Strana 2 z 4
- Gameplay - zjednodušování konceptu
Bohužel, Assassins Creed Black Flag jde cestou u hráčů nepopulárního, u vývojářů naopak oblíbeného zjednodušování. A to ve všech směrech. Nic nového se zde nevymýšlelo, ale všechno, co znáte z předchozích dílů je zde ořezáno, často až na kost. I dobré RPG prvky z Amerického dílu se místo rozšíření dočkaly pravého opaku.
Jednou z věcí je i fakt, že tahle hra je mnohem méně Assassins Creed, než všechny předchozí. Čistě Assasinských úkolů je velice málo, šplhání je zde skoro nepřítomno a chybí zde i výzva v podobě obtížnosti toho, co zbylo. Nic vymýšlet nemusíte, hledat cesty nic, hra vás vede za ručičku a v podstatě stačí jít rovně. Celá hra je prostě extrémně jednoduchá.
Hlavním prvkem hry je moře a námořní bitvy. Loď si samozřejmě musíte náležitě vybavit, což vás něco stojí. Musíte si také najít unikátní výbavu (pro tu se budete potápět nebo hledat poklady), což je asi nejzajímavější kratochvíle ve hře. Tu výbavu potřebujete na utkání s nejsilnějšími loděmi (včetně 4 speciálních misí).
A to je tak asi všechno. Námořní bitvy jsou sice hodně zábavné, ale rychle zjistíte že jsou na jedno brdo a hlavně poněkud odflánuté a v podstatě stejné jako v Americkém předchůdci. Rozhodně potenciál nebyl plně využit, jak by si zasloužil.
Trochu chudý a hlavně malý je i svět, ve kterém se budete pohybovat. Města jsou ještě OK, přeci jen v té době byla malá, ovšem vtipné jsou ostrůvky. V podstatě pusté ostrovy s metrovým převýšením, na kterých je ovšem nepochopitelně umístěno 30 lidí a hospoda! Proboha, co to má být? To si z nás tvůrci dělají srandu? Lokace jsou prostě mrňavé a hodně to bije do očí.
Ořezáno bylo i vše ostatní. Schopnosti máte od začátku naplno, nic se neučíte. Zbraně neřešíte, později jen dostanete užitečnou foukačku. Výrobu a lov také neřešíte, vše se dá koupit. Karavany a nějaké budování stálých příjmů jako v posledních dílech už ve hře není! Ano, celý ten poměrně zajímavý systém v předchozím americkém díle, zde zcela chybí! Jediné co můžete je udělat asi 6 vylepšení "svého" ostrova, a to je všechno. Navíc na ta vylepšení potřebujete peníze, která získáte až ke konci hry (kdy máte dost schopnou loď a dostatek splněných úkolů) a pak už jsou nepotřebná. Nic nepřináší.
A to je všechno. Ano, hra má opět i druhou rovinu, kdy jste mimo "systém" ale tentokrát z napínavé hlavní linie v současnosti, je jen takový normální život herního pracovníka - špióna. Nic moc záživného (spíše to otravuje). Jediné, co je na tom zajímavé, je pátrání po tom, co se vlastně v minulém díle stalo. Ale protože většinou skoro všechno víte, jsou ty střípky celkem nezajímavé.
Vše. Hra má celkem zajímavý příběh, bohužel je plný děr, úrovně provázanosti historie a fikce z předchozích dílů nedosahuje. Navíc zajímavý je vlastně jen prostředek (přerod hrdiny), který něco osvětluje, začátek je poměrně nejasný a konec tomu pak chybí. Najednou z ničeho nic je konec hry a to je všechno. Bohužel vše vypovídá nejen o tvůrčí krizi UBISOFTu, ale i tom, že vydávat takhle velkou hru rok co rok, má značné dopady na kvalitu. A tím se dostáváme k technickému zpracování ...
|