Strana 4 z 4
Hodnocení by Mescalamba:
Arcania: Gothic 4 není zas tak špatná hra, jak by se mohlo zdát. A je docela dlouhá, trvalo mi to 24 hodin herního času, než sem to dohrál. Bohužel ke konci už to byla fakt šílená nuda. Nemam osobně nic proti řezačkám nablízko, ale tohle je fakt moc, navíc hra není žádnou výzvou a poslední boss je spíš vtip.
Celkově se jim povedlo vyrobit přísně lineární koridorové akční RPG někde na úrovni Diabla 2, akorát bez té zábavnosti Diabla 2. Celá hra rozhodně není vyloženě nudná, ale do původního Gothicu to má tak daleko, jak to jen jde. Společný je jen svět a jméno hry. Pokud jste nikdy nehráli předchozí díl, klidně si to kupte a zahrajte, na nějakou tu desítku hodin vás to zabaví. Jen si nemyslím, že si to někdo zahraje znovu. Pokud jste hráli předchozí díly, tak si to z nostalgie klidně zahrajte, ale varoval jsem vás.
Arcania Gothic 4 mě i skoro bavila, možná proto, že jsem nehrál ten třetí díl. Nicméně na konci hry mě neodbytně přepadl pocit zmaru. Možnosti zpracování inventáře, možnosti, které autoři měli při zpracování RPG prvků, výbavy a všeho, to někde potratili. Skoro to vypadá, že v průběhu vývoje přišly nějaké finanční škrty. Ve hře je spousta věcí, které měly zapadat do nějakého systému, ten tam ale není. Výsledkem je RPG systém na úrovni prvního dílu Diabla I, styl hraní ala Diablo II, ale bez té zábavnosti, slušný příběh ve stylu RISEN a obstojné technické zpracování, které kazí některé prvky a zoufalý PhysX, který snad nemůže být této hře od reálné fyziky dále.
Arcania Gothic 4 opravdu není Gothic a není to vlastně ani RPG. Těch pár RPG prvků, co tam zbylo, nemá významnější smysl na hru a hraní, chybí questy, chybí nepřátelé, chybí výzva. Hru dohrajete za solidních 20 hodin, ale kromě slušného příběhu a slušné grafiky ve vás tahle hra nechá dojem spíše zklamání. Možná to chtělo tak další 2 roky vývoje a 3 další velké ostrovy a asi tak 100x více předmětů, 50x více úkolů a 1000x promakanější a bohatší RPG systém, vývoj postavy a herní možnosti. Takhle mi nikdo nevymluví, že tahle hra vypadá jako chodička mlátička jen díky konzolím PS3 a Xbox360, na které autoři zacílili. Proč přitom museli rozdupat RPG Gothic? Kdyby se tahle hra jmenovala jakkoliv jinak, možná by to nebyla hodnocení tak špatná. Tohle prostě Gothic není. Je to taková lineární procházka přírodou s plácačkou na mouchy v podobě meče. Alespoň, že cena za tuto hru je nižší, než jsme u podobných titulů dnes zvyklí.
Na závěr tu pro vás mám ještě pěkné video.
16 minut ve světě Gothic4, několik lokací a to všechno v Eyefinity 5760x1200 na plné detaily s jedinou HD 6970 2GB. Video je tradičně natočeno v originále v 1080p.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|