mna prilis nadhodnotena hra....viac ako 70 by som nedal. a ako som zistil ani popredne svetove magaziny neudelili viac ako 70 percent tak preco ty?
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 20:22:16
avatar
Lebo si to zahral a uzil (tak by to melo byt) - narozdil od naprosty vetsiny recenzistu (pokud se jim tak da rikat) co za jejich pulhodinovy "odpadrecenze" dostali zaplaceno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 21:41:35
avatar
tak nějak ... na rozdíl od ncih totiž já ty hry hraji, já o hrách jen nepíši na základě recenze z obrázků nebo dema abych to měl na webu jako první ...
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ne, že bych si to neužil 2010-03-02 12:34:54

ale památné okamžiky z jedničky - ústup "pozpátku" chodbou, kterou se valí další a další vetřelci, až na rampu, kde čeká nastartovaná výsadková loď - takovéto okamžiky prostě ve hře chybí.

Tak nějak mi prostě vadí chování vetřelců - u nich čekám, že na zabití bude stačit jedna dvě dávky z pulzní pušky (ne půl zásobníku), ale zato budou útočit ve velkých hejnech, tak jak to dělali v předchozích dílech.
SaLaDiN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 22:33:19

Po prve, zaujimalo by ma, na akej platforme sa predali tie obrovske mnozstva hier...na pc urcite nie nakolko, je tato hra steam hra, a podla steam statistik prvy tyzden vydania hry hralo tuto hru len 7 tisc ludi z celeho sveta, resp. peak bol 7 az 8 tisic ludi.

Teraz je peak okolo 4 az 5 tisic, a v tuto chvilu tu hru hra len 3 a pol tisic ludi na celom svete, co je zalostne malo, a potvrdzuje, ze tato hra bude do roka mrtva. Vsade citam, ze hra sa vyborne predava, najma v Cz a Svk ci v UK. Cize podla statistik z tych 5 tisic ludi, co tu hru hraju kazdy den, je vacsina Slovakov, Cechov, Anglicanov asi. A ze sa predala tretina kopii vylisovanych hned v prvy tyzden alebo tak nejak? Mam pocit, ze tych fyzickych kopii potom vytlacili asi zo 2o tisic kusov, lebo statistiky steamu hovoria nieco ine a nehovorte mi, ze potom 8O% ludi, co si tu hru kupila, ju vobec nehra, ale ma doma nerozbalenu krabicu pre dobry pocit v strede izby na policke.

Co sa tyka kvality hry...kazdy fanusik AVP povie rovno, ze od tejto hry cakal viac ako nejaky remake AVP s lepsou grafikou. Na dnesne moznosti mohli byt to gameplay vlozene nove inovativne prvky a nie urobit z toho klasicku fps strielacku z roku 2000. A multiplayer? Rychlo omrzi, je to stale o tom istom, DM, ano, 7 modov, ale vzdy o tom istom, tieto "nove" mody som uz hraval davno na Cs 1.6 ci CSS, cize opat nic nove.

Add Dx11, niekto na tejto stranke neustale pisal, ze toto je prva NATIVNA DX11 hra...samotne demo dokazalo, ze hra bola vyvijana v DX9 a DX11 prvky su tam opat umelo pridane ako v Stalkerovi a navyse pridane zle, hranie v DX11 vacsine hracov sposobovalo sekanie, dlhe nacitavanie, memory leaky atd.

Co sa tyka recenzii ostatnych hernych magazinov...ano, pan dodotycny autor opat nezabudol na svoj jihad, a opat bez akychkolvek dokazov vychrlil zo seba sprsku obvineni, ze ostatni hodnotia zle, davaju priemernym hram 10-ky a iba on je ten jeden z poslednych, ktory hry skutocne hra a hodnoti objektivne. Pritom sa hre ako CoD, ktoru celu recenziu kritizuje, da na konci vysoke hodnotenie. Niekto si zrejme serie do huby, ze? Staci si skontrolovat metascore a ine zdroje a clovek razom zisti, ze tvoje obvinenia hernych magazinov sa zakladaju na pravde asi tak, ako tvoje clanky a zaprisahavanie sa, ze AVP je prva nativna Dx11 hra ci Fermi nebude podporovat teselaciu.

EDIT: Dokonca BF BC2, ktory stal na steame 49 eur, a nie je to steam hra ako nove AVP, ma dnesny peak hracov 14 tisic, AVP mal najvyssi peak a je to steam hra len 7 tisic hracov, co naozaj potvrdzuje kvalitu tejto hry a zaujem o nu zo strany hracov na platforme pc. Nazor nech si urobi kazdy sam.
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Téměř jsem se rozhodl hru koup 2010-03-04 10:31:49
avatar
Před hodně lety jsem AvP věnoval dost času. Připomenout si staré časy v novém kabátě by nebylo špatné. Bohužel nejmodernější hru kterou jsem hrál je již letitý Oblivion. Jinou moderní hrou jsem nebyl osloven. Finanční náročnost toho, abych si mohl tohle AvP zahrát rozhodla. Vrazil bych do toho snad i 5 000, ale 7 000Kč je moc. (Hra + OS + GPU).
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-07 21:11:23
avatar
Stačí si kúpiť hru, max tú GPU keď máš niečo extrémne slabé, predpokladám, že nemáš OS starší ako windows XP
To zahratie naozaj stojí zato zvlášť Alien je "God of this Game". O.S. si dokúpiš neskôr keď to bude naozaj potrebné.
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 12:39:50
avatar
Windows xp OEM od upgrade HW již nevlastním. Můj OS je v nejaktuálnější verzi, ale není od Microsoft.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 23:32:27
avatar
Aha Tak to je už trochu komplikovanejšie ale aj tak nie neriešiteľné, OS si môžeš kúpiť aj cez internet (napr. Ebay) za viac než polovičnú cenu a máš ušetrené.
exitus87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-02 11:42:52

uz sa tesim ako si zahram moju srdcovku z detstva v juni na dx11 a full detailoch .na predata sme sa so spoluziakmi hravali ked sme boli este len piataci na zakladke .teraz mam 23 a stale je to moja srdcova zalezitost.a z videi sa mi ta hra moc pacila.osobne preferujem tazsie originalne hry ako tie pre mainstream noobov.tak dufam ze DD sa nemyli a hra je ozaj taka dobra ko sa mi zda.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Thursday, 19 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 190x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Tuesday, 17 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 822x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCMonday, 16 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 779x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Friday, 13 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 0
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1152x
Komentářů: 1
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1200x
Komentářů: 3