Recenze: Assassin's Creed 2 PC – Příběhově velkolepé dílo se zbytečně nevyužitým potenciálem Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 15 March 2010
Přejít na obsah
Recenze: Assassin's Creed 2 PC – Příběhově velkolepé dílo se zbytečně nevyužitým potenciálem
Hodným vrahem podruhé
Assassin´s Creed 2 PC - technické zpracování
Assassin´s Creed 2 PC - Hodnocení

 

 
  • Assassin's Creed 2 PC – technické zpracování

Důležitou věcí u každého moderního produktu a u her často ještě více, je technické provedení a jeho kvalita. Bohužel Assassin's Creed 2 PC hodně zklamal. V první řadě je tu nepochopitelný downgrade! První díl obsahoval jako jedna z prvních her DirectX10.1, který byl využit na část efektů a lepší AA. Druhý díl je kupodivu kvalitativně technicky horší a obsahuje jen DX9.

(pěkné panoramatické výhledy)

Bohužel na hře je zoufale vidět absence pokročilých technik. Jistě znáte hromady současných her, které využívají moderní DX10/11 a většina z nich minimálně zakomponovala do hry hrátky se světlem, tedy pokročilé nasvícení, sluneční svit, stíny a další i částicové efekty. Prostě to, co dodává hrám šmrnc, atmosféru a realističnost. Zde bohužel všechno chybí. Assassin´s Creed 2 nemá žádné pokročilé techniky a je to vidět (zvlášť když si tuhle hru, jako já, pustíte po Battlefieldu BC2 nebo AvP). Žádné chvění vzduchu a paprsky slunce, plovoucí mlha v mokřadách, prostě nic, co by tam být mělo a přímo si to o použití těchto věcí říká. Je to škoda, protože to by rozhodně celý vizuální dojem ze hry vylepšilo. Hra by rozhodně nevypadala tak sterilně. Tvůrci sice nasadili jakýsi model denní doby, kdy měsíc a slunce poznáte, ale chybí tomu prostě šmrnc a modernost a prostě všechno to, co obsahují v základu i základy DX10.1/11, je to o to nepochopitelnější, že první díl DX10.1 do vydání downgradovacího patche, měl.    

(příšerné rozlišení některých textur)

O absenci tessellace nemá smysl hovořit. Hra používá starý engine a ten nic takového nezná. Modely tedy vypadají prostě poněkud uměle. Nicméně svůj účel plní a modely staveb jsou zpracovány asi nejlépe ze všeho, není to úplně realistické, je to dost chudé a fádní, hlavně všechno vypadá až nerealisticky stejně a čistě, ale fajn. Vzhledem ke stáří toho enginu je to hodně dobrý.

(Den a noc funguje, ale bez moderních efektů)

Přeci ale jen bychom jako omluvu půlročního zpoždění PC verze uvítali alespoň stahovatelné HD textury a další vylepšení. Rozhodně byl čas přidat ten DX11, alespoň pro ty efekty nasvětlení, lepšího stínování a AA filtrů, což je minimum, co ani nedá moc práce a používá to každá hra, která DX11 do dnes nasadila a nutno říci, že to prostě je vidět, ne markantně, ale rozdíl tam je.

(interakce postav není zrovna dokonalá)

Velkou výtku bych měl k interakci modelů, kdy zastaralost a nedokonalost je občas až úsměvná. Chytnete někoho pod krkem a z boku vidíte, že ruce od něj má vaše postava 20cm. To samé při soubojích, řežete, pícháte, ale já vám nevím, mě ty pohyby protivníků přijdou poněkud zpožděné a nepřirozené. Ale to, co vám bude na hře a postavách v ní vadit nejvíce, je zoufalá absence jakékoliv herní inteligence.

Vaši protivníci nejen že vypadají všichni úplně stejně, což se autoři ani nesnaží maskovat, ale i stejně blbě jednají. Takže se na vás vrhne 10 protivníků, ale bojuje s vámi jeden, ostatní stojí a čučí, občas se začne jeden napřahovat, že vás praští, ale uhnete a takhle to pokračuje do zblbnutí. Hlavně je ale celá hra příliš jednoduchá, jste v podstatě nesmrtelní a zabít se můžete leda nepovedeným skokem, jinak můžete klidně porazit celou armádu bez vážnějšího ohrožení vašeho zdraví.

Města by měla obsahovat živoucí prostředí, ale máte spíše pocit, že chodíte mezi zoombie. Zvuky jsou fajn a celkové ozvučení a nadabování je lepší technickou stránkou hry. Kromě toho, že na ulici uvidíte za sebou klidně 10 stejných lidí, je interakce s nimi prachmizerná. Reagují na vás jen omezeně, vždy stejně a prostě si jich během hraní přestanete všímat. Tedy do chvíle, než jste nuceni je vzhledem k zadání nějakého úkolu využít, co by maskování před strážemi. Vrcholem interakce je to, že čas od času narazíte na stejně vypadajícího zloděje (ve všech městech), když ho dohoníte, zabijete je to +1500 peněz. Města jsou sice příjemně plná lidí, ale schází jim realističnost a inteligence. Asi to bude ještě trvat, než skutečně někdo vydá hru, kde nebudou obyvatelé uděláni jak tupé stádo vhodné maximálně na porážku.

(koště proti meči? Bez problémů!)

Pokud jde o grafiku jako celek, tak vidíte, že jsem si hru užíval v Eyefinity 5760x1200, díky čemuž samozřejmě to vypadá prostě skvěle a panoramaticky. A umocňuje občas skvělý dojem z výšek, který by mohl jedince, kteří neradi výšky, až děsit. Protože hra opravdu není technicky z nejmodernějších a postrádá moderní prvky, není pro osazenou grafiku Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X ani v maximálních detailech 5670x1200 8AA/16AF žádný oříšek. Hra jela bez problémů 40FPS+. Tudíž ve skromnějších rozlišeních vám na současných grafikách nebude dělat žádné problémy.

  • Ovládání

Vůbec tím nejhorším na celé hře je ovládání. Hrát se to dá, to ano, ale to, že je to prostě jen konzolový port bez špetky vylepšení, je zřejmé. Chtěl bych do ruky dostat toho, kdo dostal ten nápad, označit tlačítka znaky ruky apod. Minimálně prvních pár hodin bojujete proto jen s ovládáním a pořád lezete do jinak příšerně konzolového menu, abyste se podívali, co vlastně které tlačítko je. Že některá musíte podržet, abyste udělali to, co chcete, vám také hned nedojde. Prostě z hlediska ovládání je prvních pár hodin tahle hra doslova peklo a sám jsem jednou dost sprostě nadával autorům a měli štěstí, že tu nikdo z nich po ruce nebyl, jinak by dostal klávesnicí po hlavě …

(špatný skrypt v jedné části mapy způsobí přemnožení vojáků ...)

Za půl roku se na ovládání pro PC dalo rozhodně dost udělat, ale neudělalo se nic. Přitom tahle hra se ovládání na klávesnici+myš skvěle, opět lépe než na gamepadu, jste minimálně přesnější, což je také důvod, proč se vám bude zdát hra PC verze tak strašně jednoduchá.  

(Rogalo v akci ... )

  Asi nejlepším prvkem ohledně zpracování, je slušná jízda na koni a vůbec pohyb koně a pak taky sice konzolové, ale jinak originální menu a spousta informačních věcí kolem hry. Vyzdvihnout musím i zpracování některých známých památek, které lze rozhodně poznat, ale přeci jen chybí trochu detailnost. Nicméně i přesto je herní prostředí rozhodně dobře udělané, i když nevyužitého potenciálu zejména díky absenci moderních grafických prvků, je tu více, než by na top AAA hru v roce 2010, bylo zdrávo. Podívejme se tedy na nějaký ten závěr …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 693x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 466x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 954x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1194x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1513x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1342x
Komentářů: 6