Strana 4 z 4
- Assassin's Creed 2 PC – Hodnocení
Pomalu se dostáváme do finále. Jak tedy zhodnotit celou hru? Ještě jsme nemluvili o délce hry, a tedy jakou porci zábavy dostanete za vaše peníze. Na akční hru je Assassin's Creed 2 hodně dlouhý. Bohužel ne celý vás bude bavit, často je to jen nastavovaná kaše. Minimálně ten úvod mohl být o dost kratší a tedy méně nudný. Opravdu jsem měl 100 chutí to po 8 hodinách odinstalovat a přitom teď, po dohrání hry vím, že bych to byla škoda. Dohrát mi tu hru ale trvalo dobrých 30h, i když velkou část času zabralo to hledání zbytečností a také hodně času jsem strávil při těch akrobaciích v hrobkách, které z duše nenávidím – hlavně proto, že se vám tam občas přepne kamera do úplně jiného pohledu, než v jakém je normálně.
Líbí se mi ale ten systém příběhu ukrytého v příběhu a celé je to součástí dalšího velkého příběhu. Autoři to zpracovali perfektně a lze tomu vyčíst jen málo, snad tedy až na ten závěr, kdy ty příšerné grafické efekty a absence pokročilých technologií zapříčinili až směšné záření postav atd. Líbili se mi ale ty hádanky, pro vyřešení videa o velké pravdě. Některé byly fakt těžké a řešil jsem je 10 minut :).
Celkově to využití historických reálií a zakomponování do toho těch konspiračních teorií, které jsou poměrně známé, tak to je prostě paráda a za to si autoři zaslouží jedničku. Jen nevím, četl jsem oslavné ódy v některých recenzích na to, jak učitelé budou mít radost z této hry a děti se něco naučí, ale to jsou jen takové kydy. AC2 si z historie bere 5% a prostředí a zbytek manipuluje tak, aby se dostalo kýženého příběhového efektu. Proboha hlavně to neberte jako dějepisnou hru. Potěší tak nejvíce jen to setkání s Leonardem, který takový nadšenec klidně mohl být a asi i byl a ze současných her by byl asi hodně nadšený :).
Pokud jde o herní principy, tak rubací stealth akce je tam minimálně, a spíše je to trochu otravné, když musíte být nepozorováni, zejména když jako v podstatě nesmrtelný hrdina vás nezajímá, jestli je kolem 100 nebo 1000 strážců. Prvky jako známost a snižování známosti jsou zajímavé, ale reálně mají na hru pramalý vliv. Jste prostě tak silní a hra je tak snadná, že vám nějaká pozornost ä jestli vás hledají, může být ukradená.
- Nutnost stálého připojení k internetu
Nelze se nezmínit o novince, kterou Ubisoft pro své hry zavádí. Je to vlastně DRM, abyste mohli hrát musíte být stále připojeni k internetu, synchronizuje se herní obsah a další věci. Nemusíte se tak starat o save apod. Na jednu stranu je to fajn, na stranu druhou to není fajn, když nemáte internet nebo to spadne. Mě osobně to spadlo 2x jednou samotný net (má chyba) podruhé vypadly servery Ubisoftu, hra se tak přerušila, ale protože se ukládá často, žádný problém to nezpůsobilo. Vzhledem k tomu, že hry se kradou ve velkém, a vzhledem k tomu, že tuhle ochranu se zatím pirátům nepodařilo obejít, je to rozhodně dobrá věc.
Ano, je to omezující, ale když to funguje, tak to poctivému hráči nemůže moc vadit a chápe, proč to Ubisoft udělal. Vadit to může hlavně a jen nepoctivcům. Bylo by fajn, kdyby se to obejít nepodařilo a časem se to aplikovalo na všechny hry. Myslím, že bychom se dočkali zajímavého vývoje. Na druhou stranu doufám, že za to UBISOFT nabídne trochu více pro PC, než tahle hra nabídla … ale o tom až v závěru …
Finální verdikt nad touto hrou není jednoduchý. Bohužel půlroční zpoždění PC verze za konzolovou nelze hodnověrně omluvit. Rozdílů je jak šafránu, místo dodělání špičkových grafických prvků a pořádného nekonzolového ovládání nemá PC verze vlastně nic moc navíc. I ten patch na Eyefinity vyšel až po vydání hry. Hru sráží hlavně ta sterilita grafického zpracování, absence dnes již běžných efektů, špatná detekce objektů a jejich interakce. Tragický nápad s ovládáním, kdy místo názvů kláves jsou tam zcela nepochopitelně jakési znaky, které se stejně moc nenaučíte. Kdybych hru hodnotil po prvních 8 hodinách, tak 50% bude maximum, protože je to nuda. Naštěstí jsem to neodinstaloval a poctivě dohrál.
V dalších 80% hry nabízí vynikajícím způsobem podaný příběh, skvělý dojem z výšek, čas od času frustrující úkol, ale celkově hodně velkou porci herní zábavy. Historický výlet je fajn. Přesto tyto kvality kazí fakt sterilního prostředí, kdy si připadáte jak liška v kurníku, absence nějaké solidní inteligence nepřátel, takže i když je jich kolem vás 100 nemají proti vám nejmenší šanci a celkově tedy opravdu minimální obtížnost hry, která celkově postrádá jakoukoliv výzvu a obtížnost. Zda je to kvůli špatnému konzolovému portu, kterým PC verze je, těžko říci. Opravdu škoda takto zahozeného potenciálu. Kvalitně a originálně pojatý příběh v příběhu na pozadí příběhu si zasloužil mnohem důstojnější a modernější zpracování PC verze. Uvidíme, zda to u třetího dílu, který je zcela evidentně v přípravě, autoři napraví. Základ je dobrý, ale ten materiál kolem by to chtělo inovovat a to tak, že dost.
Assassin´s Creed 2 je příběhově jedna z nejlepších a nejoriginálnějších her poslední doby, bohužel nepochopitelná rezignace na grafické zpracování, který je dokonce technicky downgrade proti prvnímu dílu a zaostávání za současnými AAA tituly, zvlášť po půlročním odstupu PC verze za konzolovými, se nedá moc omlouvat. Prostě chce to přidat. A chtělo by to vyladit i tu příběhovou neucelenost, kdy ta nuda na začátku donutí slabší povahy tu hru nedohrát. Celkově je Assassin´s Creed 2 dobrou hrou s velkým, ale bohužel trestuhodně nevyužitým potenciálem v originálním zajímavém pojetí a prostředí.
Za zapůjčení hry děkujeme společnosti Playman
Komponenty pro ATI Eyefinity zapůjčili ACER a Sapphire
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|